Η Βαρκελώνη κατέλαβε την διόλου τιμητική πρωτιά σε ότι αφορά το λιμάνι στο οποίο οι ρύποι και τα απορρίμματα που οφείλονται και προέρχονται από την κίνηση σε επίπεδο κρουαζιέρας να είναι οι μεγαλύτεροι σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπως προκύπτει με βάση τα στοιχεία μελέτης του European Federation for Transport & Environment (T&E). Η τελευταία αναλύει τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προέρχεται από τα κρουαζιερόπλοια στις Ευρωπαϊκές θάλασσες. Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, οι Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, Γαλλία και Νορβηγία αποτελούν εκείνες τις χώρες που εκτίθενται περισσότερο στην ατμοσφαιρική ρύπανση ελέω της κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, η μελέτη της T&E κατέδειξε πως οι συγκεκριμένες χώρες υποφέρουν από υψηλές συγκεντρώσεις οξειδίου του θείου, “πρωτίστως  καθώς αποτελούν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς και δευτερευόντως δεν διέπονται από αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο σε ότι αφορά τον περιορισμό  της χρήσης θείου σε ναυτιλιακά καύσιμα, γεγονός που ωθεί -ουσιαστικά- τα κρουαζιερόπλοια να χρησιμοποιούν εξαιρετικά ρυπογόνα καύσιμα ενόσω πλέουν δίπλα από τις ακτές τους…”.

 Η Carnival Corp. στην κορυφή της εκπομπής ρυπογόνων αερίων – Από κοντά και η Royal Caribbean Cruises!

Με βάση τα δεδομένα που παρουσίασε η T&E, η Carnival Corporation, που θεωρείται ως ο μεγαλύτερος operator κρουαζιέρας διεθνώς, εξέπεμψε σχεδόν δέκα φορές περισσότερο οξείδιο του θείου στις Ευρωπαϊκές ακτές, εν συγκρίσει με 260 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη Γηραιά Ήπειρο το 2017. Η Αμερικανική εταιρεία κρουαζιέρας, ακολουθείται στην σχετική λίστα από την Royal Caribbean Cruises, η οποία -μεταξύ άλλων- διαθέτει στον στόλο της το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, Symphony of the Seas, που έδρευε πέρυσι το καλοκαίρι στην Βαρκελώνη. Ο δικός της στόλος εξέπεμπε… μόλις τέσσερις φορές περισσότερο οξείδιο του θείου σε σχέση με το ίδιο προαναφερθέν πλήθος (270 εκατομμύρια) οχημάτων.

Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πτυχή της μελέτης που πραγματοποίησε η T&E προκύπτει από το γεγονός της επίδρασης που σχετίζεται με την έκλυση οξειδίου του αζώτου από μέρους της κρουαζιέρας στην Ευρώπη στις πόλεις. Όπως αποδεικνύεται, ενέχουν ποσοστό της τάξεως του 15% του οξειδίου του αζώτου που εκλύεται από έναν στόλο επιβατικών αυτοκινήτων σε ετήσια βάση! Χρησιμοποιεί, μάλιστα, το παράδειγμα της Μασσαλίας, όπου 57 κρουαζιερόπλοια… κατάφεραν να παράγουν στην ατμόσφαιρα τέτοια επίπεδα οξειδίου του αζώτου, όσο το ¼ του συνόλου των 340.000 οχημάτων των κατοίκων της πόλης.

Προτείνεται η υλοποίηση πλαισίου μηδενικών εκπομπών αερίων

Σύμφωνα με τον Faig Abbasov, Transportation policy director της T&E, απαιτείται η ταχύτατη υιοθέτηση όσο και αυστηρή εφαρμογή ενός κανονισμού μηδενικών εκπομπών αερίων από μέρους των κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια. “Θα πρέπει οι Περιοχές Ελεγχόμενων Εκπομπών αερίων (Εmission Control Areas – ECA), οι οποίες αυτή τη στιγμή συναντώνται στη Βόρεια Θάλασσα, την Βαλτική, αλλά και στο Βρετανικό Κανάλι, να επεκταθούν στο σύνολο των Ευρωπαϊκών θαλασσών. Σήμερα, υπάρχουν στην αγορά μια σειρά από ώριμες τεχνολογίες που μπορούν να προάγουν την “καθαρή” ναυτιλία. Μάλιστα, η σύνδεση με το ηπειρωτικό ηλεκτρικό δίκτυο θα συμβάλει στη σημαντική μείωση της μόλυνσης που προκύπτει από τα κρουαζιερόπλοια, ενώ οι εξειδικευμένες μπαταρίες για πλοία αποτελούν μια λύση για μικρές χρονικά θαλάσσιες διαδρομές, με την τεχνολογία του υδρογόνου να δύναται να τροφοδοτεί ακόμη μεγαλύτερα σκάφη”.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας