Ευθύμιος Λαμπαδιάρης Στην αποτύπωση της εικόνας της ξενοδοχειακής αγοράς προχωρά ο
επικεφαλής της Διεύθυνσης Hotels & Leisure Finance Division της Eurobank, αναφέροντας τις προοπτικές κάθε περιοχής και επισημαίνοντας τις παροχές της τράπεζας στους επαγγελματίες του κλάδου.

Σημαντικές ξενοδοχειακές επενδυτικές ευκαιρίες!

Ευθύμιος ΛαμπαδιάρηςΑναντίρρητα, η Eurobank πίστεψε και στήριξε την τουριστική βιομηχανία και τις επιχειρήσεις της εν μέσω της οικονομικής κρίσης και πριν καν ο κλάδος εμφανίσει την εντυπωσιακή αύξηση των μεγεθών που κατάφερε να σημειώσει τα τελευταία χρόνια και μετατραπεί στον πλέον βασικό παράγοντα ανόρθωσης της ελληνικής οικονομίας. Κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ο τομέας Ξενοδοχείων και Τουρισμού της Eurobank συστάθηκε το 2013.
«Η Eurobank προσπαθεί κι εξυπηρετεί συνολικά τις ανάγκες του πελάτη, αναφορικά με την παροχή αμιγώς τραπεζικών υπηρεσιών, με δυο ουσιαστικά εργαλεία.

Το μεν πρώτο απευθύνεται στις μεγαλύτερες επενδύσεις κι εν γένει έργα του ξενοδοχειακού κλάδου, ενώ το δεύτερο υποστηρίζει κι εξυπηρετεί τις μικρότερες και μεσαίες επιχειρήσεις της τουριστικής αγοράς, και όχι αποκλειστικά τα ξενοδοχεία, διαθέτοντας και το γνωστό πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός. Αυτό απευθύνεται σε αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς επίσης και σε όλες τις επιχειρήσεις στη νησιωτική χώρα και τη Χαλκιδική. Ως τουριστικές επιχειρήσεις λογίζονται τα ξενοδοχεία, τα ταξιδιωτικά γραφεία, οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, τα εστιατόρια κ.ά. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, οι επαγγελματίες εξασφαλίζουν ειδικά προνόμια σε προϊόντα κι υπηρεσίες της Eurobank.

Από προνομιακούς όρους στο POS κι υψηλές αποδόσεις στους επαγγελματικούς λογαριασμούς της επιχείρησής τους μέχρι τη χρηματοδότηση με μειωμένο κόστος δανεισμού, προνομιακούς όρους για τα επιχειρηματικά κι επενδυτικά βήματά τους κι υποστήριξη στις δράσεις ΕΣΠΑ 2014-2020. Επιπλέον, απολαμβάνουν έκπτωση στη συνεργασία τους με εταιρείες που τους βοηθούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής τους. Μπορούν λ.χ. να βελτιώσουν και να προωθήσουν την ψηφιακή εικόνα της επιχείρησής τους online, να αναβαθμίσουν ενεργειακά την επιχείρησή τους, να αποκτήσουν πιστοποίηση αστεριών, να ανανεώσουν τον εξοπλισμό τους κ.ο.κ.», υπογραμμίζει ο κύριος Ευθύμιος Λαμπαδιάρης.

Ευχάριστη έκπληξη η περασμένη σαιζόν – Ο ρόλος της Αθήνας

Ευθύμιος ΛαμπαδιάρηςΣύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Λαμπαδιάρη, η παρελθούσα τουριστική σαιζόν αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς μέχρι και τα μέσα Ιουνίου η αίσθηση ήταν πως τα συνολικότερα μεγέθη θα εμφανίσουν μια λογική διόρθωση, έπειτα από μια εξαετή πορεία που «έτρεχαν» με ιδιαιτέρως αυξητικούς ρυθμούς. «Δεν σας κρύβω πως ήμασταν αρκετά συγκρατημένοι ως προς τις προβλέψεις μας για την αμέσως προηγούμενη τουριστική σαιζόν. Παρ’ όλα αυτά, η προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού σε συνδυασμό με την αύξηση των μέσων τιμών διαμονής έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην αύξηση των συνολικών εσόδων κατά 1-1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019, βάσει των πρώτων στοιχείων που έχουν δημοσιευθεί, καθώς τα έσοδα 9μήνου ’19 ξεπέρασαν αυτά του συνόλου του 2018.

Βέβαια, οφείλω να επισημάνω και να αναδείξω τη σημασία της Αθήνας στην επιτυχημένη εξέλιξη των τουριστικών δεικτών. Λειτούργησε ως θετικός αστάθμητος παράγοντας, καθώς το 2012 η Αθήνα είχε 2 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ σήμερα υποδέχεται ετησίως περί τους 7 εκατομμύρια. Μάλιστα, ενδιαφέρον είναι και το στοιχείο πως η ανάπτυξη των μεγεθών της πρωτεύουσας κινήθηκε πέριξ της πλατείας Συντάγματος και του ιστορικού κέντρου, ενώ η επόμενη φάση θα στραφεί γύρω από την πλατεία Ομονοίας και βεβαίως μακροπρόθεσμα στη λεγόμενη Αθηναϊκή Ριβιέρα. Δεν έχετε παρά να διαπιστώσετε τα κεφάλαια που έχουν τοποθετηθεί και κατευθυνθεί προς τα εκεί, ώστε να αντιληφθείτε τη δυναμική που αναμένεται να λάβει το down town τμήμα της Αθήνας.

Η Κρήτη διαθέτει περιοχές που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη από τουριστικής απόψεως. Τέτοιες συναντώνται λ.χ. στην ανατολική Κρήτη, στα νότια του νησιού, αλλά και δυτικά των Χανίων.

Επιπροσθέτως, η Αθηναϊκή Ριβιέρα από μόνη της μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο τουριστικό τοπίο της Αττικής, μεταβάλλοντάς την από έναν city break προορισμό σε έναν established city break leisure προορισμό!». Ο κ. Λαμπαδιάρης δεν έκρυψε τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για την επερχόμενη τουριστική σαιζόν, καθώς όπως αναφέρει οι κρατήσεις που προέρχονται από τις βασικές αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας εμφανίζουν έντονη δυναμική. Βεβαίως, η εικόνα θα είναι πιο καθαρή στην επερχόμενη διεθνή έκθεση του Βερολίνου.

Οι power-player προορισμοί κι οι προοπτικές τους

Δραστηριοποιούμενη δυναμικά στον τουριστικό κλάδο, η Eurobank είναι σε θέση να διαθέτει μια άμεση όσο και ρεαλιστική εικόνα σχετικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον ανά γεωγραφική περιοχή, μορφή και σκοπό. Αποτέλεσμα, να προβαίνει σε αντίστοιχα projections περί του πώς θα εξελιχθεί το εκεί διαμορφούμενο τουριστικό προϊόν, αλλά κι η αποδοτικότητά του, με σημαντικά αυξημένα ποσοστά επιτυχίας.

Ευθύμιος ΛαμπαδιάρηςΣύμφωνα με τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Hotels & Leisure Finance Division της Eurobank, στην πρώτη γραμμή του εισερχόμενου διεθνούς τουριστικού ρεύματος σε όρους διεθνών αφίξεων και τουριστικών εσόδων βρίσκονται η Κρήτη, οι Ρόδος και Κως από τα Δωδεκάνησα, οι Μύκονος, Σαντορίνη κι ανερχόμενη δύναμη η Πάρος στις Κυκλάδες, εκμεταλλευόμενη και το γεγονός της επέκτασης του εκεί αεροδρομίου, οι Ζάκυνθος και Κέρκυρα στο Ιόνιο, ενώ την εικόνα συμπληρώνει η Χαλκιδική. «Οι συγκεκριμένοι προορισμοί εξαρτώνται ως έναν βαθμό από τη διαθεσιμότητα των αεροπορικών θέσεων και την ταυτόχρονη δυνατότητα των τοπικών αεροδρομίων να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν την εν λόγω διαθεσιμότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, λ.χ. το Ηράκλειο της Κρήτης έχει συγκεκριμένους περιορισμούς, καθώς έχει φτάσει στα όρια κορεσμού. Από την άλλη πλευρά, τα Χανιά έχουν αυξημένες δυνατότητες, καθώς διαθέτουν σύγχρονο όσο κι αρκετά μεγάλο αεροδρόμιο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας