Στο 83% της κίνησης του 2019 η Ευρώπη. Στις πρώτες θέσεις η Ελλάδα με 101%. Πρωτοστατούν οι low cost αεροπορικές εταιρείες. Προβληματίζουν οι καθυστερήσεις στα αεροδρόμια και η διαθεσιμότητα εναέριου χώρου.

Ανακάμπτει η κίνηση. Προβληματίζουν οι καθυστερήσεις.

ΑερομεταφορέςΑνακάμπτει, σταδιακά αλλά σταθερά, η αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη. Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις, έχοντας φτάσει το 2022 στα -προ κρίσης- επίπεδα του 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Eurocontrol (Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας), η Ευρώπη ανέκτησε το 83% της προ κρίσης κίνησης και μεταφέρει τις προβλέψεις για πλήρη ανάκαμψη στο 2025, έναντι της αρχικής πρόβλεψης για το 2024. Φυσικά, αυξητική πορεία σημειώνουν και τα οικονομικά στοιχεία των αεροπορικών εταιρειών που βρέθηκαν σε πολύ δύσκολη θέση τα χρόνια που πέρασαν.

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους φαίνεται να πρωτοστατούν σε αυτή τη φάση ανάκαμψης. Η ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης είναι ιδιαίτερα σημαντική και για την πορεία της τουριστικής ζήτησης, αφού, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, αποτελεί το βασικότερο μέσο μεταφοράς των τουριστών που επιθυμούν να επισκεφτούν τη χώρα μας. Η ανάκαμψη σε ευρωπαϊκό επίπεδο εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά άνιση μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αεροδρομίων, προορισμών και παρόχων υπηρεσιών που σχετίζονται με τις αερομεταφορές. Σε γενικές γραμμές, τα ποσοστά ανάκαμψης ποικίλλουν κατά μέσο όρο μεταξύ 70% και 110% των επιπέδων του 2019, με ορισμένες ακραίες τιμές.

Αυτά είναι τα καλά νέα. Από την άλλη, η σταδιακή απογείωση των αεροπορικών πτήσεων σκιάζεται από μια σειρά από προβληματισμούς και ανησυχίες, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αιτίες επιβράδυνσης και που οδήγησαν σε επανεκτίμηση των προβλέψεων πλήρους ανάκαμψης ένα χρόνο αργότερα από την προηγούμενη πρόβλεψη. Τη χρονιά που πέρασε, χιλιάδες πτήσεις ακυρώθηκαν και μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρήθηκαν στα αεροδρόμια, δημιουργώντας έντονα προβλήματα στους ταξιδιώτες, με βασική αιτία την έλλειψη προσωπικού.

Ο Eurocontrol αναμένει ότι το 2023 η συνολική κίνηση θα φτάσει το 92% των επιπέδων προ-COVID. Ωστόσο, εκφράζει ανησυχίες για τις καθυστερήσεις στα αεροδρόμια και τη διαθεσιμότητα εναέριου χώρου, αλλά και για μια σειρά από άλλες παραμέτρους, όπως η οικονομική ύφεση, ο πληθωρισμός και η συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία. Σε αυτά θα ήταν εύλογο να προσθέσουμε την ανησυχία για τις εξελίξεις σε υγειονομικό επίπεδο, που αν και δεν καταγράφονται στην εξεταζόμενη αναφορά του Eurocontrol -ίσως γιατί όταν συντάχτηκε, το θέμα δεν είχε ακόμα αποκτήσει σημασία- αναφέρεται από ανθρώπους της αγοράς. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η απογείωση της αεροπορικής κίνησης έχει ήδη ξεκινήσει και οι βασικότεροι προβληματισμοί αφορούν την ταχύτητα με την οποία θα εξελιχθεί και τη διαχείριση της ανοδικής της πορείας.

Αερομεταφορές

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας