Ο όμιλος ΖΙΤΑ, το περιοδικό «ΔΥΟ», και 20 Επιστημονικές Εταιρείες, σε συνέχεια του 1ου επιτυχούς «DYO FORUM 2016», πραγματοποίησαν με ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία, το Σάββατο και την Κυριακή 11 & 12 Φεβρουαρίου, στο Ζάππειο Μέγαρο, το «DYO FORUM 2017».

Τις ημερίδες και την έκθεση, επισκέφθηκαν πάνω από 7.500 επιστήμονες υγείας και κοινού, με στόχο την ενημέρωση και διάδραση σε θέματα αιχμής, που αφορούν στην πρόληψη και θωράκιση της Ψυχικής και Σωματικής Υγείας των συνανθρώπων μας.

Την εναρκτήρια τελετή και τα εγκαίνια του δεύτερου «DYO FORUM 2017», που παρακολούθησε πλήθος κόσμου και εκπρόσωποι φορέων και επιστημονικών εταιριών το πρωί του Σαββάτου, τίμησαν με την παρουσία τους και χαιρέτισαν o Δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, ο εκπρόσωπος του Προέδρου της ΝΔ κ. Μάνος Κόνσολας, Βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ, και ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και του ΙΣΑ κ. Γιώργος Πατούλης. Την παρουσίαση των στόχων του DYO FORUM αλλά και του Συνεδρίου για τον Τουρισμό Υγείας, έκανε ο Πρόεδρος του Ομίλου ΖΙΤΑ κ. Ζαχαρίας Καπλανίδης.

Σημαντικές ελληνικές εταιρείες αλλά και πολυεθνικές πρόβαλλαν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με διαδραστικά events. Συγκεκριμένα, συνολικά 20 Επιστημονικές Εταιρείες διοργάνωσαν ημερίδες προς στους επιστήμονες της ειδικότητας τους, ανοιχτές για το ευρύ κοινό, που τις παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον. Παράλληλα, στο πλαίσιο του «ΔΥΟ FORUM 2017» διεξήχθη το Συνέδριο του Ελληνικού Συνδέσμου Τουρισμού Υγείας, που ανέδειξε τις αναπτυξιακές προοπτικές του Τουρισμού Υγείας στη χώρα.

Στην εκδήλωση είχε προσκληθεί να μιλήσει για τα ΜΜΕ και τη σημασία που έχουν στην ενημέρωση του κοινού για τον τουρισμό υγείας, η δημοσιογράφος Μαργαρίτα Μανούσου, αρχισυντάκτρια στο περιοδικό “Τουριστική Αγορά” και σύμβουλος του site

www.tour-market.gr

ΜΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η Μανούσου ξεκίνησε την παρουσίαση αναφερόμενη στον ορισμό για τον Τουρισμό Υγείας, του Κωνσταντίνου Κωνσταντινίδη, τον πρόεδρο του Ελληνικού συνδέσμου Τουρισμού υγείας και δ.σ. της healthCare cybernetics Γ. Γ. Global Healthcare Travel Council:

Απλά και κατανοητά ο Τουρισμός Υγείας ορίζεται ως: “Υπηρεσίες για την υγεία, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν και κάποιο ταξίδι” τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

Με την έννοια μάλιστα των πεδίων εφαρμογής, ο σύγχρονος τουρισμός υγείας συμπεριλαμβάνει αγκαλιάζει 8 τομείς που αφορούν την υγεία:

Ιατρικός τουρισμός – Οδοντιατρικός – Σπα – θαλασσοθεραπεία – Τουρισμός ευεξίας –

Γαστρονομικός τουρισμός – Αθλητικός τουρισμός (όχι θεατών) – Προσβάσιμος Τουρισμός – Υποστηριζόμενες τουριστικές κατοικίες

Όπως άλλωστε είπε και ο πρόεδρος του Ομίλου Ζιτα, Ζαχαρίας Καπλανίδης, η Ελλάδα πρέπει να γίνει προορισμός Τουρισμού Υγείας, διαφορετικά τίποτα δε μπορεί να γίνει.

Τουρισμός Υγείας και Μέσα Ενημέρωσης

Ο αντίκτυπος/επίδραση των τεχνολογικών καινοτομιών και η εξέλιξή τους στα μέσα ενημέρωσης και για τον τουρισμό υγείας, είναι το θέμα που θα εξετάσουμε σε αυτή τη συνεδρία.

Το κλειδί όμως για την επικοινωνία του “τουρισμού υγείας” είναι η αφήγηση μιας ιστορίας, μιας ιστορίας που θα παρουσιάζει τη μεγαλύτερη εικόνα των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιδράσεων του τουρισμού υγείας στην πόλη και τη χώρα.


Θα προσπαθήσουμε να δούμε πως επικεντρώνονται τα μέσα γύρω από το θέμα μας που είναι ο “Τουρισμός Υγείας”. “Πώς τα μέσα διαμορφώνουν την είδηση» και πως μπορούν επί της ουσίας, να ενισχύσουν την ανάπτυξη αυτού του πολύ σημαντικού τομέα.
Είναι γεγονός ότι είναι πολύ μεγάλο το περιθώριο αξιοποίησης των μέσων για την ενημέρωση τόσο των απλών ανθρώπων, κατοίκων μιας περιοχής για τον τουρισμό υγείας, όσο και των επιχειρηματιών σχετικά με τις ευκαιρίες που παρουσιάζει αυτός ο τομέας σήμερα στον κόσμο αλλά ειδικά στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχουν βέβαια τα νέα μέσα που σήμερα θεωρούνται ιδιαίτερα αποτελεσματικά τόσο στη διάδοση μιας πληροφορίας όσο και στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης σε ένα θέμα.

Είναι γνωστό ότι ειδικά η νέα γενιά αλλά και μεγάλος αριθμός επαγγελματιών έχει ως κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης τα ψηφιακά μέσα και αναλώνει πολλές ώρες τη βδομάδα, αν όχι την ημέρα στα κοινωνικά δίκτυα. Από αυτά αποκομίζει ειδήσεις και γνώσεις, ρωτά, ψάχνει, επιβεβαιώνει και επιβεβαιώνεται και τελικά διαμορφώνει άποψη. Η γενική τάση σήμερα αφορά στην πλήρη αποδοχή της ψηφιακής διαδραστικής επικοινωνίας.

Μάλιστα η συσκευή που έχει τη μεγαλύτερη σημασία για σχεδόν κάθε σύγχρονο ενεργό πολίτη είναι το “έξυπνο” κινητό τηλέφωνο.

Οι bloggers είναι σήμερα σημαντικές συμπληρωματικές πηγές πληροφοριών για τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, η πρόκληση έγκειται στην εδραίωση της αξιοπιστίας τους ως ανεξάρτητες πηγές. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το κλειδί για τη διείσδυση στην πληροφόρηση για ένα σημαντικό αριθμό επαγγελματιών αλλά ακόμα περισσότερο για παρέμβαση στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.

Πάντα βέβαια τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα ισχυρά και αξιόπιστα και η σωστή συνεργασία και παροχή ενημέρωσης προς αυτά μπορούν να ενισχύσουν πολύ αποτελεσματικά την ψηφιακή ενημέρωση.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι η Ελλάδα εκπέμπει αίσθηση ασφάλειας, με τη διοχέτευση σωστών ειδήσεων στα διεθνή μέσα είναι βέβαιο ότι μπορεί να διαμορφωθεί θετική κοινή γνώμη και να ανοίξει το δρόμο για την προσέλκυση πελατών για υπηρεσίες τουρισμού υγείας.

Το κλειδί για αποδοχή ενός θέματος όπως ο “Τουρισμός Υγείας” απαιτεί παροχή σωστής ειλικρινούς και αποδεδειγμένα πραγματικής πληροφορίας. Για αποτελεσματική παροχή πληροφορίας πρέπει να υιοθετείται ο τρόπος, οι μέθοδοι και το ύφος που χρησιμοποιείται και είναι αποδεκτό από τις ομάδες στις οποίες απευθύνεται η πληροφορία.


Οι χρήστες του διαδικτύου σήμερα έχουν διπλή σημασία: Από τη μία συμβάλλουν στη διάχυση της είδησης παρέχοντας την πληροφορία σε πραγματικό χρόνο μέσω των κοινωνικών δικτύων ενώ ταυτόχρονα προχωρούν διαδικτυακά στην εξεύρεση παρόχων με περιεχόμενο που θα καλύπτει και θα επιβεβαιώνει τις πληροφορίες.

Είναι δεδομένο ότι οι πελάτες/επισκέπτες μιας χώρας για τουρισμό υγείας, θα προβάλουν τη χώρα μέσα από τις διάφορες μορφές των μέσων ενημέρωσης και των κοινωνικών δικτύων.

Θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία και συνεχής ενημέρωση προς όλους τους τουριστικούς οργανισμούς γιατί μπορούν να επιδράσουν θετικά στη διάχυση της πληροφορίας. Πρέπει να αναπτυχθούν καλές σχέσεις και συνέργειες με τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμού, τις Εταιρείες προβολής/διαχείρισης του προορισμού. Να δημιουργηθούν κοινές πλατφόρμες με κοινούς στόχους προβολής για τον προορισμό οι οποίες θα χρησιμοποιούνται από τους χρήστες.

Η στρατηγική για επιτυχημένη επικοινωνία βασίζεται στην πρόσβαση σε ποιοτικές πληροφορίες και τις γνώσεις που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του τουρισμού υγείας μέσω ανάπτυξης πρωτοβουλιών και δημιουργία εταιρικών σχέσεων όπως: την καλή υγεία, το περιβάλλον, τον οικολογικό τουρισμό, την ποιότητα του τουρισμού, Κοινοπραξίες, μεταφορά τεχνολογίας, επιστημονικών πρακτικών κλπ..

Η ανάπτυξη στην επικοινωνία είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να υπάρξει ανάπτυξη του τουρισμού υγείας. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει την προγραμματισμένη επικοινωνία με ομάδες ανθρώπων για τη δημιουργία θετικής εικόνας για τον προορισμό που αναπτύσσει αυτήν τη δραστηριότητα.

Σήμερα το διαδίκτυο χορήγησε την ελευθερία που απολαμβάνουν όλοι της έγκαιρη ενημέρωσης από φορείς και από την πολιτεία με επιστολές και μηνύματα προς το διαδίκτυο και τα μέσα ενημέρωσης.


Τα ΜΜΕ επομένως έχουν σήμερα τη δυνατότητα να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην τοποθέτηση αναδυόμενων προορισμών τουρισμού υγείας. Η σχέση μεταξύ του τουρισμού υγείας και των μέσων ενημέρωσης είναι ζωτικής σημασίας και πολύπλοκη. Ο τουρισμός υγείας εξαρτάται από αναφορές των μέσων ενημέρωσης ιδιαίτερα επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των αποφάσεων για τέτοια ταξίδια γίνονται από ανθρώπους που δεν έχουν δει τον προορισμό από πρώτο χέρι. Όταν υπάρχει μια κακή/αρνητική είδηση ή μια κρίση οι επιπτώσεις στον τουρισμό υγείας μπορεί να είναι καταστροφικές. Οι πελάτες φοβούνται και θέλουν να βρεθούν μακριά από τους προορισμούς που είναι έγιναν καταστροφές και που υπάρχει έντονο φως των μέσων για την κάλυψη των καταστροφών όλο το εικοσιτετράωρο, προκαλώντας κοινότητες που εξαρτώνται από τον τουρισμό υγείας να χάσουν την πηγή πελατών τους.

Ανάλογα με το κοινό στο οποίο θέλουμε να απευθυνθούμε και στο οποίο στοχεύουμε υπάρχουν διαφορετικές μέθοδες επικοινωνίας. Για υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού είναι απαραίτητο να περάσουν τα μηνύματα μέσα από επιστημονικά έντυπα και μέσα από την ίδια την ιατρική κοινότητα.

Για τουρισμό ευεξίας και θαλασσοθεραπείες ο συνδυασμός με διακοπές και όμορφο φυσικό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Αν κάνουμε διαφήμιση προς ομάδες κατοίκων συγκεκριμένων πόλεων όχι μεγαλουπόλεων, το ραδιόφωνο μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε συνδυασμό πάντα με παρουσία σε άλλα μέσα (διαδίκτυο, έντυπα που σχετίζονται με αυτόν τον τομέα.

Έχει τεκμηριωθεί ότι για να πεισθεί ο αποδέκτης του μηνύματος, πρέπει να το δει/ακούσει κλπ 7 φορές από τρία διαφορετικά μέσα.

Ότι δε συνέβη ποτέ είναι αυτό που δεν ποθήσαμε αρκετά – Μια αστραπή η ζωή μας.. μας προλαβαίνουμε” Νίκος Καζαντζάκης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας