Φιλοξενία Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, η βιομηχανία της φιλοξενίας έχει βιώσει τεράστιες αλλαγές, με αποτέλεσμα τη σταδιακή αναμόρφωση της μελλοντικής της εικόνας. Ποιες είναι, όμως, οι βασικές τάσεις που με αργά και σταθερά βήματα αναδιαμορφώνουν τον κλάδο της φιλοξενίας; Ποιο θα είναι τελικά το «νέο πρόσωπο», το μέλλον της φιλοξενίας;

Tι δείχνει μελέτη του Εcole hoteliere de Lausanne (EHL)

Σε αυτό το ερώτημα απάντηση έρχεται να δώσει η μελέτη που συνέταξε το Ecole hôtelière de Lausanne (EHL), η οποία παρουσιάζει παλιές και νέες προκλήσεις/ευκαιρίες τις οποίες οι επαγγελματίες του τουρισμού καλούνται να λάβουν υπόψη τους. Συγκεκριμένα:

1. Εικονικές κοινότητες επίδρασης

Τα Social media, αλλά κι οι πιο εξειδικευμένες ταξιδιωτικές πλατφόρμες (π.χ. TripAdvisor) ασκούν ιδιαίτερη επιρροή στους εν δυνάμει πελάτες, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαφάνεια και βελτιωμένη ποιότητα στις υπηρεσίες που παρέχονται από τα ξενοδοχεία. Φιλοξενία

2. Το Airbnb είναι εδώ

Το Airbnb αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή, στον τομέα της φιλοξενίας, που τον καθιστά πιο δύσκολο και «στενό» από ποτέ. Φιλοξενία

3. Έντονη η παρουσία των ΟΤΑs

Οι Online Travel Agents ασκούν σημαντική επίδραση στη βιομηχανία φιλοξενίας, καθώς μεταβάλλουν τα κανάλια διανομής. Επίσης, διαμορφώνουν στέρεες σχέσεις με τους ταξιδιώτες, με αποτέλεσμα οι ξενοδόχοι να πρέπει να πληρώνουν, για να αποκτούν πρόσβαση σε αυτούς. Φιλοξενία

4. digital αποτύπωση της εμπειρίας των επισκεπτών

Οι εφαρμογές είναι όλο και πιο σημαντικές στον τρόπο με τον οποίο οι ξενοδόχοι διαχειρίζονται και προβάλλουν τις υπηρεσίες που παρέχουν, καθώς μέσα από αυτές μπορούν να ελέγχουν πλευρές της συνολικής εμπειρίας του επισκέπτη.

5. Ανάπτυξη του παγκόσμιου τουρισμού

Οι μεταφορές (αεροπορικές, ακτοπλοϊκές, τρένα) χαμηλότερου κόστους επιτρέπουν σε περισσότερους ανθρώπους να ταξιδεύουν σε πιο λογική τιμή. Οι πελάτες π.χ. από τη Νότια Κορέα, την Κίνα ή την Ινδία αποτελούν ένα σώμα δυνητικών ταξιδιωτών και η δική τους ζήτηση επιδρά στη συνολική προσφορά.

6. Οικονομία… εμπειρίας

Οι πελάτες ζητούν όλο και περισσότερο εξατομικευμένες όσο και μοναδικές θα έλεγε κανείς, ταξιδιωτικές εμπειρίες, γεγονός που για ορισμένους θα μπορούσε να είναι κι ο «προάγγελος του θανάτου» του ταξιδιωτικού πράκτορα κι η ανάδυση του ανεξάρτητου ταξιδιώτη.

7. Πρακτικές διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων

Ο διαχωρισμός της διοίκησης των λειτουργιών και του real estate επιτρέπει σε εταιρείες φιλοξενίας να επικεντρώνονται στον πυρήνα της εργασίας τους, βελτιστοποιώντας τις διαδικασίες.

8. Απασχόληση

Νέες θέσεις εργασίας έχουν προκύψει εξαιτίας της πολυπλοκότητας που συνοδεύει πλέον τον κλάδο της φιλοξενίας, ενώ έχει αυξηθεί κι η ανάγκη για πρόσληψη προσωπικού με κύριο αντικείμενο την ανάλυση ποσοτικών μεγεθών (οικονομική πρόβλεψη, σύνταξη προϋπολογισμού, κ.λπ.).

9. Γενιές Υ και Ζ

Οι εν λόγω γενιές έχουν διαφορετικές απαιτήσεις κι ανάγκες από ό,τι οι παλαιότερες. Για να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά, αρκεί να λάβει υπόψη του ότι αυτές, όταν αναφέρονταν στον τουρισμό, σκέπτονταν ξενοδοχεία κι αυτοκίνητα, ενώ η νέα γενιά μιλά για Airbnb και Uber.

10. Βιωσιμότητα

Οι άνθρωποι αρχίζουν να γίνονται πιο ευαίσθητοι με ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον. Το green lifestyle θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στην ταυτότητα του brand, στο όραμα και τη φιλοσοφία του ξενοδοχείου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας