Οι προσφορές και τα πλεονεκτήματα

Τη δυνατότητα δημιουργίας και προσφορών στους πελάτες ψηφιακών μενού δίνουν αρκετές πια εταιρείες στην Ελλάδα. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που δίνουν τα ψηφιακά μενού, σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς τιμοκαταλόγους, πέρα από το θέμα της υγιεινής και της ασφάλειας, είναι ότι μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, γύρω από τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα. Για παράδειγμα, όταν ένα πιάτο τελειώνει, μπορεί να αφαιρείται εκείνη την ώρα από το μενού, ή μπορούν να εντάσσονται καθημερινά τα πιάτα ημέρας, χωρίς να χρειάζεται το προσωπικό να ενημερώνει σχετικά τους πελάτες. Την ίδια ώρα, το ψηφιακό μενού μπορεί πολύ εύκολα να κοινοποιείται και να διαφημίζεται στα social media, είτε με προσφορές είτε με ιδιαίτερες δημιουργίες που προσφέρουν τα εστιατόρια, και με την επωδό πάντα πως παρέχονται υπηρεσίες που θωρακίζουν την υγεία και την ασφάλεια των πελατών.

Επίσης, ένα στοιχείο που βοηθάει είναι και το θέμα του περιβάλλοντος. Ψηφιακό μενού σημαίνει αποφυγή χρήσης χαρτιού κι εκτύπωσης των καταλόγων. Αν η συνεργασία με μια εταιρεία για τη δημιουργία ενός ψηφιακού μενού έχει κάποιο κόστος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ταυτόχρονα το εστιατόριο απαλλάσσεται από τα έξοδα των τυπωμένων μενού, που ούτως ή άλλως πρέπει να ενημερώνονται και να αλλάζουν ανά διαστήματα. Επιπλέον, στο ψηφιακό μενού μπορεί κάθε πιάτο να συνοδεύεται από τη φωτογραφία του. Η οπτικοποίηση των πιάτων μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις, με την προϋπόθεση ότι έχει γίνει σωστή δουλειά στη φωτογράφηση για την παρουσίαση των πιάτων.

“Η ανέπαφη παραγγελιοληψία θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στην πελατεία και στο ευρύτερο κοινό”

Στο «παιχνίδι» κι η εικονική πραγματικότητα

Παίρνοντας τη σκυτάλη από τα παραπάνω, θα πρέπει να αναφερθεί πως στην παραγγελιοληψία και την παρουσίαση του μενού έχουν εμφανιστεί κι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Πρόκειται οπωσδήποτε για τεχνολογία πιο εξεζητημένη, προς το παρόν τουλάχιστον, και σαφώς με μεγαλύτερο κόστος, η οποία όμως επιτρέπει στον πελάτη να δει κυριολεκτικά μπροστά του σε τρισδιάστατη μορφή τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα και να επιλέξει αυτό ή αυτά που επιθυμεί.

Να σημειωθεί πως τα μενού εικονικής πραγματικότητας αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και διαπιστώθηκε πως οδηγούν σε υψηλότερους λογαριασμούς, γιατί εντείνουν την επιθυμία των πελατών να δοκιμάσουν νέα πιάτα. Ιδιαίτερα στο θέμα των επιδορπίων, διαπιστώθηκε πως τα εστιατόρια που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν μενού εικονικής πραγματικότητας αύξησαν τις πωλήσεις κατά 112%. Αν σε κάποιους όλα αυτά φαίνονται κάπως υπερβολικά, θα πρέπει να αναλογιστούν πως με τον ρυθμό που εξελίσσονται οι νέες τεχνολογίες και με τις αλλαγές που επιφέρουν στη ζωή μας, αυτό που τώρα φαίνεται περίπου σαν επιστημονική φαντασία σε λίγα μόλις χρόνια μπορεί να είναι κοινός τόπος στην εστίαση. Άλλωστε, ήδη έχουν ξεκινήσει να κάνουν χρήση μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων. Επιπρόσθετα, να πούμε πως στις συγκεκριμένες τεχνολογίες διαγκωνίζονται αυτή τη στιγμή οι μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής του κόσμου, όπως η Apple, η Microsoft, η Google και το Facebook, επιχειρώντας να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν πλατφόρμες που θα επιτρέπουν τη δημιουργία-παρουσίαση 3D μενού εικονικής πραγματικότητας.

Ο κόσμος αλλάζει κι αλλάζει γρήγορα… Όπως και να ’χει, η πανδημία ήδη επιτάχυνε με ιλιγγιώδεις ρυθμούς την εξάπλωση των ψηφιακών μενού, μέσω της χρήσης QR κωδικών.
Ένα παραδοσιακό τυπωμένο μενού θα το διάβαζε ο πελάτης, μόνο αφού θα είχε ήδη επιλέξει να έρθει και να κάτσει στο μαγαζί για να φάει. Το ψηφιακό μενού μπορεί να φτάσει με τις κατάλληλες κινήσεις σε άπειρους χρήστες του διαδικτύου, μέσω και των smartphone, πολλοί εκ των οποίων μπορεί να μη γνώριζαν καν την ύπαρξη του εστιατορίου. Σήμερα τα εστιατόρια έχουν τη δυνατότητα να προωθούν από μόνα τους το περιεχόμενο που επιθυμούν στη δυνητική πελατεία τους. Είναι τεχνολογικές δυνατότητες που δεν θα πρέπει να μένουν ανεκμετάλλευτες. Η πανδημία ανέτρεψε πολλά από τα δεδομένα στη ζωή μας και όχι με ευχάριστο τρόπο. Ο κόσμος αλλάζει και τώρα, λόγω του Covid-19, αλλάζει γρήγορα. Τα καταστήματα εστίασης θα πρέπει να ανταποκριθούν γοργά και με θετικό τρόπο στις προκλήσεις των καιρών μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας