Το 7ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ με τίτλο: «Ελληνικά Ξενοδοχεία: Η Επόμενη Μέρα», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 στην αίθουσα του Metropolitan Expo, παράλληλα με την έκθεση HORECA ανέδειξε ως κεντρικό μήνυμα μέσα από τις εργασίες πως το ελληνικό ξενοδοχείο με την προσαρμοστικότητά του στις παγκόσμιες τάσεις και με τις επιτυχίες που καταφέρνει, μπορεί να είναι ο πρωταγωνιστής στη μετάβαση προς μια Ελλάδα της αισιοδοξίας, της εξωστρέφειας και της αυτοπεποίθησης.

Η έβδομη διοργάνωση του Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας επιβεβαίωσε την καθιέρωσή του ως κορυφαία πλατφόρμα διαλόγου, πληροφόρησης και τεχνογνωσίας στην Ελλάδα για τη Φιλοξενία.
Οι εργασίες περιλάμβαναν δυο θεματικά πάνελ. Το πρώτο, με τον τίτλο «Ευκαιρίες και Κίνδυνοι στην εποχή των Branding, Management και Franchise», χαρτογράφησε τη νέα απαιτητική πραγματικότητα που διαμορφώνεται στον ξενοδοχειακό κλάδο, μέσα από το έντονο διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον και τις τοποθετήσεις μεγάλων brands και αλυσίδων στην Ελλάδα.

Ευκαιρίες και Κίνδυνοι στην εποχή των Branding, Management και Franchise

Ιδιαίτερα χρήσιμες και διορατικές ήταν οι τοποθετήσεις παραγόντων της τουριστικής αγοράς, Ελλήνων και ξένων, υψηλόβαθμων στελεχών του τραπεζικού συστήματος, αλλά και εκπροσώπων παγκόσμιων επενδυτικών και ξενοδοχειακών κολοσσών, που έχουν τοποθετήσει, όπως δήλωσαν, την Ελλάδα στη high priority list των προσεχών τους επενδυτικών κινήσεων.
Κατασταλαγμένη, εξόχως θετική άποψη για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού φαίνεται πως έχουν αποκρυσταλλώσει παγκόσμιοι γίγαντες της τουριστικής αγοράς, όπως η Accor και η Virgin. Μέσα από τις τοποθετήσεις των Α-list στελεχών τους Frank Reul, VP– Development Accor Premium, Midscale & Economy Brands (Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece) και Will Dowlinγ, EMEA Development, Virgin Hotels, τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι πραγματικά πολύ ευοίωνα για την ελληνική ξενοδοχειακή αγορά:
Το παγκόσμιο τουριστικό σκόπευτρο έχει «κλειδώσει» σε χώρες που αναπτύσσονται περιφερειακά της δικής μας, όπως η Αίγυπτος, η Αλβανία, το Μαυροβούνιο, η Σαουδική Αραβία κ.ά., γεγονός που καταδεικνύει ότι η Ελλάδα βρίσκεται ήδη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τουριστικές επενδύσεις. Άλλωστε στη χώρα μας δραστηριοποιούνται ήδη 45 διεθνή brands φιλοξενίας, με τα περισσότερα από αυτά να μας έχουν «χτυπήσει την πόρτα» την τελευταία πενταετία.
Η Ελλάδα προσφέρει την επιθυμητή πολυμορφία για ποικίλες κατηγορίες ταξιδιωτών, με τον εκπρόσωπο της Virgin να κάνει λόγο για την ελκυστικότητα της Αθήνας ως προς την απαιτητική Γενιά Ζ, καθώς η ελληνική πρωτεύουσα χαρακτηρίζεται από νεανική ζωντάνια, night life που δεν βρίσκεται εύκολα αλλού, από street art, μουσικά δρώμενα, ένα ολόκληρο δίκτυο από δραστηριότητες που μαγνητίζουν την επόμενη γενιά ταξιδιωτών-καταναλωτών. Μάλιστα, όπως ανέφερε, η Αθήνα αρχίζει να ανεβαίνει ψηλά «στα υπόψη» παγκόσμιων πανεπιστημιακών campus, γεγονός που ανεβάζει ακόμα περισσότερο τις μετοχές της στο «χρηματιστήριο» των νέων επισκεπτών.

Απόλαυση και Εργασία, Ιστορικότητα και Ανακάλυψη, Ξεκούραση και Νέες Εμπειρίες βρίσκονται ήδη στο οπλοστάσιο της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας, και αποτελούν τα επίκαιρα ζητούμενα για το σύγχρονο ταξιδιώτη, όπως τόνισε ο κ. Reul της Accor.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα για τον παγκόσμιο τουρισμό, που ήδη βρίσκει πολύ επιτυχημένη εφαρμογή στη χώρα μας, είναι η δημιουργική σύζευξη πολυτελών ξενοδοχειακών brands με ελληνικές επιχειρήσεις φιλοξενίας, μικρής, μεσαίας ή μεγαλύτερης κλίμακας. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, γίνεται μια εξαιρετικά ωφέλιμη μετάγγιση τεχνογνωσίας, δικτύου marketing, επιλογών booking, επιχειρησιακής ετοιμότητας προς τα ελληνικά ξενοδοχεία, τα οποία από την πλευρά τους περιφρουρούν την τοπικότητα, τη μοναδική ελληνική εμπειρία της φιλοξενίας και την αυθεντικότητα που αποζητά ο συνειδητοποιημένος ταξιδιώτης. Μέσα από το παράδειγμα της δικής του πολυβραβευμένης τουριστικής επιχείρησης Dexamenes Beach Resort, o κ. Νίκος Καραφλός, ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής, επιβεβαίωσε με την «αριστεία» του οικογενειακού πρώην οινοποιείου που μετατράπηκε σε ατμοσφαιρικό minimal resort, ότι οι συνέργειες με εμπνευσμένους επιχειρηματίες και οργανισμούς με όραμα όπως το Design Hotels, μπορούν να παράξουν διαμάντια τεράστιας τουριστικής αξίας.

Αλλαγή Γενιάς και Διαχείριση Περιουσίας
Από την «οικογενειο-κεντρικότητα» στην «εταιρικότητα»: το επόμενο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού. Αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί το βασικό θέμα που διερεύνησε το δεύτερο πανελ.

Το δεύτερο πάνελ, με τον τίτλο «Αλλαγή Γενιάς και Διαχείριση Περιουσίας» ανέλυσε τις προκλήσεις που αναδύονται καθώς ο ελληνικός τουρισμός φτάνει στην ωριμότητά του. Οι πρωτοπόροι ξενοδόχοι των προηγούμενων δεκαετιών που έβαλαν τα θεμέλια του ελληνικού τουρισμού αποχωρούν και η σκυτάλη της διαχείρισης των επιχειρήσεων περνάει σε δεύτερες ή τρίτες γενιές.
Η μετάβαση από τη γενιά των δημιουργών στη γενιά των επιγόνων και η ώριμη διαχείριση μιας σύγχρονης τουριστικής επιχείρησης βρέθηκαν στο επίκεντρο του επόμενου πάνελ, με πρωταγωνιστές τον κ. Θεόδωρο Τζούρο, Executive General Manager, Chief of Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς, την κ. Ευτυχία Κασσελάκη, Partner & Consulting Services EY, People Consulting, Head of EY Private και τον κ. Πάνο Παλαιολόγο, President & Founder, Hotel Brain Group.
H πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση περιστράφηκε γύρω από το momentum ωριμότητας στο οποίο βρίσκεται πλέον ο ελληνικός τουρισμός. Σε αυτή τη συγκυρία ακόμα και οι τουριστικές επιχειρήσεις μικρής κλίμακας έχουν τη δυνατότητα, αλλά και το συμφέρον να περάσουν στο επόμενο στάδιο λειτουργίας και ανάπτυξης, είτε με την ανάληψη της διοίκησης από τη νέα γενιά ιδιοκτητών, είτε με τον εμπλουτισμό των «εργαλείων διοίκησης» με σύγχρονα ψηφιακά μέσα. Ιδιαίτερα τονίστηκε η «επιθυμία» αλλά και η ικανότητα των ελληνικών ξενοδοχείων, resorts, καταλυμάτων κ.λπ. να ευθυγραμμιστούν με το νέο αυτό μοντέλο λειτουργίας, ενώ ειδική μνεία έγινε και στα soft criteria επιλογής καταλύματος, που τίθενται από την Ε.Ε, ως προς την κλιματική κρίση, τη βιωσιμότητα, τη gender equality κ.λπ., τα οποία, όπως αναφέρθηκε, θα γίνουν hard criteria τα επόμενα 3-4 χρόνια.

Γεωπολιτικές εξελίξεις και Τουρισμός

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ομιλία του κ. Θάνου Παπασάββα, CFA Ιδρυτή & Επικεφαλής Επενδύσεων, ABP Invest, ο οποίος αναφέρθηκε στις γεωπολιτικές εξελίξεις και πως αυτές επηρεάζουν τον τουρισμό.
Ο κ. Παπασάββας τόνισε ότι από γεωπολιτικής πλευράς τα μηνύματα είναι αισιόδοξα, η Ελλάδα βγήκε πολύ δυνατή από τις απανωτές κρίσεις, ο πληθωρισμός θα μπει σε τροχιά καθόδου, χωρίς να φτάσει άμεσα στα επίπεδα προ κρίσης, ενώ υπογράμμισε ότι το κλειδί για την επιτυχία του τουριστικού προϊόντος βρίσκεται στην αυθεντικότητα και τη διαφοροποίηση.

Το 7ο Διεθνές Forum Φιλοξενίας διηύθυνε η κ. Μαρία Θεοφανοπούλου, ιδιοκτήτρια και διευθύντρια του Ομίλου GTP-DANAE Travel & Media Group, ενώ τα panels συντόνισαν η κ. Julie Rey-Gore, Content Director, Operational Real Estate, Questex, και ο κ. Joe Stather, VP, Operational Real Estate, Questex.

Αλέξανδρος Βασιλικός: Το ελληνικό ξενοδοχείο, μπορεί να γίνει ο μεγάλος πρωταγωνιστής

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του 7ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) Αλέξανδρος Βασιλικός έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Το ελληνικό ξενοδοχείο, με την αποδεδειγμένη προσφορά του, μπορεί να γίνει ο μεγάλος πρωταγωνιστής στη μετάβαση προς μια Ελλάδα της αυτοπεποίθησης και της εξωστρέφειας. Γι’ αυτό έχουν καθοριστική σημασία η έγκυρη πληροφόρηση και η εξειδικευμένη γνώση που οδηγούν στην έγκαιρη και αποτελεσματική προσαρμογή στις απαιτήσεις και τις τάσεις της παγκόσμιας αγοράς.
Η γνώση είναι δύναμη μέσα σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον. Το να ξέρεις που να κοιτάς είναι προϋπόθεση για να πάρεις και τις σωστές επιχειρηματικές αποφάσεις.
Αυτή είναι η θεμελιώδης αποστολή του ΞΕΕ, αυτή είναι τα τελευταία επτά χρόνια και η μεγάλη προστιθέμενη αξία του Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας για κάθε μέλος μας, για κάθε Έλληνα ξενοδόχο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας