Σίσσυ Λιγνού – Πρόεδρος HAPCO & DES. “Ο συνεδριακός τουρισμός στην Ελλάδα έχει πολύ καλές προοπτικές. Η εθνική στρατηγική μας λείπει.”

H απουσία εθνικής στρατηγικής και προβολής για τον Συνεδριακό Τουρισμό, η έλλειψη ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου, η ανάγκη δημιουργίας στελεχών και ισχυροποίησης συνεργασιών σε κάθε επίπεδο, η υιοθέτηση τεχνολογικών εξελίξεων και ευέλικτων πολιτικών στις πληρωμές αποτελούν μερικές από τις προκλήσεις που αν απαντηθούν μπορούν να φέρουν την Ελλάδα ψηλά στον διεθνή συνεδριακό χάρτη. Η Ελλάδα κατέχει στον διεθνή συνεδριακό χάρτη τη 10η θέση στην Ευρώπη για το 2022, ενώ ανέβηκε σε παγκόσμιο επίπεδο στη 13η θέση από τη 16η που είχε πέρσι. Σε επίπεδο πόλεων, η Αθήνα βρέθηκε στην 1η δεκάδα, σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Η ζήτηση ανακάμπτει για τον τουρισμό MICE και η Ελλάδα έχει πολλά «πλεονεκτήματα» να αναδείξει αλλά και πολλές προκλήσεις να αντιμετωπίσει (με κυρίαρχη την απουσία εθνικής στρατηγικής για τον συνεδριακό τουρισμό) για να διεκδικήσει μια καλύτερη θέση.

Τουριστική Αγορά: Η τουριστική κίνηση δείχνει να έχει ανακάμψει και ίσως ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019. Ποια είναι η αντίστοιχη κατάσταση για μεγάλα συνέδρια, μικρότερα συνέδρια, incentives και εταιρικά ταξίδια;

Σίσσυ Λιγνού: Με παρακαταθήκη το πλήρως προσαρμοστικό DNA της βιομηχανίας MICE, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι υπήρξε ανάκαμψη το 2023. Ο κλάδος σημείωσε ανοδική πορεία σε σύγκριση με το 2019, με προπομπό τα διεθνή συνέδρια. Μεγάλη απήχηση έχει, επίσης, η χώρα μας ως προορισμός εταιρικών εκδηλώσεων, incentives και διεθνών διοργανώσεων, γεγονός που αντίστοιχα απαιτεί στοχευμένη καμπάνια, εθνικό σχέδιο προβολής και κοινή στρατηγική. Τα τελευταία 2 χρόνια, ο κλάδος έμαθε να αντιμετωπίζει την ακύρωση και αναβολή εκδηλώσεων, τη γρήγορη προσαρμογή και εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες και ψηφιακά στοιχεία, τη μετατροπή εκδηλώσεων σε εικονικά και υβριδικά events, και τα αυστηρά πρωτόκολλα υγείας. Οργανισμοί που εκπροσωπούν επαγγελματίες του MICE παγκοσμίως ένωσαν τις δυνάμεις τους για να σχεδιάσουν μελλοντικές στρατηγικές.
Είναι κοινός τόπος ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα κυριαρχήσει στον κλάδο μας. Πάντως, προσώρας επικρατεί η τάση για τις διά ζώσης συνεδριάσεις και συμμετοχές.

Κοιτώντας μπροστά, η συνεργασία θα είναι το κλειδί για τον μελλοντικό σχεδιασμό. Σε εθνικό επίπεδο, η δημιουργία συνεργειών δεν ήταν ποτέ τόσο σημαντική και οφείλουμε να την ενδυναμώσουμε και να την επεκτείνουμε. Την περίοδο 2021-2022, παρά τις κρίσιμες στιγμές και τις προκλήσεις, ο HAPCΟ ένωσε τις δυνάμεις του με την ισχυρή ομάδα των ειδικών εκδηλώσεων προορισμού για να δημιουργήσουν το HAPCO & DES έναν, επανασχεδιασμένο, οργανισμό με ισχυρό αποτύπωμα στην εθνική Βιομηχανία MICE. Επιπλέον, μια πολύ ισχυρή συνέργεια, η Greek Meetings Alliance, μια συνεργασία μεταξύ HAPCO & DES, Athens & Thessaloniki Convention Bureau (ACVB/TCB) που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδίασε και υλοποιεί μια σειρά από δράσεις και δραστηριότητες για την προώθηση της εθνικής βιομηχανίας. Αυτές οι προσπάθειες είχαν θετικό αντίκτυπο στην εθνική βιομηχανία MICE, βοηθώντας τη να ανακάμψει.

Τ.Α.: Ποιες αγορές δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα;

Σ.Λ.: Η αγορά στην οποία υπάρχει μεγάλο και αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, τα τελευταία 2 χρόνια τουλάχιστον στον χώρο των DMC, είναι αυτή της Αμερικής. Παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές με σταθερό ενδιαφέρον προς την Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες είναι επίσης οι εξής: οι Γερμανία, Γαλλία , Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία. Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση είναι σταθερά υψηλή από τα εν λόγω κράτη, οι τελικές επιβεβαιώσεις γίνονται όλο και πιο δύσκολες, καθώς υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός στην Ευρώπη, ενώ η Ελλάδα φέρεται να είναι πιο ακριβή σχεδόν σε όλες τις υπηρεσίες. Ένας μέσος, καλού επιπέδου, προϋπολογισμός ενός incentive είναι της τάξεως των 1600-1800 ευρώ το άτομο για 3 ημέρες, ενώ το ποσό εκτοξεύεται όταν η πτήση κοστίζει 700 + ευρώ. Με αυτό το budget ο corporate πελάτης μπορεί να επιλέξει ένα ταξίδι εκτός Ευρώπης. Παράλληλα, έχουν αναπτυχθεί αξιόλογοι και άκρως ανταγωνιστικοί προς τη χώρα μας προορισμοί , όπως η Αλβανία, ενώ τα τελευταία έτη έχουν προχωρήσει σε τεράστιες επενδύσεις, όχι μόνο για παραδοσιακό τουρισμό, αλλά κυρίως στον χώρο του MICE, αρκετές άλλες χώρες. Αναφορικά με την προσέλκυση διεθνών συνεδρίων στη χώρα, παρατηρείται ένα έντονο ενδιαφέρον από κορυφαίους διεθνείς οργανισμούς, ενώ παράλληλα οι διεθνείς διοργανώσεις που φιλοξενούνται εδώ καταγράφουν ρεκόρ συμμετοχών και αφήνουν πολύ θετικά σχόλια για την ελληνική φιλοξενία και τον επαγγελματισμό. Θα πρέπει παρ’ όλα αυτά να αναφέρουμε πως αρκετά διεθνή συνέδρια είναι αδύνατον να τα προσελκύσουμε λόγω έλλειψης συνεδριακών υποδομών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας