αερομεταφορές, ΔΑΑ
Athens-airport

Σε μια πρόσφατη έρευνα σχετικά με την ανταγωνιστικότητα στον αεροπορικό κλάδο, έγιναν μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση της αεροπορίας στην Ελλάδα. Έτσι, προκειμένου να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της στον τομέα της αεροπορίας, η Ελλάδα θα πρέπει να εκσυγχρονίσει τον εναέριο χώρο της, να διατηρήσει τους φόρους σε λογικά επίπεδα, να επεκτείνει τη χωρητικότητα των τερματικών και των αεροδιαδρόμων και να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στην αύξηση των επιβατών.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας, η Ελλάδα καταλαμβάνει πλέον την όγδοη θέση στην Ευρώπη όσον αφορά στην σύνδεση με τα υπόλοιπα αεροδρόμια, θέση η οποία χαρακτηρίζεται από μια αύξηση της τάξεως του 106% μεταξύ του 2013 και 2018. Επιπλέον, σημειώνεται ότι η συμβολή της εν λόγω βιομηχανίας στην Ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα σημαντική, με δεδομένο ότι δίνει 457.000 θέσεις εργασίας και συμβάλει με 17.8 δισεκατομμύρια ευρώ στον Ελληνικό ΑΕΠ, ποσό που αντιστοιχεί στο 10,2% του συνόλου.

Πέρα από αυτά τα θετικά στοιχεία, η έρευνα παρέθεσε μια σειρά από προτάσεις προς τις αερομεταφορές ώστε να συνεχίσουν την πορεία ανάπτυξής του και να παράγουν περισσότερη αξία για την Ελλάδα:

  • Να επιδιώξουν εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου και των συστημάτων τους ώστε να βελτιώσουν τη διαχείριση της κίνησης των αεροσκαφών και έτσι να μειώσουν τις καθυστερήσεις ιδιαίτερα κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Μεταξύ του 2015 και 2017, οι επενδύσεις ήταν σχεδόν ανύπαρκτες. Επιπλέον, φαίνεται ότι χρειάζονται περισσότεροι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για να εξυπηρετούν τα συμφορημένα αεροδρόμια.
  • Η Ελλάδα θα πρέπει να προστατεύσει τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρίες από υπερβολικούς φόρους και να εξουσιοδοτήσει τους ιθύνοντες να διατηρήσουν τα αεροπορικά τέλη ευθυγραμμισμένα με τα πραγματικά κόστη. Αυτό το σημείο είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένης της ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών αεροδρομίων που βρίσκεται σε εξέλιξη. Επίσης, η οικονομική απόδοση των αεροδρομίων έχει περιθώρια βελτίωσης.
  • Θα πρέπει να αναπτυχθούν νέοι τερματικοί σταθμοί και αεροδιάδρομοι προκειμένου να ανταποκρίνονται στην αύξηση των επιβατών. Η έρευνα προτείνει ότι θα πρέπει να γίνει μια σοβαρή συζήτηση με τις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες είναι κατά βάση οι κύριοι χρήστες των αεροδρομίων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι δομές που θα κατασκευαστούν θα καλύπτουν τις ανάγκες τους ενώ ταυτόχρονα θα βρίσκονται εντός ενός λογικού προϋπολογισμού.
Alexandre de Juniac, γενικός διευθυντής της IATA

«Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι μια υπενθύμιση ότι η εναέρια συνδεσιμότητα προωθεί σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Η αερομεταφορική είναι ένας κλάδος που δημιουργεί θέσεις εργασίας, διευκολύνει τον τουρισμό, υποστηρίζει το διεθνές εμπόριο και αποτελεί γενικά μια μηχανή για την οικονομία. Με περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες να αναχωρούν από τα Ελληνικά αεροδρόμια ετησίως, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους αισθανόμαστε περήφανοι εδώ. Ωστόσο, η χώρα έχει μια μοναδική ευκαιρία να αποδείξει ότι η αεροπορία της είναι έτοιμη για τις προκλήσεις του μέλλοντος, διπλασιάζοντας τις προσπάθειές της στο κομμάτι του ανταγωνισμού. Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) είναι παραπάνω από πρόθυμη να προσφέρει την τεχνογνωσία και τη διεθνή εμπειρία της ώστε να βοηθήσει την Ελλάδα να επωφεληθεί τα μέγιστα από την αεροπορία της», είπε ο Alexandre de Juniac, ο γενικός διευθυντής της IATA.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας