Γιατί το brand «Ελλάδα» είναι πιο λειτουργικό σε σύγκριση με αυτό των «Ελλήνων»;

Ο Πίτερ Οικονομίδης, brand strategist και άνθρωπος με εντυπωσιακές εμπειρίες, παραστάσεις και κοσμοπολίτικη κουλτούρα, θεωρεί πως το brand «Ελλάδα» δεν χρειάζεται ιδιαίτερες αλλαγές, κάτι, ωστόσο, που δεν συμβαίνει με ένα άλλο brand, αυτό των «Ελλήνων»…

mindsparkΗ «Τουριστική Αγορά» τον συνάντησε με αφορμή την παρουσίασή του στο Μindspark, μία πρωτοβουλία με θέμα την επιχειρηματικότητα, το μάρκετινγκ, την καινοτόμο σκέψη και τη δημιουργικότητα, που πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της ΔΕΘ. Αρκετοί εκτιμούν πως η αξία ενός πετυχημένου brand εξαντλείται στο όνομα, στο λογότυπο ή ακόμη και στην αισθητική προσέγγιση που επιχειρεί. Έχοντας χιλιάδες… χιλιόμετρα εμπειρίας επί του θέματος, ο κ. Οικονομίδης θεωρεί πως η σημασία του brand βρίσκεται σε αυτό που εκπροσωπεί ως κουλτούρα και ως αξία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «Ουσιαστικά, brand είναι τι εκπέμπεις ως κουλτούρα και, εν συνεχεία, το εκφράζεις με ποικίλους τρόπους! Τα πάντα ξεκινούν από κάτι το μοναδικό, ωστόσο στην έκτασή του πρέπει να είναι σε θέση να παρέχει ένα σύνολο από διαφορετικά πράγματα».

Έφτασε η ώρα για την Ελλάδα v.2.0!

Καθώς θεωρείται ένας από τους leading brand strategists σε διεθνές επίπεδο, αποτελεί και τον πλέον αρμόδιο να αναφερθεί στο brand… «Ελλάδα»! «Δεν θεωρώ πως η χώρα μας έχει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο branding, κάτι που αποδεικνύεται και από τα μεγέθη του τουρισμού που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, αλλά και της άμεσης σύνδεσης που υπάρχει στο μυαλό της διεθνούς κοινής γνώμης μεταξύ των δύο εννοιών. Το ζήτημα και ο προβληματισμός μας γεννάται και έγκειται σε εμάς, στους ίδιους τους Έλληνες! Δείχνουμε να έχουμε απολέσει τη σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα δεν επενδύουμε στα υφιστάμενα πλεονεκτήματά μας. Σαν να προσπαθούμε να απεκδυθούμε πλήρως την ταυτότητά μας, επιχειρώντας να αποτελέσουμε κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ αυτό που είμαστε!

Ως χώρα και κοινωνία έχουμε ανάγκη να κάνουμε μία πλήρη και ουσιαστική επανεκκίνηση, ένα δημιουργικό reboot προκειμένου να εισέλθουμε στην Ελλάδα v.2.0 εποχή! Άρα, οφείλουμε να εφαρμόσουμε το Rebranding Greeks, πλασάροντας και «πουλώντας» από νέο σημείο εκκίνησης τον ίδιο μας τον εαυτό!

Προσπαθούμε να αρνηθούμε το παρελθόν μας, ενόσω βιώνουμε το παρόν και θέλουμε να προχωρήσουμε με άλματα στο μέλλον. Αυτή η αλληλουχία είναι αδύνατον να επιτευχθεί έχοντας “σπασμένους” τους κρίκους που ενώνουν την ιστορία και την πορεία της ύπαρξής μας ως έθνος και ως λαό. Πρόκειται για μία διαρκή συνέχεια, που ενώνει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον! Παράλληλα, ενώ διαθέτουμε μία σειρά από πεδία δράσης στα οποία έχουμε όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσουμε στο διεθνές στερέωμα, εντούτοις μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να τα εκμεταλλευόμαστε. Τέτοια, για παράδειγμα, θεωρούνται οι τομείς της γαστρονομίας και της γεύσης εν γένει. Αλήθεια, πόσο έχουμε εξελίξει και εκμεταλλευτεί, λ.χ., τη μεσογειακή διατροφή, η οποία εν προκειμένω έχει… κατακτήσει τεράστιες αγορές της σημασίας, π.χ., των ΗΠΑ; Πολύ φοβούμαι πως διόλου!

mindsparkΩς χώρα και κοινωνία έχουμε ανάγκη να κάνουμε μία πλήρη και ουσιαστική επανεκκίνηση, ένα δημιουργικό reboot προκειμένου να εισέλθουμε στην Ελλάδα v.2.0 εποχή! Άρα, οφείλουμε να εφαρμόσουμε το Rebranding Greeks, πλασάροντας και “πουλώντας” από νέο σημείο εκκίνησης τον ίδιο μας τον εαυτό!» Όσο για την εξήγηση που δίνει ο κ. Οικονομίδης σχετικά με το δημιουργικό έλλειμμα που παρατηρεί σε επίπεδο μετεξέλιξης ιδεών σε προϊόντα και υπηρεσίες με το βλέμμα στραμμένο και στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι, έγκειται σε δύο λέξεις:

«Δεν γίνεται! Δυστυχώς, γενιές επί γενεών έχουν γαλουχηθεί και έχουν υιοθετήσει αυτή την εύκολη, απαξιωτική, στα όρια της παραίτησης λογική. Γύρω μας η ζωή, η επιστήμη, τα έθνη και οι άνθρωποι κινούνται με ταχύτητες… φωτονίου, οπότε έφτασε η στιγμή όλοι μας να αφήσουμε στην άκρη αρνητισμούς, παρωχημένες νοοτροπίες και ξεπερασμένες πρακτικές, παίρνοντας την τύχη στα χέρια μας και πιστεύοντας στον εαυτό μας, στις δυνάμεις μας, στο μυαλό μας, αποδεικνύοντας πως ασφαλώς και γίνεται!»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας