Δοκιμάστε να «παίξετε» το χαρτί της υγιεινής… αποτοξίνωσης

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς στο μυαλό αρκετών είναι συνυφασμένη με την υπερβολή και την… κραιπάλη στη συνολικότερη κατανάλωση, τόσο διατροφικά όσο και σε επίπεδο αλκοόλ. Μάλιστα, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ακολουθεί η περίοδος της… μετάνοιας εκ μέρους των καταναλωτών για το γεγονός ότι «υπέκυψαν» στον πειρασμό κι αποφασίζουν να ακολουθήσουν μια περίοδο αποτοξίνωσης. Αυτό ακριβώς το στοιχείο είναι που πρέπει να εκμεταλλευτείτε, εντάσσοντάς το στη λογική του καταστήματός σας και μετατρέποντάς το από μειονέκτημα σε πλεονέκτημα! Με ποιο τρόπο; Μα, με το να αναδείξετε την υγιεινή πλευρά των γευστικών σας προτάσεων. Μπορείτε, λοιπόν, να προσθέσετε στο μενού σας ορισμένες γευστικές δημιουργίες που θα συντείνουν προς αυτή την κατεύθυνση ή ακόμη και να καθιερώσετε ένα ξεχωριστό healthy menu section, στην περίπτωση που βλέπετε πως το κοινό σας δείχνει το ανάλογο ενδιαφέρον κι υποστηρίζει μια τέτοια επιλογή.

Μάλιστα, ολοένα και περισσότερες μελέτες σε διεθνές επίπεδο καταδεικνύουν πως σε ετήσια βάση το πλήθος των καταναλωτών που αποφασίζει και δοκιμάζει την τάση του Vega–nuary (από τον μήνα Ιανουάριο) διαρκώς αυξάνεται, ενώ σε αντίστοιχα υψηλά επίπεδα κινείται και το ποσοστό όσων υιοθετούν μόνιμα αυτό το lifestyle. Γι’ αυτό, και σε περίπτωση που δεν παρέχετε ή δεν προωθείτε τη λογική των vegan πιάτων, τώρα έφτασε η ώρα, προκειμένου να το κάνετε πράξη! Ένα απλό marketing μήνυμα της μορφής «Θα μάθετε τα πάντα αναφορικά με τη vegan κουζίνα! Εξάλλου, διαθέτουμε τόσα στο μενού μας! Κι είναι, πραγματικά, συναρπαστικά και γευστικότατα!» αρκεί, για να μεταδώσετε τη… σπίθα και να προκαλέσετε το ενδιαφέρον και την περιέργεια στο καταναλωτικό κοινό.

Πλέον, κατά το πρώτο τρίμηνο –τουλάχιστον– κάθε νέου έτους, η κύρια αγωνία των εστιατόρων σε διεθνές, μάλιστα, επίπεδο είναι να καταφέρουν να περάσει το κοινό το… κατώφλι της επιχείρησής τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο, θα μπορούν να διασφαλίζουν τη συνολικότερη βιωσιμότητα της επιχείρησής τους.

Μην ξεχνάτε πως όσες επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης επικεντρώνονται σε ένα συστατικό ή προϊόν που θεωρείται πως έχει ξεκάθαρα οφέλη για την υγεία πρέπει επίσης να στοχεύουν στην επικοινωνία της προσφοράς τους σε δυνητικούς πελάτες. Μάλιστα, ένα τέτοιο concept ή ακόμη και μια έκφανσή του δεν διαθέτει χρονικές δεσμεύσεις, αλλά είναι ικανό να απευθύνεται στην αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Οπότε, δεν έχετε παρά να το διατυμπανίζετε με κάθε δυνατό τρόπο! Μια εξίσου χρήσιμη ιδέα είναι η διοργάνωση εκδηλώσεων, όπου θα δίνετε την ευκαιρία στο κοινό να δοκιμάζει μερικά από τα πλέον χαρακτηριστικά πιάτα του μενού σας, επισημαίνοντας τη θρεπτική αξία τους, προβάλλοντας τη θετική τους επίδραση στην υγεία κι αναδεικνύοντας τις πρώτες ύλες που αξιοποιούνται.

Μάλιστα, στην περίπτωση που οι τελευταίες έχουν… ρίζες στην τοπική κοινότητα, τότε τα σημεία της ιστορίας που μπορούν να αναδεικνύονται είναι πολλαπλάσια. Παράλληλα, θεμελιώνεται ισχυρή σχέση αμοιβαίας συνέργειας με τους φορείς της τοπικής κοινότητας.
Μια ακόμη έξυπνη ιδέα, επ’ αφορμής της προσπάθειας για δυναμικότερη προώθηση της δράσης για την καθιέρωση μιας περισσότερο υγιεινής διατροφής, είναι να εισάγετε 2–3 ενδεικτικές προσφορές για συγκεκριμένα signature dishes για ορισμένο χρονικό διάστημα, λ.χ. έναν μήνα. «Κάθε αρχή ξεκινά από το πρώτο βήμα! Ακόμη κι η καθιέρωση μιας πιο υγιεινής διατροφής!» μπορείτε να διατυμπανίζετε με μια ανάλογη προωθητική καμπάνια.

Επικοινωνήστε περισσότερο και μέσω κάθε διαθέσιμου καναλιού!

Τα χαμηλής απόδοσης χρονικά διαστήματα αποτελούν ιδανική ευκαιρία για πιο έντονη επικοινωνία με τους πελάτες, το καταναλωτικό κοινό και τους εν γένει followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω newsletters και κάθε άλλης ευκαιρίας δημοσιότητας. Πολλοί επαγγελματίες του κλάδου της επικοινωνίας και δη της ψηφιακής εποχής διαφωνούν με την υπερβολική προώθηση εκπτωτικών προσφορών κι εν γένει promotions, επιλέγοντας να δίνουν βαρύτητα στο να υπενθυμίζουν στους καταναλωτές τους λόγους, αλλά και την ευχαρίστηση που προσφέρει η αίσθηση να τρώνε έξω! Επιμένετε, λοιπόν, να υπενθυμίζετε στο καταναλωτικό κοινό το εξαιρετικά θετικό συναίσθημα πως έχει τη δυνατότητα να γεύεται εξαιρετικές γαστριμαργικές γεύσεις κι ολοκληρωμένες εμπειρίες απόλαυσης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Ο χειμώνας δεν πρέπει να λογίζεται ως εμπόδιο, αλλά ως ευκαιρία για τη γευστική εμπειρία μιας σειράς πλούσιων και «ζεστών» γεύσεων. Παρακινείτε τους καταναλωτές να βγαίνουν έξω με… όχημα τη γεύση, να αψηφούν τις καιρικές συνθήκες και να απολαμβάνουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία! Μην μένετε εκεί, αλλά επιχειρείτε στρατηγικές με βάση τις οποίες κάθε μήνα κι εποχή παρέχονται στο κοινό επαρκείς όσο κι ακαταμάχητοι λόγοι κι αφορμές, προκειμένου να σας επιλέγει! Αναζητάτε έννοιες, λέξεις κι όρους με βάση τους οποίους διασφαλίζεται στους καταναλωτές κάτι που μέχρι σήμερα δεν είχαν γευτεί ή βιώσει! Υπενθυμίζετέ τους σε κάθε ευκαιρία τη χαρά και την απόλαυση που θα νιώθουν, εάν βγαίνουν έξω για φαγητό. Απλώς, δεν έχετε παρά να τους προσφέρετε λόγους, αιτίες κι αφορμές, προκειμένου να αφήνουν τη… βολή του σπιτιού τους, ώστε να βιώνουν κάτι το διαφορετικό, ολοκληρωμένο κι ευχάριστο.

Δημιουργήστε «στοχευμένα» πακέτα προσφορών!

Αναμφίβολα, οι αφορμές για ομαδικές ή εταιρικές μαζώξεις βρίσκονται πάντοτε εκεί έξω, αρκεί να τις κυνηγάτε, προκειμένου να τις φιλοξενείτε στον χώρο σας! Από εταιρικά γεύματα και κοπή πίτας μέχρι συγκεντρώσεις μικρών ομάδων με κοινά ενδιαφέροντα, πολιτιστικών συλλόγων κ.ά. Αλήθεια, λοιπόν, μήπως αποτελεί έξυπνη ιδέα η αντικατάσταση μέρους των απωλειών που προκύπτουν από την επιβράδυνση του πλήθους των πελατών και της συχνότητας με την οποία βγαίνουν έξω για φαγητό, με τη φιλοξενία οργανωμένων εταιρικών γευμάτων κι εν γένει εκδηλώσεων; Ξεκινήστε από τον σχεδιασμό μεμονωμένων πακέτων και δελεαστικών προσφορών, με πλούσιο περιεχόμενο, που θα στηρίζεται στη διαφορετικότητα, την ποιότητα και την ποικιλία. Μην ξεχνάτε πως ο χρόνος είναι περιορισμένος και γι’ αυτό απαιτούνται ταχύτητα, αμεσότητα, ξεκάθαρες προτάσεις και δελεαστικά οικονομικά δεδομένα.

Επιχειρείτε να εφαρμόζετε στρατηγικές με βάση τις οποίες κάθε μήνα κι εποχή παρέχονται στο κοινό επαρκείς όσο κι ακαταμάχητοι λόγοι κι αφορμές, προκειμένου να σας επιλέγει! Αναζητάτε έννοιες, λέξεις κι όρους με βάση τους οποίους διασφαλίζεται στους καταναλωτές κάτι που μέχρι σήμερα δεν είχαν γευτεί ή βιώσει!

Ρίξτε στη… μάχη τα ποτά!

Καθώς όπως ισχυρίζεται ο θυμόσοφος λαός «Συν Αθηνά και χείρα κίνει», μια ακόμη ιδέα για την ενίσχυση της κίνησης στο κατάστημά σας κατά τα πιο ήσυχα χρονικά διαστήματα του έτους είναι να ρίξετε στη… μάχη και τα ποτά. Υπό αυτή την έννοια, οι επαγγελματίες του κλάδου θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να βγαίνουν έξω για φαγητό, αλλάζοντας το μενού των διαθέσιμων ποτών, εισάγοντας περισσότερο φρέσκα κοκτέιλ και πιο συναρπαστικά ποτά ή ακόμη κι αναψυκτικά, τα οποία είναι πλήρη σε γεύση και ταυτόχρονα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις για περισσότερο υγιεινές ή διαιτητικές επιλογές. Δίχως αμφιβολία, υφίσταται μια πραγματική ευκαιρία για την αύξηση των πωλήσεων κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σίγουρα δε, ενισχύοντας το εύρος των διαθέσιμων ποτών και λαμβάνοντας υπόψη στην πράξη και μέσω αντίστοιχων δημιουργιών τις ανάγκες των πελατών, οι επιχειρήσεις που τολμούν ανταμείβονται με πρόσθετες πωλήσεις κι αύξηση της πίστης των πελατών τους!

σφυγμό της αγοράςΜην σκεφτείτε καν πως στη συγκεκριμένη περίπτωση ισχύει η λογική πως τα πάντα ταιριάζουν σε όλους σε ό,τι αφορά το μενού των ποτών, καθώς οι πελάτες, συνήθως, αναζητούν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία κατανάλωσης αλκοόλ. Για παράδειγμα, οι εστιάτορες, κινούμενοι στην πορεία που ενδεχομένως χαράζουν αναφορικά με την προσφορά περισσότερο υγιεινών γευστικών επιλογών, μπορούν να συνδυάζουν τη ζήτηση και με αντίστοιχες προτάσεις ποτών ή χαμηλών σε ζάχαρη αναψυκτικών. Πλέον, οι πελάτες αναζητούν προϊόντα κι εν γένει επιλογές που συμβάλλουν στο wellbeing τους και δη με θετικό πρόσημο, ενώ ταυτόχρονα έχουν ψηλά στη λίστα των θέλω τους περισσότερο φυσικές λύσεις, που περιέχουν χαμηλά ή ακόμη και μηδενικά επίπεδα ζάχαρης, βοηθώντας τους να διατηρούν ένα πιο υγιεινό lifestyle. Τέλος, αναφορικά με τον τομέα των ποτών, έχουν προκύψει μια σειρά από ιδιαίτερα εντυπωσιακά και χρήσιμα στατιστικά στοιχεία, η επεξεργασία των οποίων μπορεί να οδηγήσει τους επαγγελματίες σε ιδιαίτερα αποδοτικές κατευθύνσεις!

Υπό αυτό το πρίσμα:

  • Σύμφωνα με μελέτη της Monin, οι πελάτες που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18–24 και οι Millennials είναι περισσότερο πρόθυμοι να πειραματιστούν με αρωματισμένα ποτά.
  • Οι γεύσεις της φράουλας και του βατόμουρου αποτελούν τις πλέον δημοφιλείς για τους καταναλωτές, σε ποσοστό 41% και 38% αντίστοιχα.
  • Η φίνα γεύση αποτελεί τον πιο καθοριστικό παράγοντα για τους καταναλωτές στην επιλογή ενός ποτού.
  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένη να πληρώσει μεγαλύτερο τίμημα, ώστε να γευτεί ένα μη αλκοολούχο ή έστω χαμηλής περιεκτικότητας σε οινόπνευμα κοκτέιλ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας