Πρεμιέρα στα τέλη Σεπτεμβρίου, το πολύ αρχές Οκτωβρίου θα κάνουν τα πρώτα υδροπλάνα στη χώρα μας, εκπληρώνοντας ένα επιχειρηματικό – επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας Hellenic Seaplanes που φέτος κλείνει 10 χρόνια διαδρομής στην Ελλάδα, από τον Μάιο του 2013.

Πρωτεργάτης σε αυτήν την καινούργια διαδρομή είναι η εταιρεία Hellenic Seaplanes με CEO τον εκ Κύπρου ορμώμενο Νικόλα Χαραλάμπους.

Η συγκεκριμένη εταιρεία δέκα χρόνια μετά την ίδρυση της επί ελληνικού εδάφους, νόμους που θεσμοθετήθηκαν το 2013, νόμους που καταργήθηκαν το 2015 και νόμους που άνοιξαν εκ νέου το δρόμο για τα υδροπλάνα το 2020, αλλά και την πανδημία, βλέπει τώρα το αρχικό της όραμα να λαμβάνει σάρκα και οστά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση που έχει κάνει η Hellenic Seaplanes, τόσο στον τομέα των υποδομών όσο και σε αυτόν τον υδροπλάνων, με είκοσι από αυτά να έχουν, ήδη, παραληφθεί για τα πρώτα δρομολόγια, αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ..

Πρόκειται για χρήματα που επενδύονται για την πενταετία 2023 – 2027 και από αυτά τα 30-40 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την κατασκευή υδατοδρομίων και τα υπόλοιπα 50-60 εκατ. θα δοθούν για την αγορά υδροπλάνων.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη διοίκηση, για την κατασκευή ενός υδατοδρομίου η αρχική δαπάνη πλησιάζει τα 400.000 ευρώ, με μέσο εμβαδό 150 τμ, χωρίς να υπολογιστούν έξοδα για αποχέτευση, ρεύμα, νερό, υγιεινή κλπ ενώ ο χρόνος για την κατασκευή του είναι κοντά στους τρεις-πέντε μήνες.

Ήδη, κατά όσα αναφέρονται από την Hellenic Seaplanes έτοιμα είναι τα υδατοδρόμια στα νησιά της Πάτμου, της Τήνου και στο λιμάνι του Βόλου, ενώ σε τελική φάση είναι αυτό στη Σκύρο. Ακολουθούν αυτά σε Σκόπελο και Αλόννησο, τα οποία θα είναι έτοιμα μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Το δύσκολο κομμάτι στην διαδικασία δημιουργίας των υδατοδρομiων, ωστόσο, δεν είναι η κατασκευή τους, όσο η διαδρομή που ακολουθείται στην αδειοδότησή τους, καθώς για να ξεκινήσουν οι εργασίες θα πρέπει να δοθούν άδειες από 17 τεχνικούς φορείς και 9 περιβαλλοντικούς, με πολλαπλές υπηρεσίες να εμπλέκονται.

Τα υδατοδρόμια, έξαλλου, αναμένεται να δημιουργήσουν και θέσεις εργασίας και να τονώσουν την τοπική κοινωνία, με 10 θέσεις απασχόλησης ανά υποδομή, εκτός από τους χειριστές. Ο στόχος, δε, είναι να λειτουργούν καθ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με το καλοκαίρι βέβαια που η τουριστική κίνηση είναι περισσότερη, να υπάρχουν ακόμα πιο πυκνά δρομολόγια για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των επισκεπτών.

Όσο για τα εισιτήρια; Η τιμή του εισιτηρίου για ένα άτομο αναμένεται να κυμανθεί, για μισή ώρα πτήσης, γύρω στα 75-80 ευρώ.

Για την έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων στην Ελλάδα μιλά στο BusinessNews.gr ο Νικόλας Χαραλάμπους, CEO της Hellenic Seaplanes. “Πρόκειται για μια επένδυση που γίνεται πραγματικότητα μετά από 10 χρόνια αλλαγών στη νομοθεσία, πανδημίας και μιας γενικότερης αναστάτωσης. Από πλευράς μας πιστεύουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι η πρωταγωνίστρια σε αυτόν τον κλάδο, υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, δεδομένου του νησιώτικου της πλούτου και του υδάτινου όγκου της. Να σκεφτείτε ότι έχει 1500 πιθανούς προορισμούς πτήσεων, περισσότερους από ο,τι όλη η Ευρώπη μαζί. Είναι μια διαδικασία που θα ζεστάνει τον τουρισμό και θα δημιουργήσει νέες αγορές”.

Η πρώτη ‘’πτήση’’ υδροπλάνου αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις Σποράδες, ενώ θα ακολουθήσουν προορισμοί στις Κυκλάδες, ενώ για το επόμενο χρονικό διάστημα υπάρχει σχεδιασμός να συνδεθούν με πτήσεις υδροπλάνου και λίμνες της χώρας μας, με την πρώτη από αυτές να είναι η λίμνη των Ιωαννίνων.

Εξάλλου, κατά όσα τόνισε ο κ. Χαραλάμπους στο BusinessNews.gr, εκτός της Hellenic Seaplanes, η οποία θα κόψει πρώτη το νήμα και θα αρχίσει τα παρθενικά δρομολόγια, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για να βάλουν υδροπλάνα μελλοντικά σε συγκεκριμένους προορισμούς της χώρας μας, εταιρείες από την Γερμανία, τον Καναδά, καθώς και η Trans Maldivian.

Επόμενος μακροπρόθεσμος στόχος της εταιρείας, όταν ‘’στρώσει’’ η κατάσταση στην Ελλάδα, είναι η σύνδεση μέσω υδροπλάνων και με κοντινούς προορισμούς εκτός χώρας, όπως πχ Κέρκυρα – Πρίντεζι και ελληνικά νησιά με Τουρκία.

Το τελικό επενδυτικό πλάνο της Hellenic Seaplanes μέχρι το 2030, σε πλήρη ανάπτυξη, αναμένεται να φτάσει τα 200-300 εκατ. ευρώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας