Οι διακοπές spa & wellness, που μέχρι προσφάτως αποτελούσαν… άγνωστες λέξεις για τους περισσότερους, αποτελούν αδιαμφισβήτητα το νέο trend της εποχής.

της Τζένης Βαλαήδου

spa και wellnessOλοένα και περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν να επενδύσουν τα χρήματα και τον χρόνο τους σε (πολυτελείς) διακοπές με επίκεντρο την ευεξία, που θα τους επιτρέψουν να χαλαρώσουν, ενώ ταυτόχρονα θα ωφελήσουν και την υγεία τους. Προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των επισκεπτών τους, πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις προχωρούν στη δημιουργία εντυπωσιακών εγκαταστάσεων spa, προσφέροντας πληθώρα υπηρεσιών χαλάρωσης κι ευεξίας. Μάλιστα, η ανάγκη και, κυρίως, η ζήτηση για οργανωμένους χώρους κι υπηρεσίες spa έχει οδηγήσει στην εμφάνιση εταιρειών που ειδικεύονται στον τομέα αυτό.

Πρόκειται για εταιρείες που αναλαμβάνουν, για λογαριασμό ξενοδοχείων, να κατασκευάσουν χώρους spa και να καταρτίσουν καταλόγους με ελκυστικά πρωτόκολλα θεραπειών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι minimum υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρει ένα spa είναι σάουνα, χαμάμ και υδρομασάζ. Πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία ενός φιλόξενου χώρου που θα προσφέρει χαλάρωση και αναζωογόνηση στους επισκέπτες του ξενοδοχείου, χάρη στις ποιοτικές υπηρεσίες, τα υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα, αλλά και την αισθητική του.

Ο απαραίτητος εξοπλισμός

Ένας… αξιοπρεπής χώρος spa θα πρέπει να διαθέτει σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ και πισίνα. Ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών-τουριστών βρίσκονται κι οι θεραπείες με ατμόλουτρα, hot and cold stones, καθώς και solarium. Για να καταστεί δυνατή η παροχή των υπηρεσιών αυτών, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συγκεκριμένη επίπλωση του χώρου, μεταξύ άλλων, με κρεβάτια μασάζ, πολυθρόνες αισθητικής, μηχανήματα αποτρίχωσης κι αντιγήρανσης, τροχήλατα έπιπλα, ξαπλώστρες relax, αποστειρωτές, φακούς κι ερμάρια αποδυτηρίων.

Πολλά ξενοδοχεία έχουν υιοθετήσει και προτείνουν συγκεκριμένα διατροφικά vegetarian ή healthy diet μενού και ροφήματα χωρίς γλουτένη.

Οι επαγγελματίες του τουρισμού, που δεν βλέπουν άλλη λύση παρά να ασπαστούν το νέο trend των διακοπών, θα πρέπει να συνυπολογίσουν, πέρα από τον εξοπλισμό, και τα αναλώσιμα προϊόντα: καλλυντικά προϊόντα καμπίνας για πρόσωπο και σώμα (κρέμες ενυδατικές ή αντιγήρανσης κλπ), καλλυντικά προϊόντα μεταπώλησης, αντηλιακά, αιθέρια έλαια και λάδια μάλαξης, πετσέτες, γάντια, σεντόνια ρολό, μπουρνούζια, παντόφλες μια χρήσεως κλπ. Ωστόσο, στην επιτυχία ενός χώρου spa συμβάλλουν κι άλλοι παράγοντες, πέραν του σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού, όπως η λειτουργικότητα των χώρων σε σχέση με την κατάλληλη θερμοκρασία, την καθαριότητα και την ηχομόνωση, η εμφάνιση των εργαζόμενων του spa, η υποδοχή κι εξυπηρέτηση των πελατών κι ο τρόπος παρουσίασης των υπηρεσιών. Εξίσου σημαντική λεπτομέρεια είναι να υπάρχει πρόβλεψη για την τροποποίηση και προσαρμογή των θεραπειών σε περιπτώσεις ατόμων με προβλήματα υγείας.

Λάθη προς… αποφυγή

Καθώς η τάση των διακοπών wellness και spa είναι πολύ πρόσφατη κι έχει αρχίσει να εξαπλώνεται μόλις τα τελευταία χρόνια, το έδαφος είναι πρόσφορο για… λάθη. Πολλοί επιχειρηματίες, παρότι έχουν επενδύσει μεγάλο κεφάλαιο στη δημιουργία υπερσύγχρονων χώρων spa, δεν εισπράττουν την αντίστοιχη ανταπόκριση και το αντίστοιχο κέρδος. Οι λόγοι πολλοί και διάφοροι. Ο πιο συνηθισμένος είναι η κακή παρουσίαση των υπηρεσιών spa, δηλαδή του spa μενού. Συχνά, είναι δυσνόητο, κι ακόμα πιο συχνά, ο επισκέπτης χάνεται μεταξύ των δεκάδων παρεχόμενων υπηρεσιών.

spa και wellness

Οι ειδικοί τονίζουν, επίσης, τη σημασία του να υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στο spa μενού και το προφίλ του ξενοδοχείου (τοποθεσία, αρχιτεκτονική δομή, χωροταξική δομή κλπ).
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κι όσον αφορά τον «χαρακτήρα» που έχουν οι εγκαταστάσεις του spa. Αν, για παράδειγμα, είναι υπερβολικά minimal ή έχουν ψυχρή αισθητική, εξαιτίας του κακού φωτισμού, αυτό ενδέχεται να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους επισκέπτες.
Εξίσου αποτρεπτικό με έναν ψυχρό κι αφιλόξενο χώρο είναι κι ένα απρόσωπο κι απόμακρο προσωπικό. Αυτός είναι κι ο λόγος που πλέον οι εταιρείες που ασχολούνται με τον κλάδο της ευεξίας και της ευζωίας προσφέρουν σεμινάρια επιμόρφωσης για όσους επιθυμούν να εργαστούν σε χώρους spa.

Οι υπάλληλοι που εργάζονται σε τέτοιους χώρους θα πρέπει, εκτός από τις απαραίτητες γνώσεις, να διαθέτουν κι άλλα χαρακτηριστικά, όπως επικοινωνιακές δεξιότητες κι αυτοπεποίθηση, για να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών. Κλειδί για την επιτυχία ενός χώρου spa θεωρείται κι η γενικότερη στάση που τηρεί η επιχείρηση. Αν, δηλαδή, απουσιάζει η έννοια της ευεξίας από το υπόλοιπο ξενοδοχείο, τότε είναι πολύ πιθανό ο χώρος spa να μην καταφέρει να «πείσει» τους επισκέπτες. Έχοντας αυτό κατά νου, πολλά ξενοδοχεία έχουν υιοθετήσει και προτείνουν συγκεκριμένα διατροφικά vegetarian ή healthy diet μενού και ροφήματα χωρίς γλουτένη, ενώ εντάσσουν στο πρόγραμμά τους αθλητικές-χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως η γιόγκα κι ο διαλογισμός.

Οι νέες τάσεις στα spa

spa και wellnessΌπως συμβαίνει και σε κάθε άλλη περίπτωση, έτσι και στη βιομηχανία του wellness και της ευεξίας, η εξέλιξη είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Παρότι εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς, υπηρεσίες όπως το μασάζ, η σάουνα και το χαμάμ έχουν αντικατασταθεί από το… μασάζ «επίγνωσης» και τη θεραπεία Αγιουβέρδας. Το μασάζ επίγνωσης υπόσχεται πιο γρήγορη κι ουσιαστική χαλάρωση με τη χρήση τεχνικών αναπνοής και body scans. Η Αγιουβέρδα, μαζί με άλλες αρχαίες μεθόδους ολιστικής θεραπείας, παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση και βασίζεται στον συνδυασμό σωστής διατροφής, άσκησης, διαλογισμού, μασάζ και φυτοθεραπείας.

Στην κατηγορία αυτή, των αποκαλούμενων αρχαίων μεθόδων, συγκαταλέγονται και τα παραδοσιακά τουρκικά και ρωμαϊκά λουτρά και τα ρωσικά μπάνια! Ένα ακόμα νέο trend είναι η θεραπεία Temazcal που, ουσιαστικά, αποτελεί ένα τελετουργικό με τη χρήση θερμότητας, ατμού, αρωματικών βοτάνων και… αρχαίων προσευχών, για να επιτευχθεί η σύνδεση ανάμεσα στον θεραπευόμενο και τις δυνάμεις του φυσικού και πνευματικού κόσμου. Προσφάτως, η βιομηχανία του spa και wellness αποφάσισε να απευθυνθεί και στο ανήλικο κοινό, δημιουργώντας προγράμματα γιόγκα και μασάζ αποκλειστικά για παιδιά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας