σέρβις Η συνολικότερη έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στην αγορά της φιλοξενίας και της εστίασης δεν θα μπορούσε να μην πλήξει και τον τομέα της εξυπηρέτησης ή αλλιώς του σερβιρίσματος. Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένα βήματα, ώστε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά την διαμορφούμενη κατάσταση;

του Χάρη Ντέλα

Πώς θα προωθήσετε νέα πιάτα στο μενού σας;

σέρβιςΜια σύντομη βόλτα στην πλειοψηφία, ενδεχομένως και συντριπτική, των εστιατορίων της χώρας ή ακόμη και μια εμπειρία ως πελάτης θα σας καταδείξει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το ζήτημα της προβληματικής στον τομέα του σέρβις και του εν γένει προσωπικού εξυπηρέτησης πραγματικότητας. Μιας πραγματικότητας η οποία βαίνει διαρκώς εντεινόμενη και, σε συνδυασμό με τα ενισχυμένα μεγέθη που προέρχονται από τον τουρισμό, μεγεθύνει έτι περαιτέρω το ζήτημα. Αποτελεί αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα πως η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών βρίσκεται σε έντονα καθοδική πορεία εδώ κι ορισμένα χρόνια. Σίγουρα, ο χάρτης της αγοράς έχει μεταβληθεί, οι συνήθειες έχουν αλλάξει, τα δεδομένα είναι σημαντικά διαφορετικά και η ελαστικότητα έχει κάνει δυναμικά την εμφάνισή της στο καθημερινό προσκήνιο.

Όσο για τις απαιτήσεις, έχουν συρρικνωθεί κι η εξειδίκευση, ο επαγγελματισμός, η αγάπη, το ενδιαφέρον κι η γνώση αποτελούν άγνωστες ή ακόμη κι ανεξερεύνητες πτυχές στη σύγχρονη εστιατορική αγορά. Κάτι που σίγουρα επηρεάζει το περιθώριο ευελιξίας σε πιθανές μελλοντικές κινήσεις σας. Ως τέτοιες, για παράδειγμα, μπορεί να εκληφθούν ο σχεδιασμός και το λανσάρισμα νέων πιάτων στο μενού σας ή ακόμη κι η ανανέωση μέρους των παρεχόμενων γεύσεων κι επιλογών προς τους πελάτες σας. Όταν η ομάδα σας -ουσιαστικά- υπολειτουργεί, είναι περίπου βέβαιο πως μια αλλαγή, είτε ακόμη και προσθήκη στο παρεχόμενο μενού, δύσκολα θα επιφέρει κάποια δραστική αλλαγή στο modus operandi σας.

Το κοινά αποδεκτό «τρίπτυχο» που δείχνει να λειτουργεί για τους σερβιτόρους είναι: εκπαίδευση-έμπνευση-κίνητρα!

Επενδύστε στους σερβιτόρους

Υπάρχει ένα κοινά αποδεκτό «τρίπτυχο» που δείχνει να λειτουργεί για τους σερβιτόρους μιας εστιατορικής επιχείρησης: εκπαίδευση-έμπνευση-κίνητρα! Μάλιστα, σε περιόδους κατά τις οποίες είτε ανανεώνετε το μενού ή προσθέτετε ορισμένα νέα πιάτα, μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά κρίσιμο στην περαιτέρω επιτυχία του εγχειρήματός σας. Η γνώση, η εξειδίκευσή τους κι ο αυθεντικός ενθουσιασμός τους αναφορικά με νέα πιάτα και γεύσεις αποτελούν τον κορυφαίο «οδηγό» για τις πωλήσεις σας! Άρα, το ερώτημα που προκύπτει είναι εάν υπάρχουν βήματα, τακτικές κι εν γένει στρατηγικές που δύναται να βελτιώσουν την παρεχόμενη εμπειρία από μέρους των σερβιτόρων σας προς το ευρύτερο καταναλωτικό κοινό και την «στενότερη» πελατεία σας. Το «Food Service» σας προσφέρει έναν ενδεικτικό «οδηγό» με συγκεκριμένα βήματα: σέρβις

Διαρκής εκπαίδευση

σέρβιςΠολλάκις έχει υποστηριχτεί πως η γνώση αποτελεί δύναμη. Σε ένα εστιατόριο δε, μπορεί να αποτελέσει και το απαραίτητο «κλειδί» που θα ενισχύσει τις πωλήσεις σας! Εξαιρετικά χρήσιμο θα ήταν να αξιοποιήσετε μια ευρεία γκάμα από τακτικές, προκειμένου να καταφέρετε να διατηρήσετε «φρέσκια» και ζωντανή τόσο την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και το περιεχόμενό της. Μην διστάσετε να αγγίξετε και λιγότερο… φανταχτερά ζητήματα, όπως την «καλλιέργεια» των ικανοτήτων, την εκπαίδευση σε νέες τεχνικές, την εκμάθηση ποικίλων πρακτικών στρατηγικών ή ακόμη και κόλπων που θα βοηθήσουν αφενός το προσωπικό αφετέρου την επιχείρησή σας να διασφαλίσει σαφώς ποιοτικότερο επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους πελάτες σας! σέρβις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας