Ψηφιακά Μενού. Η παροχή της δυνατότητας στους πελάτες να βλέπουν ανέπαφα το μενού και να παραγγέλνουν εξίσου ανέπαφα, μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, εξελίσσεται σε κυρίαρχη τάση στην εστίαση, λόγω και της συνεχιζόμενης υγειονομικής κρίσης.

του Γιάννη Αποστολόπουλου

Το απόλυτο trend της πανδημίας

Ένα βασικό χαρακτηριστικό που έχει ο τομέας της εστίασης είναι η απαίτηση για γρήγορη ανταπόκριση στις συνθήκες που δημιουργούνται κι επικρατούν κάθε φορά. Η πανδημία Covid-19 βάζει ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό σε μεγάλη δοκιμασία, πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πρόκληση έχει υπάρξει στο παρελθόν για τα καταστήματα της εστίασης. Καθώς η χώρα βρίσκεται στη δίνη ενός δεύτερου κύματος εξάπλωσης του κορωνοϊού και χωρίς να διαφαίνεται ακόμη το τέλος αυτής της δυσάρεστης υπόθεσης, τα εστιατόρια καλούνται να βρουν λύσεις που θα τα βοηθήσουν κατ’ αρχάς να συνεχίσουν να λειτουργούν και να έχουν πελατεία.

“Τα ψηφιακά μενού μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, γύρω από τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα.”

Η εστίαση, μαζί με τον τουρισμό, είναι από τους κλάδους που έχουν δεχθεί σφοδρότατο πλήγμα από την πανδημία. Η ταχεία ανταπόκριση, η αναβάθμιση των υπηρεσιών κι η εφαρμογή καινοτομιών είναι κρίσιμα στοιχεία, για να μπορέσει μια επιχείρηση εστίασης να ξεπεράσει αυτή τη δύσκολη περίοδο και να ελπίζει σε καλύτερες μέρες στο μέλλον. Το πρόβλημα είναι οξύτερο για τις μικρές, ανεξάρτητες, οικογενειακές επιχειρήσεις εστίασης. Έρευνες στο εξωτερικό σημειώνουν ότι αυτού του είδους οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο λουκέτου σε ποσοστό 85%, εξαιτίας της κατάστασης που έχει προκαλέσει η πανδημία. Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση καινοτόμων και πρακτικών λύσεων είναι εκ των ων ουκ άνευ γι’ αυτές τις επιχειρήσεις εστίασης υπό τις παρούσες συνθήκες.

Τα ανέπαφα μενού

Η εισαγωγή τεχνολογικών εφαρμογών στη λήψη των παραγγελιών είναι μία από αυτές τις λύσεις που μπορούν να δώσουν διέξοδο κι ώθηση, αλλά και να βοηθήσουν καταλυτικά στην αποφυγή δυσάρεστων εξελίξεων. Μελέτες δείχνουν ότι σε ποσοστό άνω του 60% οι καταναλωτές ανησυχούν για το ενδεχόμενο να αρρωστήσουν, αν βγούν έξω για φαγητό. Τα εστιατόρια καλούνται να «απαντήσουν» σε αυτές τις ανησυχίες, προφανώς τηρώντας αυστηρά μέτρα καθαριότητας κι υγιεινής, αλλά και με κινήσεις, όπως τα ψηφιακά μενού που δεν χρειάζεται να τα αγγίξεις. Τα ψηφιακά μενού επιτρέπουν στους πελάτες να δουν τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα και να παραγγείλουν, αγγίζοντας μόνο το κινητό τους. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένας κωδικός QR που θα υπάρχει πάνω στο τραπέζι. Σκανάροντας τον κωδικό, οι πελάτες θα μπορούν να δουν αμέσως ολόκληρο τον τιμοκατάλογο και παράλληλα να κάνουν την παραγγελία τους. Το σημείο αυτό είναι σημαντικό, καθώς εκτός από την αποφυγή της επαφής με τυπωμένους καταλόγους, που ενδεχομένως τους έχει πιάσει ένας πελάτης που νοσεί με Covid-19, μειώνονται κι οι απαραίτητες επαφές που έχει το προσωπικό με τους πελάτες.

Γνωστοποίηση της νέας υπηρεσίας

Μία σημαντική κίνηση που πρέπει να γίνει, εφόσον ενταχθεί το ψηφιακό μενού σε μια επιχείρηση, είναι να γίνει γνωστή η παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας στο κοινό. Είτε μέσω των social media είτε μέσω άλλων καναλιών, θα πρέπει να «ακουστούν» τα μέτρα προστασίας που λαμβάνει μία επιχείρηση εστίασης για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού και φυσικά ότι οι πελάτες μπορούν να δουν το μενού και να παραγγείλουν με ασφάλεια με τον ψηφιακό τιμοκατάλογο. Εκτός από τα social media, η κοινοποίηση μπορεί να γίνει με αποστολές email, αν υπάρχει δυνατότητα, με έκδοση φυλλαδίων ή και αφίσας, ακόμη και με ανάρτηση βίντεο σε πλατφόρμες όπως το YouTube. Μπορεί να χαραχθεί μια επικοινωνιακή στρατηγική που να συνδυάζει τα παραπάνω και με άλλες κινήσεις μάρκετινγκ, οι οποίες μπορούν να δώσουν ώθηση και να γνωστοποιήσουν στην πελατεία τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία από τον κορωνοϊό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας