Upfield

 Η Upfield είναι η πρώτη εταιρεία τροφίμων που δημοσιεύει στοιχεία «εξοικονόμησης εκπομπών CO2», για να δείξει πως καταναλωτές και επαγγελματίες της εστίασης, που αγόρασαν φυτικά spreads της εταιρείας αντί για βούτυρο γάλακτος, συνέβαλλαν στην αποφυγή εκπομπών άνω των 6 εκατομμυρίων τόνων ισοδυνάμου CO2, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς1. Πρόκειται για την ίδια ποσότητα εκπομπών που θα είχαν αποφευχθεί με την καλλιέργεια 100 εκατομμυρίων δενδρυλλίων, σε διάστημα δέκα ετών2.

H εκτίμηση «εξοικονόμησης εκπομπών» – που η Upfield ονομάζει “The Upside”/ “Η Ανατροπή”- μετρήθηκε βάσει στοιχείων ανάλυσης του κύκλου ζωής των προϊόντων της και των πωλήσεων, αποτελώντας μια πρωτοβουλία που συμπληρώνει τη φιλοδοξία της Upfield να πετύχει “better than net zero” εκπομπές άνθρακα, μέχρι το 2050.

Η Upfield είναι η πρώτη εταιρεία τροφίμων που εφαρμόζει πιλοτικά μια μεθοδολογία, η οποία υπολογίζει τις εκπομπές άνθρακα που αποφεύγονται, καθαρά από την επιλογή κατανάλωσης των φυτικών της «βουτύρων» αντί του βουτύρου γάλακτος. Η ηγετική αυτή προσέγγιση στον κλάδο, αποτελεί ένα πρώτο βήμα για τη θέσπιση προτύπων για ένα σταθερό πλαίσιο και μία μεθοδολογία, που θα επιτρέψει στις εταιρείες να ποσοτικοποιήσουν τα οφέλη των προϊόντων τους με τον μικρότερο αντίκτυπο.

Η Sally Smith, Επικεφαλής Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης στην Upfield, σχολίασε: «Αυτά τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι η επιλογή φυτικών προϊόντων έστω και από μία μόνο εταιρεία, μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αντίστοιχου μεγέθους με τη δενδροφύτευση μιας μεγάλης έκτασης.

Η επιστημονική κοινότητα ομόφωνα συμφωνεί πως χρειαζόμαστε μια στροφή προς τα φυτικά προϊόντα για την αντιμετώπιση της κλιματικής και της περιβαλλοντικής κρίσης. Ενθαρρύνουμε τους φορείς χάραξης πολιτικής και τα ενδιαφερόμενα μέρη να αναλογιστούν τα συμπεράσματα αυτής της προσέγγισης για τη βιώσιμη διατροφή παγκοσμίως.

Στην Upfield δεσμευόμαστε, επίσης, να τοποθετούμε στο εμπρόσθιο μέρος των συσκευασιών μας πληροφορίες σχετικές με τις εκπομπές άνθρακα των προϊόντων μας, ώστε να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές για να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της διατροφής τους και ευελπιστούμε να δούμε και άλλες επιχειρήσεις τροφίμων να κάνουν το ίδιο.

Όμως, ενώ η συμβολή του “The Upside” είναι σημαντική, αυτό δεν πρέπει να αναιρεί και τις προσπάθειες μείωσης του δικού μας αποτυπώματος. Έχουμε θέσει έναν φιλόδοξο στόχο, να μειώσουμε τις εκπομπές της Upfield στο μηδέν και συνεχίζουμε να κάνουμε βήματα προς την επίτευξη αυτού του στόχου.»

 

 

Η εξοικονόμηση εκπομπών που επιτυγχάνεται οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση φυτικών συστατικών στα προϊόντα μας αντί για χρήση αντίστοιχων ζωικών. Η παραγωγή του ζωικού βουτύρου προκαλεί -σε συνδυασμό με την παραγωγή ζωοτροφών- επιβλαβείς εκπομπές μεθανίου από αγελάδες, ενώ η φυτική παραγωγή βασίζεται μόνο στις καλλιέργειες. Το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP) ανέφερε ότι η μείωση των εκπομπών από τα βοοειδή, οφείλει να  είναι μία από τις άμεσες προτεραιότητες, με στόχο τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στο άμεσο μέλλον3. Στην πραγματικότητα, με τη φυτική μαργαρίνη και τα spreads να έχουν 70% μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με το ζωικό βούτυρο4, η μεθοδολογία “The Upside” ανέδειξε πως έχουν αποφευχθεί εκπομπές 6 εκατομμυρίων τόνων ισοδυνάμου CO2, διπλάσιες από τις εκπομπές για τις οποίες ήταν υπεύθυνη η Upfield (3 εκατομμύρια τόνοι), το 2020.

Η διαδικασία εκτίμησης εκπομπών “The Upside” μετρήθηκε από την Anthesis, έναν κορυφαίο παγκόσμιο σύμβουλο αειφορίας, χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία “Portfolio Footprinting”. Η μεθοδολογία αυτή απαιτεί λεπτομερή αξιολόγηση των δεδομένων του κύκλου ζωής (Life Cycle Assessment) – που μετρά τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων των γεωργικών εισροών, της παραγωγής συστατικών, της παραγωγικής διαδικασίας, της συσκευασίας, της μεταφοράς και της χρήσης – και το κλιμακώνει σε επίπεδο χαρτοφυλακίου βασισμένο στα δεδομένα των πωλήσεων. Η ανάλυση του κύκλου ζωής για τα φυτικά spreads της Upfield έδειξε ότι έχουν 70% μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, απαιτούν κατά 2/3 λιγότερη έκταση γης και λιγότερο από το μισό όγκο νερού για την παραγωγή τους, συγκριτικά με το βούτυρο που είναι ζωικής προέλευσης

Ο Simon Davis, Agrifood Lead στην Anthesis, σχολίασε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαστήκαμε με την Upfield, ώστε να αναπτύξουμε ένα προσχέδιο μεθοδολογίας, το οποίο χρησιμεύει στο να ποσοτικοποιήσει τα οφέλη των φυτικών προϊόντων της. Είναι εξίσου συναρπαστικό ότι έχουμε ξεκινήσει την ανάπτυξη μιας τέτοιας διαδικασίας, που αναδεικνύει το ρόλο που μπορούν να έχουν τα φυτικά προϊόντα στο μετασχηματισμό του συστήματος τροφίμων. Προσκαλούμε, λοιπόν, τις επιχειρήσεις, τους φορείς χάραξης πολιτικής και τα ενδιαφερόμενα μέρη, να συνεργαστούν και να υποστηρίξουν αυτή την προσέγγιση, με στόχο να βελτιώσουμε αυτή τη μεθοδολογία και ανυπομονούμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο αυτού του “ταξιδιού”».

Σχετικά με την Upfield & την Upfield Hellas

Στην Upfield, στόχος μας είναι να βοηθάμε τους ανθρώπους να είναι πιο ευτυχισμένοι και υγιείς, προσφέροντάς τους θρεπτικά και νόστιμα φυτικά προϊόντα, που είναι καλύτερα για εμάς και για τον πλανήτη. Είμαστε ο μεγαλύτερος όμιλος παραγωγής και εμπορίας τροφίμων φυτικής προέλευσης στον κόσμο, ιδιαίτερα στην κατηγορία φυτικών προϊόντων επάλειψης (spreads) & φυτικών μη-γαλακτοκομικών προϊόντων εναλλακτικών των τυριών, με περισσότερες από 100 μάρκες, όπως Flora, Rama, Blue Band, Proactiv, Becel, I Can’t Believe It’s Not Butter, Country Crock και Violife, συμπεριλαμβανομένων των γνωστών στην Ελλάδα εμπορικών σημάτων Βιτάμ, Άλτις και Becel ProActiv.

Με έδρα το Άμστερνταμ, διαθέτουμε τα προϊόντα μας σε περισσότερες από 95 χώρες και έχουμε 15 εργοστάσια παραγωγής σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 4.200 υπαλλήλους, από τους οποίους οι 121 εργάζονται στην Upfield Hellas, στα κεντρικά γραφεία μας στην Καλλιθέα και στο εργοστάσιο του Φαλήρου, ενώ η Arivia – μια ελληνική εταιρεία και μέλος πλέον του διεθνούς οργανισμού εταιρειών Upfield από το 2020, με σύνολο 700 εργαζομένων και εργοστάσιο στη Δράμα, παράγει και εμπορεύεται τα προϊόντα φυτικής προέλευσης VIOLIFE, τα οποία εξάγει σε πάνω από 60 χώρες στον κόσμο.

Από το 1871, είμαστε ηγέτες στην κατηγορία των spreads, γεγονός που μας δίνει ασύγκριτη εμπειρία, τεχνογνωσία και έμπνευση. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε σε αυτήν τη νέα εποχή που επικεντρώνεται στην παροχή πιο υγιεινών προϊόντων, τα οποία έχουν υπέροχη γεύση και ανώτερη ποιότητα. Αυτό μας βοηθά να επιτύχουμε την αποστολή μας που είναι να δημιουργήσουμε ένα “Καλύτερο μέλλον με βάση τη φυτική διατροφή”. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ιστότοπό μας www.upfield.com.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας