Η αναδιαμόρφωση των μπαρ

Είναι λανθασμένο να θεωρούμε πως οι υπηρεσίες delivery ή οι έτοιμες, ολοκληρωμένες προτάσεις για το σπίτι θα εξαφανιστούν μόλις τελειώσει οριστικά η πανδημία. Η έρευνα δείχνει πως οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αποζητούν τέτοιες λύσεις, μαθήματα και γευσιγνωσίες σε ηλεκτρονικό περιβάλλον και πως οι οικιακές κάβες θα αναβαθμιστούν περαιτέρω μέσα από τις διεθνείς τάσεις του 2021 και τις επιταγές τους. Τα μπαρ θα επαναπροσδιορίσουν τη λειτουργία τους, έχοντας πλέον υπόψη πως δεν απευθύνονται σε ανεκπαίδευτους καταναλωτές, παρά σε απαιτητικούς και ενημερωμένους πελάτες, οι οποίοι θα αποζητούν το κάτι παραπάνω από αυτά που έμαθαν να φτιάχνουν στην καραντίνα. Οι bartenders και οι επιχειρήσεις θα αυξήσουν τις επιλογές και τους τρόπους παράδοσης/εξυπηρέτησης με θεματικά μενού που θα αλλάζουν γρήγορα, συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και το κομμάτι του take away ή/και delivery. Έτσι, περνάνε στην εποχή της πλήρους εξατομίκευσης της εμπειρίας απόλαυσης.

Επιπροσθέτως, στη νέα εποχή που έρχεται, η ψηφιοποίηση στην παροχή των προϊόντων και των υπηρεσιών θα είναι απαραίτητη. Με τη συνήθεια και την κατακόρυφη άνοδο στη δημοφιλία των online πλατφορμών παραγγελίας, τα μπαρ και τα ξενοδοχεία θα ενσωματώσουν εξ ολοκλήρου ψηφιακούς, οπτικοποιημένους καταλόγους για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, οι οποίοι θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να βλέπουν, να παραγγέλνουν και να πληρώνουν σε ψηφιακό περιβάλλον.

Φυσικά, αυτό δεν πρόκειται να αντικαταστήσει την προσωπική επαφή παρά θα αλλάξει τους ρόλους του προσωπικού: από παραγγελιοδόχους σε ανθρώπους που πλέον θα έχουν πιο πολύ χρόνο να μιλούν, να προτείνουν και να ασχολούνται περισσότερο με τον καλεσμένο των καταστημάτων εστίασης.

Αποπαγκοσμιοποίηση, «υπερεντοπιότητα» και αειφορία

Το πλήγμα που δέχθηκαν τα κράτη τα οποία στηρίζονταν στις εισαγωγές τους, αλλά και η παγκόσμια τάση της διαφάνειας στην προμήθεια πρώτων υλών και της αειφορίας στην παραγωγική διαδικασία, θα είναι τα βασικά στοιχεία που θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό νέων προϊόντων ή τον ανασχεδιασμό ήδη υπαρχόντων.

Η ροπή στα τοπικά προϊόντα που ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο με τις παγκόσμιες τάσεις του 2021. Εστιατόρια και μπαρ που βασίζονταν στις εισαγωγές τους για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών είδαν τον τζίρο τους να εξαφανίζεται με τον αποκλεισμό των μεταφορών εν μέσω πανδημίας – για όσο καιρό ήταν ανοικτά. Ως εκ τούτου, η τάση στα ποτά το 2021 θα επικεντρωθεί σε υλικά πιο τοπικά, δημιουργώντας ακόμη πιο καθορισμένους γευστικούς χαρακτήρες ανά χώρα, ενδεχομένως και ανά πόλη.

Παράλληλα με τη διεθνή ευαισθητοποίηση για πρακτικές και διαδικασίες που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, ο καταναλωτής θα μεταφερθεί από τις επιλογές που είχε στο παρελθόν και που μπορεί να αφορούσαν παγιωμένα και παραδοσιακά στοιχεία ποιότητας –όπως, για παράδειγμα, την ηλικία και την ωρίμαση σε ένα ουίσκι– σε άλλες που θα είναι προσανατολισμένες στην αειφορία και στη διαφάνεια, αφού πλέον η τεχνολογία έχει εξελιχθεί τόσο, ώστε να μπορεί να προσφέρει το γευστικό προφίλ που εκείνος επιθυμεί.

Επιπροσθέτως, στις παγκόσμιες τάσεις θα δούμε τόσο νέα υλικά συσκευασίας σε προϊόντα παγκόσμιας κυκλοφορίας, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και της μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος, όσο και αειφόρες υπηρεσίες.

Συνειδητή κατανάλωση

Καθώς οι καταναλωτές εν γένει αναζητούν πιο προσεκτικές επιλογές, είτε πρόκειται για το φαγητό είτε για το ποτό τους, η αγορά των ποτών χαμηλών σε βαθμούς ή χωρίς καθόλου αλκοόλ συνεχίζει να καλπάζει με γοργό ρυθμό. Και μπορεί η δυτική Ευρώπη εδώ να δείχνει τον δρόμο, παγκοσμίως όμως το 22% των καταναλωτών πίνουν λιγότερο, ενώ το 55% των καταναλωτών που χαρακτηρίζονται ως «συνειδητοί» καταναλώνουν ποτά με χαμηλό ποσοστό αλκοόλ.

Η πανδημία ώθησε πολύ κόσμο στην ευζωία και τη συνειδητότητα, ωθώντας τους να συμπεριλάβουν βότανα, φρούτα, λαχανικά και υπερτροφές στην καθημερινότητά τους. Η χρησιμότητα των βακτηρίων και των προβιοτικών, επίσης, είχε βρεθεί τους περασμένους μήνες στο επίκεντρο. Όλα τα παραπάνω, μαζί με τεχνικές όπως είναι, για παράδειγμα, η ζύμωση –με την οποία πειραματίστηκαν αρκούντως τα μπαρ τα περασμένα χρόνια–, αλλά και με τη χρήση όλο και λιγότερων τεχνητών προσθέτων στα τελικά προϊόντα, θα ενσωματωθούν σε καινούργια εμφιαλωμένα προϊόντα και κοκτέιλ, δημιουργώντας νέες παγκόσμιες τάσεις μέσα στο 2021.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας