Εδώ και μερικά χρόνια οι επιχειρήσεις δείχνουν να λαμβάνουν ιδιαιτέρως σοβαρά υπόψη τους τα social media, υπολογίζοντας, αλλά και φοβούμενες ταυτόχρονα, τη δυναμική τους. Υπό αυτό το πρίσμα, έχουν υιοθετήσει την πρακτική προβολής τους μέσω αυτών, προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τον έντονο βαθμό διείσδυσής τους στο καταναλωτικό κοινό.

social mediaΒέβαια, τελευταία, έχει ξεκινήσει σε διεθνές επίπεδο μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με το πόσο απαραίτητη κρίνεται η συγκεκριμένη στρατηγική, καθώς το ποσοστό των επαγγελματιών που είτε δεν την έχουν εντάξει στο εν γένει marketing mix τους ή αποφάσισαν να αποχωρήσουν απ’ τα social media μόνο αμελητέο δεν θεωρείται… Τελευταία πληθαίνουν οι περιπτώσεις επιχειρήσεων μαζικής εστίασης μπαρ κ.ο.κ. που ανακοινώνουν την απόσυρσή τους από το… θορυβώδες στερέωμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης! Μάλιστα, το κάνουν πράξη στη στιγμή, δίχως να ακολουθήσουν πισωγυρίσματα, ενώ οτιδήποτε επιθυμούν να ανακοινώσουν προς τους πελάτες ή τους μέχρι πρότινος ακολούθους τους, αλλά και τους αντίστοιχα ενδιαφερόμενους, το κάνουν μέσω του εταιρικού τους website είτε των επιμέρους ενεργειών δημοσιότητας και επικοινωνίας που έχουν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν.

Εξυπακούεται πως μια τέτοια κίνηση, και δη στις ημέρες κυριαρχίας των social media, στα μάτια και το μυαλό αρκετών ισούται με –εμπορική– αυτοκτονία! Ωστόσο, η απάντηση σε αυτή τη θεώρηση δείχνει πειστική: «Έχουμε καταντήσει να ανησυχούμε περισσότερο σχετικά με το τι συμβαίνει και γράφεται online, αντί να φροντίζουμε για τη διασφάλιση της offline εμπειρίας που διαδραματίζεται εντός των ίδιων των καταστημάτων μας! Δεν σας κρύβω πως η συντριπτική ενέργεια του προσωπικού μας διοχετευόταν και σπαταλούνταν ταυτόχρονα μακριά από εκεί που έπρεπε και δεν εστίαζε εκεί που έπρεπε, δηλαδή εντός του καταστήματος και προς όφελος της εύρυθμης όσο και αποδοτικής λειτουργίας του, έτσι ώστε να εξυπηρετεί και να διευκολύνει τους πελάτες του. Εκεί, εντός των τεσσάρων τειχών του, εξάλλου, «ζει» ο αυθεντικός όσο και πραγματικός χώρος κοινωνικής δικτύωσης», μας ανέφερε πρόσφατα συνιδιοκτήτης γνωστού ιταλικού εστιατορίου των Αθηνών. Όμως, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν αυτή η λογική «δικαιολογεί» τη λήψη ενός τόσο υψηλού ρίσκου, όπως είναι η ηθελημένη απουσία από τα social media.

Έχει φτάσει η στιγμή που θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να πραγματοποιήσετε μια ρεαλιστική αποτίμηση της αξίας των ψηφιακών σας στοιχείων, καθώς επίσης και του βαθμού επίδρασης που δυνητικά έχουν στην καθημερινότητα ή την εν γένει λειτουργικότητα της ίδιας της επιχείρησης. Αποτελεί κοινό τόπο πως τα πάντα δεν ταιριάζουν σε όλους!

Ένας καλός τρόπος προκειμένου να το προσμετρήσετε είναι ο προσδιορισμός της online βαρύτητας που έχει καταφέρει (ή μη) να επιβάλει μέσω της social παρουσίας της μια επιχείρηση που κινείται στον ευρύτερο τομέα της μαζικής εστίασης. Εάν, δηλαδή, το κατάστημά σας έχει παραπάνω από ικανοποιητικά μεγέθη σε επίπεδο πελατών και τα έσοδα κινούνται στο πράσινο, ενώ την ίδια στιγμή λ.χ. τα tweets ή τα posts σας δεν καταφέρνουν να έχουν τα μεγέθη διείσδυσης (λέγε με like και retweet) που θα δικαιολογούσαν ο χρόνος, ο κόπος, η ενέργεια και φυσικά η προσοχή που δαπανήθηκε συνολικά, τότε η απάντηση είναι –περίπου– οφθαλμοφανής: Ο online βαθμός επίδρασης της επιχείρησής σας δεν είναι τέτοιος ή τόσος που να δικαιολογεί την όλη προσπάθειά σας! Ενδεχομένως να επρόκειτο για ατυχή (χρονική) συγκυρία, είτε αδυναμία έκφρασης, μη αποτελεσματικά posts, φωτογραφίες ή εν γένει ιστορίες. Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένα βήματα που χρήσιμο θα ήταν να ακολουθήσετε ώστε να σιγουρευτείτε πως έχετε κάνει κάθε κίνηση, πριν κατασταλάξετε στη λήψη οποιασδήποτε απόφασης για το μέλλον του καταστήματος ή της επιχείρησής σας στο περιβάλλον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Ασφαλώς και υπάρχουν και το «Food Service» σάς τα παρουσιάζει:

social-mediaΓνωρίστε την αγορά στην οποία κινείστε και προσφέρετέ τους την ανάλογη αξία

Καταρχάς, οφείλετε να ενστερνιστείτε, να «χωνέψετε» και να ακολουθείτε μια βασική αρχή-παραδοχή: Οι πλατφόρμες των social media είναι μόνο social! Υπό αυτό το πρίσμα, οι προσπάθειες απευθείας ή ακόμη και… άγαρμπης πώλησης, τα banners που προωθούν και προβάλουν εκπτωτικές ενέργειες και προσφορές, καθώς επίσης και οι συνεχείς απόπειρες διαφήμισης, συνήθως δεν εμπνέουν, ενώ ταυτόχρονα δεν βάζουν στο «παιχνίδι» της αλληλεπίδρασης τους καταναλωτές-χρήστες. Συνήθως προκαλούν και παράγουν –μόνο– θόρυβο, αντί να επιτυγχάνουν την πολυπόθητη διείσδυση. Είναι εξαιρετικά χρήσιμο όσο και απαραίτητο να γνωρίζουμε με ποιον μιλάμε και σε ποιον απευθυνόμαστε, έτσι ώστε να αντιληφθούμε τι ακριβώς χρειάζονται και απαιτούν online εκ μέρους μας οι ίδιοι οι πελάτες! Αυτό μπορεί να προϋποθέτει την ύπαρξη εμπνευσμένου ή «ζωντανού» φωτογραφικού υλικού, «έξυπνων» ενημερώσεων, την παράθεση συνταγών ή ακόμη και playlists, προκειμένου να δομήσετε την απαιτούμενη κρίσιμη μάζα χρηστών που θα (παρ)ακολουθούν το brand, την επιχείρηση ή το κατάστημά σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στο internet ευρύτερα.

social mediaΑντιμετωπίστε αποτελεσματικά τα trolls

Ένας από τους πλέον βασικούς λόγος, τον οποίο επικαλούνται πολλοί επαγγελματίες για να απέχουν είτε να εγκαταλείψουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει να κάνει με τον χρόνο απασχόλησης που απαιτείται, προκειμένου –μεταξύ άλλων– να αντιμετωπιστούν δραστικά όσο και αποτελεσματικά οι φανατικοί οπαδοί των πληκτρολογίων και τα online trolls! Χρήσιμη πρακτική είναι να δημιουργήσετε μια πολιτική προσέγγισης και αντιμετώπισης τέτοιου είδους περιστατικών και να φροντίσετε να την τηρείτε απαρέγκλιτα! Πάντα –βέβαια– θα λαμβάνετε υπόψη σας τη μορφή και το περιεχόμενο κάθε περιστατικού, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να απαντάτε, άλλες να τις αγνοείτε πλήρως, ενώ τις πλέον… τραβηγμένες να τις μπλοκάρετε. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι να μην επιτρέπετε στα trolls, και δη σε όσα εμφανίζουν εκδικητικές τάσεις για τους δικούς τους λόγους, να βρίσκονται επί μακρόν στους λογαριασμούς social media που διαθέτετε και διαχειρίζεστε. Επίσης, φροντίστε ώστε να μην εξελιχθούν σε προσωπική σας εμμονή, «παίζοντας» με το μυαλό σας και αποσπώντας την προσοχή σας από τα ζητήματα της καθημερινότητας που είναι καίριας σημασίας για την επιτυχημένη λειτουργία του καταστήματός σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας