Τις προϋποθέσεις για να αναδειχθούν σε τρεις από τις κύριες δεξαμενές τουριστών για την Ελλάδα πληρούν η Δανία, η Σουηδία και η Νορβηγία, με τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής τους να διαφαίνονται τεράστιες.

Η δυναμική αυτών των αγορών και δη της σουηδικής και της δανικής αναμένεται να αναδειχθούν στο πλαίσιο των δύο Greek Tourism Workshops, που διοργανώνει η Tourism Media & Events και θα πραγματοποιηθούν στη Στοκχόλμη και στην Κοπεγχάγη τους επόμενους δύο μήνες.

Στις 6 Φεβρουαρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί το Greek Tourism & Gastronomy Workshop στη Σουηδία, και συγκεκριμένα στη Στοκχόλμη, ενώ για τις 21 Μαρτίου έχει προγραμματιστεί το αντίστοιχο Greek Tourism & Gastronomy Workshop στη Δανία και συγκεκριμένα στην Κοπεγχάγη.

Ο καταλυτικός ρόλος των Greek Tourism & Gastronomy Workshops

Καταλυτικά στην προσέλκυση περισσότερων ταξιδιωτών από τη Σουηδία και τη Δανία αναμένεται να λειτουργήσουν τα δύο Greek Tourism & Gastronomy Workshops που θα πραγματοποιηθούν στις χώρες της σκανδιναβικής χερσονήσου τους επόμενους μήνες.

Υπογραμμίζεται ότι τα Greek Τourism & Gastronomy Workshops απευθύνονται σε Τουριστικές Επιχειρήσεις και Δημόσιους Φορείς που ενδιαφέρονται να προβάλλουν τις υπηρεσίες και προϊόντα τους γύρω από τον γενικό και εναλλακτικό τουρισμό, τον τουρισμό πολυτελείας και την ελληνική γαστρονομία.

Σε κάθε εκδήλωση αναμένεται να συμμετάσχουν 70-80 τοπικοί τουριστικοί πράκτορες και tour operators της σουηδικής και της δανικής αγοράς αντίστοιχα.

Για την επιτυχία των εκδηλώσεων, ενώνουν τις δυνάμεις τους τα έμπειρα στελέχη της διοργανώτριας εταιρείας Tourism Media & Events και οι συνεργαζόμενες ανά χώρα τοπικές PR εταιρείες, που διασφαλίζουν τη συμμετοχή των σημαντικότερων επαγγελματιών της εκάστοτε τοπικής αγοράς.

Σημειώνεται ότι κατά την έναρξη των εκδηλώσεων πραγματοποιούνται παρουσιάσεις προορισμών και προϊόντων γαστρονομίας της Ελλάδος.

Ταυτόχρονα διενεργείται παρουσίαση σε προσκεκλημένους εκπροσώπους μεγάλων και εξειδικευμένων τοπικών media από την εκάστοτε χώρα, επιδιώκοντας τη μέγιστη δημοσιότητα της Ελλάδας και των συμμετεχόντων.

Η κάθε εκδήλωση κορυφώνεται με τη διενέργεια επαγγελματικών συναντήσεων με διάρκεια 3-4 ωρών, όπου όλοι οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τοπικούς εκπροσώπους με δηλωμένο ενδιαφέρον για την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Οι προοπτικές

Τη δυναμική των αγορών της Σκανδιναβικής χερσονήσου στην Ελλάδα προτίθεται να αξιοποιήσει ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης, η TUI, η οποία θα προσφέρει νέες πτήσεις charter για το καλοκαίρι του 2024 προς δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου, ανάμεσα στους οποίους είναι η Ρόδος, η Κως και η Κρήτη.

Ειδικότερα, ο ταξιδιωτικός οργανισμός θα προσφέρει νέες συνδέσεις με τα ελληνικά νησιά από συνολικά 11 περιφερειακά αεροδρόμια της Σουηδίας. Μάλιστα, η Aθήνα ξεχωρίζει ανάμεσα στους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς των Σουηδών για το 2024, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η TUI.

Και μπορεί και οι δύο αγορές να διακρίνονται από υψηλή εποχικότητα, καθώς η πλειονότητα των Σουηδών και των Δανών να ταξιδεύει το β’ και το γ’ τρίμηνο του έτους, ωστόσο, αποτελούν πηγές τουριστών που μπορούν να κάνουν διακοπές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο να ενισχύσουν τα άκρα της σεζόν, αλλά να τονώσουν την τουριστική κίνηση τον χειμώνα.

Άλλωστε, δεδομένων ότι το αγαπημένο άθλημα των Σουηδών είναι το γκολφ και η Ελλάδα διαθέτει υποδομές για το συγκεκριμένο σπορ, η χώρα μας θα μπορούσε να προσελκύσει σημαντικό αριθμό ταξιδιωτών από τη Σκανδιναβική καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ισχυρή δυναμική

Ενδεικτική της ισχυρής ανάπτυξης που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η σκανδιναβική αγορά είναι η ενίσχυση των μεγεθών του αεροδρομίου των Χανίων. Συγκεκριμένα, με βάση την ετήσια έρευνα, που διενεργεί το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης, η φετινή αύξηση του αεροδρομίου, σε σχέση με το 2022, οφείλεται σε ένα ποσοστό λόγω των αφίξεων των Σκανδιναβών. Μάλιστα, οι ταξιδιώτες από τη Δανία τερμάτισαν το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου στη δεύτερη θέση, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, με μερίδιο 11,2%, ακριβώς το ίδιο με τη Γερμανία. Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν οι αφίξεις των Νορβηγών με μερίδιο 9,8% και στην 6η θέση τερμάτισαν οι Σουηδοί με μερίδιο 8,6%.

Σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό αεροπορικών θέσεων σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις, σύμφωνα με το Airdata Tracker του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), ο αριθμός τους από τη Δανία για το διάστημα από τον προηγούμενο Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο έχει αυξηθεί κατά 20,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αντίστοιχα, ο αριθμός των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων από τη Σουηδία είναι κατά 21,9% πιο ενισχυμένος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Νοεμβρίου – Μαρτίου 2022-2023.

Σύμφωνα με την Danmarks Statistik (IDE) και τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το ΙΝΣΕΤΕ, η Ελλάδα καταλαμβάνει μία θέση στην πεντάδα με τους αγαπημένους προορισμούς των Δανών ταξιδιωτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ό,τι αφορά τα ταξίδια αναψυχής των Δανών με περισσότερες από 4 διανυκτερεύσεις, κυριότεροι προορισμοί είναι η Ισπανία (19%), η Ιταλία (10%), η Ελλάδα (8%), η Σουηδία και η Γερμανία (7% αντίστοιχα).

Σε ότι αφορά το μερίδιο της Δανίας στον εισερχόμενο τουρισμό παρατηρούμε ότι σε όρους:

• αφίξεων η δανέζικη αγορά το 2022 κατείχε μερίδιο 1,0% όταν το 2019 ήταν 1,0% και το 2021 1,4%,

• διανυκτερεύσεων κατείχε το 2022 μερίδιο 1,1% όταν το 2019 ήταν 1,1% και το 2021 1,3% και

• εισπράξεων κατείχε το 2022 μερίδιο 0,9% όταν το 2019 ήταν 1,1% και το 2021 1,5%.

Μάλιστα, την περίοδο 2019-2021, η εικόνα στους βασικούς δείκτες της δανέζικης αγοράς ήταν θετική. Συγκεκριμένα:

• Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη: +21,3% (από 619,9 ευρώ το 2019 σε 751,7 ευρώ το 2021),

• Μέση Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση: +16,6% (από 74,5 ευρώ το 2019 σε 86,8 ευρώ το 2021) και

• Μέση Διάρκεια Παραμονής: +4,0% (8,3 διανυκτερεύσεις το 2019 σε 8,7 διανυκτερεύσεις το 2021).

Αντίστοιχα, σύμφωνα με την GlobaData, οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Σουηδών για το 2022 ήταν η Ισπανία, η Δανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ελλάδα. Την περίοδο 2019-2022 ο εισερχόμενος από την Σουηδία σημείωσε αύξηση σε όλα τα βασικά μεγέθη του.

Συγκεκριμένα:

• αφίξεις: +3,7% (από 412 χιλ. τo 2019 σε 428 χιλ. το 2022),

• διανυκτερεύσεις: +6,7% (από 3,7 εκατ. το 2019 σε 3,9 εκατ. το 2022) και

• εισπράξεις: +11,8% (από 258 εκατ. ευρώ το 2019 σε 289 εκατ. ευρώ το 2022).

Σε ότι αφορά το μερίδιο της σουηδικής αγοράς στον εισερχόμενο τουρισμό παρατηρούμε ότι σε όρους:

• αφίξεων η σουηδική αγορά το 2022 κατείχε μερίδιο 1,5%, όταν το 2019 ήταν 1,3% και το 2021 0,9%,

• διανυκτερεύσεων κατείχε το 2022 μερίδιο 1,8%, όταν το 2019 ήταν 1,6% και το 2021 0,9% και

• εισπράξεων κατείχε το 2022 μερίδιο 1,7%, όταν το 2019 ήταν 1,5% και το 2021 0,8%.

Μάλιστα, την περίοδο 2019-2022, όλοι οι βασικοί δείκτες της σουηδικής αγοράς σημείωσαν αύξηση. Συγκεκριμένα:

• ΜΚΔ: +7,8% (από 626,3 ευρώ το 2019 σε 675,0 ευρώ το 2022),

• ΜΔΔ: +4,8% (από 70,3 ευρώ το 2019 σε 73,6 ευρώ το 2022) και

• ΜΔΠ: +2,9% (8,9 διανυκτερεύσεις το 2019 σε 9,2 διανυκτερεύσεις το 2022).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας