Το πρωινό στα ξενοδοχεία. Το πρωινό έχει καθιερωθεί διεθνώς από τους σύγχρονους διατροφολόγους ως το πολυτιμότερο γεύμα της ημέρας. Στα ξενοδοχεία αποτελεί ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά γεύματα. Η πρωτοβουλία του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό» έχει στόχο να φέρει τη γευστική ταυτότητα κάθε τόπου στο πρωινό τραπέζι των ξενοδοχείων.

Και breakfast… αλά ελληνικά

Επιστημονικές μελέτες καταδεικνύουν ότι ένα πλήρες πρωινό στηρίζει διατροφικά τον ανθρώπινο οργανισμό σε όλες τις δραστηριότητές του. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γνωστό απόφθεγμα που αναφέρει «το πρωί να τρέφεσαι σαν βασιλιάς»…

Οι σύμβουλοι διατροφής εξειδικευμένων στην υγεία ιδρυμάτων υποστηρίζουν ότι, ιδανικά, θα πρέπει να καταναλώνουμε τουλάχιστον το 25% των θερμίδων της ημέρας από το πρωινό – ποσοστό ικανό να μας εφοδιάσει σωστά για το ξεκίνημά της. Δυστυχώς, σήμερα οι περισσότεροι άνθρωποι, καθώς έχουν μια πολυάσχολη ζωή, παραλείπουν το πρωινό εντελώς. Έπειτα από τη «νηστεία» της νύχτας, ο οργανισμός έχει ανάγκη από ενέργεια για να λειτουργήσει σωστά και το πρωινό γεύμα, όπως αναφέρει και η αγγλική λέξη «breakfast» (break the fast = διακόπτω τη νηστεία), προσφέρει στον οργανισμό αυτήν την απαιτούμενη ενέργεια.

Στόχος του προγράμματος είναι να δοθεί η δυνατότητα στους επισκέπτες των ελληνικών ξενοδοχείων να γνωρίσουν τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας.

Ο σύγχρονος επισκέπτης ενός προορισμού συμπεριλαμβάνει τη γαστρονομία στην ταξιδιωτική του εμπειρία και πολλές φορές αυτή έχει καταλυτικό ρόλο στις επιλογές του. Η διατροφή παίζει πλέον βασικό και καθοριστικό, πολλές φορές, ρόλο. Οι τουρίστες δεν αρκούνται στο τρίπτυχο «ήλιος-θάλασσα-αμμουδιά», αλλά διευρύνουν καθημερινά τα ενδιαφέροντα, και κατ’ επέκταση τις απαιτήσεις τους. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού όρισε τον «γαστρονομικό τουρισμό» ως τον κλάδο που αφορά ταξιδιώτες και επισκέπτες, οι οποίοι σχεδιάζουν το ταξίδι τους, πρωτίστως, με στόχο να γευτούν την κουζίνα του προορισμού ή να εμπλακούν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη γαστρονομία.

Η χώρα μας είναι ένας ευλογημένος τόπος και μας προσφέρει απλόχερα τα αγαθά της. Όλα αυτά τα αγαθά συγκεντρώνονται στην ελληνική γαστρονομία, στην ελληνική διατροφή, και συνθέτουν τα εδέσματα που προσφέρονται από τα ξενοδοχεία-μέλη της κάθε περιοχής. Ανάλογα με το τι παράγει ο κάθε τόπος, σύμφωνα με τις κλιματολογικές συνθήκες, το έδαφος και την ιστορική του πορεία και τις επιρροές του, διαμορφώνεται η ιδιαίτερη γαστρονομική κουλτούρα του, με σκοπό να την αναδείξει και να την κάνει γνωστή σε Έλληνες και ξένους περιηγητές.

Πολύ γρήγορα η ιδέα της διάδοσης της ελληνικής γαστρονομίας, με εφαλτήριο την ποιότητα και την ποικιλία των πρώτων υλών αλλά και την καθιέρωση της «μεσογειακής διατροφής» παγκοσμίως, έδωσε έναυσμα σε πολλές ξενοδοχειακές μονάδες που εστιάζουν στην ποιότητα –όπως τα boutique hotels– να αναδείξουν μέσα από τις προτάσεις τους την παραδοσιακή κουζίνα και τα παραδοσιακά προϊόντα.

Το πρωινό στα ξενοδοχεία

Στα ξενοδοχεία, το πρώτο γεύμα της ημέρας συμπεριλαμβάνεται συνήθως μέσα στην τιμή της διανυκτέρευσης. Ως εκ τούτου, ήταν εύκολο να θεωρηθεί περισσότερο ως ανταποδοτικό όφελος, που οι επιχειρήσεις καλούνταν να διαχειριστούν στο πλαίσιο της κατά το δυνατόν συμπίεσής του. Η ζήτηση και η σημασία που έδιναν οι πελάτες στο πρωινό όμως οδήγησαν τα ξενοδοχεία να συνειδητοποιήσουν ότι το γεύμα αυτό αποτελούσε σημαντικό κομμάτι του προσφερόμενου πακέτου υπηρεσιών και της εικόνας τους. Από κόστος προς συμπίεση, πέρασε στη φάση της επένδυσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Πολύ γρήγορα, το πρωινό κατέκτησε ένα σημαντικό μέρος της δραστηριότητας του τμήματος F&B των τουριστικών μονάδων.
Οι ξενοδοχειακές μονάδες, στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν το προσφερόμενο πακέτο υπηρεσιών και γενικότερα στο πλαίσιο της υιοθέτησης της παραδοσιακής κουζίνας και των παραδοσιακών προϊόντων, οδηγήθηκαν στην ανάγκη μιας πρότασης για το ελληνικό πρωινό, η οποία όμως αρχικά χρησιμοποιούσε αποσπασματικά κάποια παραδοσιακά τοπικά προϊόντα. Σε αυτή την αποσπασματική υιοθέτηση τοπικών προϊόντων έχει τη βάση της και η ιδέα του «Ελληνικού Πρωινού» του ΞΕΕ, αλλά η πιστοποίηση αυτή έχει συγκεκριμένους όρους και διαδικασίες.

Το «Ελληνικό Πρωινό»

Το «Ελληνικό Πρωινό» είναι, λοιπόν, το εμπνευσμένο εγχείρημα του Ελληνικού Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος να συνδέσει τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας με την εμπειρία του επισκέπτη των ξενοδοχείων. Σκοπός του είναι να προωθήσει τη γαστρονομική κληρονομιά του κάθε τόπου μέσα από ένα πρόγραμμα σχεδιασμένο να ξεχωρίσει προϊόντα και σπεσιαλιτέ από την κάθε περιοχή. Με τη σφραγίδα πιστοποίησης του Ελληνικού Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, το «Ελληνικό Πρωινό» αποτελεί μία καινοτομία: ένα δομημένο πρόγραμμα, το οποίο απαιτεί αυστηρή τήρηση συγκεκριμένων παραμέτρων από τα ξενοδοχεία-μέλη, ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα και η αυθεντικότητα των προσφερόμενων προϊόντων και συνταγών. Για τον επισκέπτη, θα λέγαμε πως είναι μία εξαιρετική ευκαιρία να ανακαλύψει τη γαστρονομική και πολιτιστική κληρονομιά του προορισμού που έχει επιλέξει. Διαλέγοντας το πιάτο της προτίμησής του, μέσα από μία ποικιλία αγαθών και παραδοσιακών συνταγών, βιώνει την εμπειρία της τοπικής κουζίνας και των εθίμων του κάθε τόπου. Όλα τα προϊόντα που διατίθενται στο «Ελληνικό Πρωινό», είτε μεμονωμένα είτε ως συστατικά των συνταγών του, βρίσκονται στην καρδιά της μεσογειακής διατροφής. Ψωμί, παξιμάδια, ελαιόλαδο και ελιές, γιαούρτι, μέλι και φρέσκα φρούτα αποτελούν ορισμένα από αυτά.

Το «Ελληνικό πρωινό» είναι λοιπόν μια ιδέα που στηρίζεται από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Ο Γιώργος Πίττας το έστησε και το υποστήριξε αρχικά ως σύμβουλος. Τα τελευταία 5 χρόνια, υποστηρίζεται συμβουλευτικά υπό την επίβλεψη του Άρη Σολούνια, μέλους του ΔΣ του ΞΕΕ, και από τη Σίσσυ Αγγελοπούλου, εσωτερική συνεργάτιδα του ΞΕΕ, που μάλιστα παρακολουθεί το έργο από την αρχή. Την ιδέα έχουν υιοθετήσει περίπου 1.200 ξενοδοχεία, στην πλειοψηφία τους 3 και 4 αστέρων. Τον έλεγχο και την έγκριση απονομής του σήματος «Ελληνικό Πρωινό» έχουν αναλάβει εταιρείες εξειδικευμένες σε συστήματα πιστοποίησης, αφού πρώτα εκπαιδεύτηκαν κατάλληλα από το ΞΕΕ.

Το πρόγραμμα προσφέρεται από το μουσείο της Ακρόπολης μέχρι την Κάλυμνο και από την Ίο μέχρι την Πρέβεζα και ξεκίνησε το 2010, την περίοδο της κρίσης. Μέχρι τότε τα πρωινά που έδιναν τα ξενοδοχεία ήταν τύπου american breakfast, continental breakfast κτλ. Με αυτόν τον τρόπο, ωστόσο, παρουσιάστηκε στους επισκέπτες μας ο πλούτος της γαστρονομίας των περιοχών της χώρας μας.

Ο σχεδιασμός αφορούσε τη διερεύνηση των συνταγών και των πρώτων υλών των τροφίμων σε όλες τις περιοχές της χώρας, γι’ αυτό και η ανάπτυξη ξεκίνησε όχι βγάζοντας ένα πρότυπο ελληνικό πρωινό, δηλαδή δέκα χαρακτηριστικά ελληνικά προϊόντα, αλλά χρησιμοποιώντας σε κάθε περιοχή τα εκάστοτε τοπικά προϊόντα: αρτοσκευάσματα, λάδι, ελιές, γιαούρτι, μέλι, μαρμελάδες, τυροκομικά, αλλαντικά, πίτες, φρούτα, γλυκά, ροφήματα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας