Μπορεί να υπάρχει η πεποίθηση ότι τα έχουμε δει όλα στην εστιατορική σκηνή και δεν υπάρχει χώρος για νέες ιδέες, ωστόσο καθημερινά εμφανίζονται πρωτότυπα concepts που συνδυάζουν προϋπάρχουσες ανάγκες και καινούργιες προσφορές. Το Eataly είναι ένα σαφές παράδειγμα.
Πρόκειται για μια ισχυρή επιχειρηματική ιδέα στον τομέα του φαγητού συνδυάζοντας γαστρονομία και κουλτούρα.

Της Στέλλας Αυγουστάκη

Συνδυασμός γαστρονομίας και κουλτούρας

Τον Ιανουάριο του 2004, ο Ιταλός Oscar Farinetti, επιτυχημένος ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος λιανικής, αποφάσισε να πωλήσει την επιχείρησή του και να κάνει το πάθος του επάγγελμα. Επηρεασμένος από τη φιλοσοφία του slow food movement, μετέτρεψε ένα τεράστιο, ερειπωμένο εργοστάσιο βερμούτ στις παρυφές του Τορίνο, σε μια αγορά με καταστήματα μικρών παραγωγών και εστιατόρια.

Η φιλοσοφία του Eataly συνοψίζεται στο τρίπτυχο «Eat, Shop, Learn» εννοώντας πως σε ένα κατάστημα Eataly μπορείς να γευτείς να ψωνίσεις, αλλά και να μάθεις.

Eataly: παράδειγμα top-boTtom προσέγγισηςΜε τον τρόπο αυτό διαμόρφωσε μια νέα ολόκληρη κουλτούρα στον κλάδο της εστίασης, έναν τόπο αναφοράς για τους απανταχού Ιταλούς και φανατικούς γευσιγνώστες και δημιούργησε μια αλυσίδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε τρεις διαφορετικές ηπείρους.
Υπάρχουν πέντε καταστήματα στην Αμερική, σε Βοστώνη, Σικάγο, Λος Άντζελες, και δύο στη Νέα Υόρκη τα οποία έχει αναλάβει ο φημισμένος σεφ Mario Batali. Ένα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, τρία στην Ιαπωνία (Οσάκα, Τόκιο, Γιοκοχάμα), δύο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και συγκεκριμένα στο Ντουμπάι, δύο στη Νότια Κορέα (Σεούλ, Seongnam).

Στην Ευρώπη μπορεί να συναντήσει κανείς τη φιλοσοφία του Eataly σε δεκαοκτώ σημεία, Μπάρι, Μπολόνια, Κατάνια, Φλωρεντία, Φορλί, Γένοβα, Monticello d’Alba, Πιατσέντσα Πινερόλο, Τορίνο -που είναι και το αρχικό- Τεργέστη, Βερόνα, ενώ έχει από δύο καταστήματα σε Ρώμη και Μιλάνο. Στη συνέχεια υπάρχει ένα στη Δανία και συγκεκριμένα στην Κοπεγχάγη, ένα στο Μονακό, ένα στη Γερμανία (Μόναχο) και ένα στην Κωνσταντινούπολη.

Υπό κατασκευή βρίσκονται καταστήματα σε Βρυξέλλες, Χονγκ Κονγκ, Γιοχάνεσμπουργκ, Λας Βέγκας, Λωζάννη, Λονδίνο, Μόντρεαλ, Μόσχα, Παρίσι, Φιλαδέλφεια, Ρίο ντε Τζανέιρο, Στοκχόλμη, Σίδνεϊ, Τορόντο, Ουάσιγκτον και στην Πόλη του Μεξικού.

Τι είναι το Eataly

Το Eataly είναι ένα μέρος όπου η ποιότητα δεν είναι απλώς μια λέξη, αλλά κάτι που μπορείτε να δείτε, να αγγίξετε και να γευτείτε. Πρόκειται για ένα απίθανο project που μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς πελάτες προσφέροντάς τους όλη τη γεύση της Ιταλίας σε ένα σημείο. Το Eataly είναι ουσιαστικά μια μεγάλη ιταλική αγορά που περιλαμβάνει μια ποικιλία από εστιατόρια, πολλά είδη ιταλικών φαγητών ποτών και λιανικής πώλησης, ενώ διαθέτει και σχολή μαγειρικής.

Eataly: παράδειγμα top-boTtom προσέγγισηςΘα λέγαμε λοιπόν ότι η Ιταλία «ταξιδεύει» στον κόσμο με ένα ευφυές business model. Όσοι έχουν την τύχη να βρεθούν σε ένα κατάστημα Eataly μπορούν να νιώσουν ότι βρίσκονται στην καρδιά της Ιταλίας, αφού με την είσοδό τους στο κατάστημα ενσωματώνονται στην ιταλική κουλτούρα. Το Eataly είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που ο επισκέπτης μαθαίνει τα πάντα γύρω από το ιταλικό φαγητό.

Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η ενέργεια που έχουν οι Ιταλοί να μετατρέπουν μια τόσο απλή καθημερινή στιγμή, όπως είναι το φαγητό, σε μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία και σε ένα ταξιδιωτικό κίνητρο εδραιώνοντας έτσι την κουζίνα τους σαν την πιο δημοφιλή στον κόσμο. Εξάλλου η φιλοσοφία του Eataly συνοψίζεται στο τρίπτυχο «Eat, Shop, Learn» εννοώντας πως σε ένα κατάστημα Eataly μπορείς να γευτείς να ψωνίσεις, αλλά και να μάθεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας