Λίγο πριν από την ολοκλήρωση του EmTech Europe 2024, του διήμερου Συνεδρίου του MIT Technology Review, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μίλησε για τους τρόπους με τους οποίους η κρατική διακυβέρνηση μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη.

Σημείωσε ότι το AI ήρθε ως καταλύτης αλλαγών στη ζωή μας και ότι η κυβέρνηση το αξιοποίησε διαγιγνώσκοντας προβλήματα και λύσεις, ενώ επισήμανε ότι στην ευρεία διάδοση και χρήση του gov.gr συνέβαλε η πανδημία. Τόνισε ότι οι «ψηφιακοί βοηθοί» μπορούν να πάρουν τον πολίτη από το χέρι και να τον βοηθήσουν ουσιαστικά.

Στη συζήτηση που ακολούθησε με τον Δημήτρη Δελεβέγκο, δημοσιογράφο στην «Καθημερινή» και στο Moneyreview.gr, ο κ. Παπαστεργίου υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει συνολικά την επαφή με το δημόσιο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «σε οποιοδήποτε ερώτημα η απάντηση είναι η τεχνητή νοημοσύνη».

Σχετικά με τον «ψηφιακό βοηθό» του gov.gr, δήλωσε ότι τα «χτυπήματα» φτάνουν τις 300 χιλιάδες την ημέρα, ενώ συνεχώς αυξάνονται οι δυνατότητές του. Όπως είπε: «Αναμένω να επεκταθεί ακόμα περισσότερο και να είναι εξαιρετικά εύχρηστο μέσα από το Wallet, το οποίο θα γίνει ο συνδετικός κρίκος με το δημόσιο. Το gov.gr κέρδισε και πάλι την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το δημόσιο».

Προανήγγειλε σημαντικές αλλαγές στις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, όπως η κατάργηση αριθμού πιστοποιητικών και την προσθήκη σειράς χρηστικών λειτουργιών στον ψηφιακό βοηθό του Gov.gr, όπως η δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού με τις δημόσιες υπηρεσίες ή απάντηση σε ερωτήματα για τα εφημερεύοντα ή διημερεύοντα φαρμακεία. Πρόσθεσε ακόμη ότι ο ρόλος του ψηφιακού πορτοφολιού (Wallet) θα αναβαθμιστεί, αποκτώντας νέες εφαρμογές, όπως, για παράδειγμα, η κάρτα αιμοδότη.

Σε ερώτηση του κ. Δελεβέγκου για το αν θα δούμε τη γραφειοκρατία να ελαχιστοποιείται, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι πρέπει να «ανοίξουν» τα δεδομένα και να μην παραμένουν «κλειστά σαν σε σιλό», ενώ δεν δίστασε να πει ότι κάποιοι φορείς του δημοσίου υπήρχαν μόνο και μόνο γιατί κατείχαν αυτά τα κλειστά δεδομένα. Αναφέρθηκε εκτενώς στον «προσωπικό αριθμό» που «έρχεται» και αναμένεται να βοηθήσει πολύ τους πολίτες, με στόχο να αποφευχθεί και η ψηφιακή γραφειοκρατία.

Οι διαφορετικοί αριθμοί των πολιτών θα ενοποιηθούν, ενώ ο «προσωπικός αριθμός» βρίσκεται πλέον σε διαδικασία έγκρισης από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Στη συνέχεια έφερε παραδείγματα για την απλοποίηση που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στην ψηφιακή διακυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα στα ζητήματα της αλλαγής παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας, στις τηλεπικοινωνίες και τις ασφάλειες, αλλά και στα δεδομένα Υγείας, στη συνταγογράφηση και στον φάκελο υγείας των πολιτών.

Σχετικά με το Wallet και την ψηφιακή ταυτότητα, δήλωσε ότι η Ελλάδα και η Κύπρος πρόκειται να κάνουν δεκτές από κοινού τις ταυτότητες των πολιτών των δύο κρατών μέσω της εφαρμογής, ενώ αναφορικά με το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, σημείωσε ότι η Ευρώπη μελετά τον τρόπο με τον οποίο θα βάλει όρια στο AI. Θα ήταν χρήσιμη μια επιτροπή στην ΕΕ και στην Ελλάδα που θα βοηθάει να ληφθούν αποφάσεις για τη χρήση της, κατέληξε, ενώ αναφέρθηκε και στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας, η οποία μπορεί να διαδραματίσει ρόλο, «καλύπτοντας ανάγκες που ίσως αυτή τη στιγμή δεν κατανοούμε απόλυτα».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας