Ανοδική η τροχιά ζήτησης για τον Τουρισμό στην Ευρώπη το 2019

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών (ETC), η τελευταία τριμηνιαία έκθεση “EuropeanTourism – Trends & Prospects 2019” δείχνει ότι η ζήτηση για τον τουρισμό στην Ευρώπη αναμένεται να διατηρήσει ανοδική τροχιά για το 2019. Παρά τις αβέβαιες εμπορικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ και της επιβράδυνσης της κινεζικής ζήτησης για ταξίδια, προβλέπεται ρυθμός ανάπτυξης 3,6% , γεγονός που ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τον ετήσιο μέσο όρο από το 2008 έως το 2018, αλλά χαμηλότερο από το 2018 (6,1%).

Η περιοχή των Βαλκανίων ήταν η κορυφαία σε ό,τι αφορά την αύξηση των αφίξεων με το Μαυροβούνιο (+ 50%), τη Σλοβενία ​​και την Ελλάδα (αύξηση  8% και για τις δυο) να ηγούνται, επιδεικνύοντας στην πράξη τα οφέλη της διευρυμένης τουριστικής σεζόν και του εξειδικευμένου μάρκετινγκ. Το Μαυροβούνιο έχει επωφεληθεί από τη βελτίωση της προσβασιμότητας στις πτήσεις και από διάφορες δραστηριότητες προώθησης που εφαρμόζονται από τις εθνικές τουριστικές αρχές. Για τη Σλοβενία, μια πρόσφατη νίκη για την πρώτη θέση της Λιουμπλιάνα και του Μπλεντ στο ITB Berlin (τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στον κόσμο) είναι ενδεικτική των προσπαθειών της χώρας να αυξήσει την τουριστική ζήτηση. Από την άλλη πλευρά, η Ισλανδία (-11%), η Ρουμανία (-7%) και η Εσθονία (-2%) ανακοίνωσαν μείωση έως τον Απρίλιο. Στην περίπτωση της Ισλανδίας, η πρόσφατη κατάρρευση του αερομεταφορέα χαμηλού κόστους WOWAir τον Μάρτιο θα επιδεινώσει αυτή την πτώση, ενώ η μείωση της Εσθονίας θα μπορούσε να εξηγηθεί από τη μείωση των αφίξεων από τη Ρωσία οι οποίες μειώθηκαν κατά 8,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Η ευρωπαϊκή ανάπτυξη αερομεταφορών υπερέβη την παγκόσμια αύξηση των επιβατών

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ευρώπη υπερέβη όλες τις άλλες περιοχές, σημειώνοντας αύξηση κατά 7% στα έσοδα ανά χιλιόμετρο (RPK) τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτό έρχεται παρά την πίεση της αυξημένης ζήτησης και της περιορισμένης ικανότητας ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, η οποία είχε ως αντίκτυπο της αύξησης των πιθανών καθυστερήσεων και ακυρώσεων, η οποία είχε ήδη εκτιμηθεί ότι θα κοστίσει στην οικονομία της ΕΕ το ποσό των 17,6 δισ. Ευρώ το 2018.

Μεταξύ των βασικών πηγών μεγάλης απόστασης για την Ευρώπη, οι ΗΠΑ και η Κίνα εξακολουθούν να ξεχωρίζουν όσον αφορά τη συμβολή τους στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 11% και 4% αντίστοιχα. Οι κινέζοι ταξιδιώτες επικεντρώθηκαν κυρίως στους νότιους / μεσογειακούς προορισμούς: Μαυροβούνιο (+ 150%), Κύπρος (+ 62%) και Κροατία (+ 44%). Ένας άλλος ταχέως αναπτυσσόμενος προορισμός από την άποψη των κινεζικών αφίξεων ήταν η Λιθουανία (+ 77%). Είναι ενδιαφέρον ότι, παρά την πιθανή επιβράδυνση της αμερικανικής οικονομίας, η Ελλάδα (+ 47%), η Τουρκία (+ 37%) και η Κύπρος (+ 33%) είδαν τις σημαντικότερες αυξήσεις στις αφίξεις από τις ΗΠΑ στις αρχές του έτους.

Ο κ. EduardoSantander, Εκτελεστικός Διευθυντής της ETC δήλωσε ότι “είναι σαφές ότι η διατήρηση της ανάπτυξης το 2019 θα είναι πολύ πιο δύσκολη από ό, τι το 2018. Η Ευρώπη πρέπει να ευθυγραμμιστεί σε μία μεικτή αγορά, να εντοπίσει τμήματα που δεν εξυπηρετούνται και να διευρύνει περαιτέρω την κατανόηση του πανευρωπαϊκού προϊόντος ανάπτυξης. Μέσω της προώθησης διεθνικών εμπειριών, η ETC επιδιώκει να αυξήσει την προβολή της πληθώρας των διαθέσιμων προϊόντων και να συνειδητοποιήσει την ποικιλομορφία της περιοχής. Ένας βασικός πυλώνας για την επίτευξη της αειφόρου ανάπτυξης του ευρωπαϊκού τουρισμού είναι οι συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα με βάση μια εστιασμένη προσέγγιση με κοινούς και εφικτούς στόχους.”

“Τουριστικά ‘Έτη ”

Τα “Τουριστικά ‘Έτη “αποτελούν μια καθιερωμένη πρακτική διμερών σχέσεων μεταξύ των χωρών τα τελευταία χρόνια, με σημαντική προσπάθεια να εδραιωθούν εταιρικές σχέσεις για αναξιοποίητες και αναπτυσσόμενες αγορές. Τα έτη του τουρισμού εξυπηρετούν έναν πολύτιμο στόχο: παρέχουν μια ώθηση για την ανάπτυξη της σύνδεσης μεταξύ των χωρών και βοηθούν τους προορισμούς να διευρύνουν την ελκυστικότητά τους στις αγορές.

Όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του έτους τουρισμού ΕΕ-Κίνας το 2018, τέτοιου είδους εταιρικές σχέσεις μπορούν να λειτουργήσουν ως καταλύτης για ταχύτερη ανάπτυξη από τις αναπτυσσόμενες και μακρινές αγορές. Επιπλέον της βοήθειας σε προορισμούς της ΕΕ να κερδίσουν το μερίδιο της κινεζικής ζήτησης μακρινών αποστάσεων, το έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας αντιστοιχούσε επίσης σε κάποια αύξηση του μεριδίου αγοράς για προορισμούς εκτός ΕΕ της ΕΕΤ κατά την ίδια περίοδο. Αυτή η διείσδυση αποτελεί συνάρτηση της συμπαγούς γεωγραφίας της Ευρώπης και της σχετικής εγγύτητας πολλών προορισμών, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες μακράς διαδρομής να μεγιστοποιήσουν την αξία του ταξιδιού τους.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας