Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) προειδοποίησε ότι 120.000 θέσεις στις αερομεταφορές κινδυνεύουν να χαθούν εξαιτίας της μείωσης της ανταγωνιστικότητας των βρετανικών αερογραμμών. Αντίθετα, θα δημιουργηθούν 200.000 θέσεις εργασίας, αν η Αγγλία επενδύσει σε επέκταση των αεροδιαδρόμων, καταργήσει ή μειώσει τους έμμεσους φόρους (Air Passenger Duty, APD), και βελτιώσει τις διαδικασίες χορήγησης βίζα.

Σε μια νέα αναφορά που δημοσιεύτηκε από την IATA, παρόλο που η οικονομία της Βρετανίας επωφελείται σημαντικά από τον κλάδο των αερομεταφορών, συνεισφέροντας κατά 89 δισεκατομμύρια λίρες στο ΑΕΠ της χώρας και υποστηρίζοντας 1,56 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, αναφέρεται ότι υπάρχει μια σοβαρή πιθανότητα να πέσει η απασχολησιμότητα σε 1,44 εκατομμύρια μέχρι το 2037, εκτός και αν υιοθετηθούν πολιτικές που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη του κλάδου.

Στην αναφορά παρουσιάζονται τρεις προτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το ΗΒ προς μια ανοδική πορεία στις αερομεταφορές:

  • Το αεροδρόμιο Heathrow λειτουργεί με πάνω από 99% χωρητικότητα, και το Gatwick επίσης τείνει προς την πλήρη χωρητικότητα ως το πιο δραστήριο αεροδρόμιο στον κόσμο με ένα μόνο αεροδιάδρομο. Επομένως, η ανάπτυξη επιπρόσθετων οικονομικά αποδοτικών αεροδιαδρόμων στη Νότια-Ανατολική Αγγλία είναι επείγουσα προτεραιότητα. 
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέχει την τελευταία θέση από 148 χώρες όσον αφορά στο επίπεδο επιβατικών τελών και φόρων αεροδρομίων. Αυτά τα υψηλά κόστη είναι ένα πλήγμα στη βιωσιμότητα νέων συνδέσεων. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να καταργήσει ή το λιγότερο να ελαχιστοποιήσει τον APD – τον υψηλότερο φόρο επιβατών στον κόσμο.
  • Οι διαδικασίες για βίζα καθώς και η διαπερατότητα των συνόρων λειτουργούν αποτρεπτικά για όσους θέλουν να ταξιδέψουν στην Αγγλία και επομένως θα πρέπει να βελτιωθούν. Το γεγονός ότι η χώρα δεν περιλαμβάνεται στη συνθήκη Σέγκεν, καθιστά τη διαδικασία έκδοσης βίζα σύνθετη, δαπανηρή και χρονοβόρα. Ομοίως, το να περάσει κάποιος τα σύνορα απαιτεί συχνά πολύ χρόνο.

«Ως νησί, η Αγγλία είναι απόλυτα εξαρτώμενη από τις αερομεταφορές προκειμένου να συνδεθεί με τον υπόλοιπο κόσμο. Δεν είναι τυχαίο που η Αγγλία κατατάσσεται πολύ ψηλά σε σχέση με την ισχύ του δικτύου των διαδρομών της. Αλλά αυτό το δίκτυο, και οι 1,6 εκατομμύρια θέσεις που εξαρτώνται από αυτό- δεν μπορούν να θεωρούνται δεδομένα. Αν δεν πέσουν χρήματα στη βιομηχανία, 120.000 θα χαθούν. Από την άλλη πλευρά, τα απίστευτα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη των αερομεταφορών θα μπορούσαν να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο αν η κυβέρνηση υιοθετούσε πολιτικές που ενίσχυαν την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Οι κύριες προτεραιότητες θα πρέπει να είναι η αύξηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων, η κατάργηση του APD και η βελτίωση των διαδικασιών βίζα και των συνόρων» είπε ο Rafael Schvartzman, ο αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Ευρώπη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας