Economist, ΣΕΤΕ, Marriott, COVID-19, ΠΝΠ, πανδημία, ΠΟΤ, κορονοϊός, τουρισμός, ΕΦΕΤ, UFI, απώλειες, μέτρα, ΞΕΕ, τουρισμό, ΦΕΚ, κορωνοϊός, brand, πρωτόκολλα

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει σε κλείσιμο πολλά ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Όταν τα πράγματα επιστρέψουν στην κανονικότητα και οι τουριστικές επιχειρήσεις ξανανοίξουν τις πύλες τους, η τάση που εμφάνιζαν οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες για συνεχή επέκταση και απόκτηση νέων brand names μπορεί να αλλάξει εντελώς.

Η τάση αυτή ενισχύθηκε παράλληλα με την άνοδο που γνώρισαν τα τελευταία χρόνια οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης όπως η Airbnb. Στόχος ήταν να ενταχθούν στους ξενοδοχειακούς ομίλους brands που απευθύνονται σε διαφορετικά βαλάντια και ικανοποιούν διαφορετικές απαιτήσεις. Αναλυτές είχαν ήδη προειδοποιήσει προ κρίσης πως αυτού του τύπου η μεγέθυνση θα είναι εξαιρετικά ευάλωτη σε τυχόν φαινόμενα ύφεσης. Η πτώση που προήλθε από τον κορωνοϊό στον τουρισμό δεν έχει προηγούμενο και είναι πολύ μεγαλύτερη από τις όποιες πρότερες προβλέψεις.

Το πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν τώρα οι μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι είναι η ταυτόχρονη ανάρρωση όλων των ξενοδοχείων που έχουν στην κατοχή τους με τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν.

Η αλήθεια είναι πως ακόμα και εκεί που τα ξενοδοχεία ακόμη λειτουργούν, οι πληρότητες κυμαίνονται σε μονοψήφια ποσοστά και πρώτος στόχος για όλους, είτε συζητάμε για μεμονωμένες επιχειρήσεις, είτε για γιγάντιους ξενοδοχειακούς ομίλους είναι η επιβίωση. Με βάση αυτό δεν αποκλείεται τους επόμενους μήνες να δούμε να μπαίνουν λουκέτα σε ολόκληρα ξενοδοχειακά brand.

Πολλοί αναλυτές πάντως εκτιμούν ότι δύσκολα θα καταργηθούν ολόκληρα brand, καθώς και αυτό είναι μια διαδικασία που έχει μεγάλο κόστος, ωστόσο διαβλέπουν πως θα μπει μεγάλο «φρένο» στην τάση επέκτασης και διεύρυνσης που παρουσίαζαν οι ξενοδοχειακές αλυσίδες προ κρίσης.

Ας μην ξεχνάμε πως η πανδημία πέραν του lockdown θα αφήσει πίσω της την διεθνή οικονομία κυριολεκτικά γονατισμένη. Αρκετοί οικονομικοί αναλυτές πιστεύουν ότι η ανάρρωση θα γίνει σε γοργούς ρυθμούς, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί με βεβαιότητα κάτι τέτοιο. Μία λύση για την αντιμετώπιση της κατάστασης μπορεί να είναι η «αναγέννηση» ή ανανέωση κάποιων brand με νέα χαρακτηριστικά προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην μετά κορωνοϊού εποχή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας