Πραγματοποιήθηκε στο Κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL NEFELI, στον λιμένα Πειραιά, η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, όπου:

  1. Ενημερώθηκαν τα μέλη επί των πεπραγμένων του έτους 2016.
  2. Παρουσιάστηκε η έκθεση της εξελεγκτικής επιτροπής για την οικονομική διαχείριση 2016.
  3. Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός έτους 2017, και
  4. Εξελέγη τριμελής εξελεγκτική επιτροπή για τον έλεγχο διαχειρίσεως 2017.

Στη συνέχεια έλαβε χώρα η κοπή της βασιλόπιτας και ακολούθησε τελετή βραβεύσεων σε πρόσωπα που προσφέρουν ιδιαίτερες υπηρεσίες στον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.

Παρέστησαν:

  • Η Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία Υπουργείων,
  • Βουλευτές του Εθνικού Κοινοβουλίου,
  • Η Ηγεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης περιοχών που τυγχάνουν προορισμοί της κρουαζιέρας,
  • Εκπρόσωποι από τον διπλωματικό χώρο,
  • Παράγοντες της ναυτιλίας και άλλων παραγωγικών κλάδων που συνδέονται με την τουριστική ναυτιλία.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ενώσεως κ. Θεόδωρος Κόντες, μεταξύ των άλλων ανέφερε:

Η σημερινή πανηγυρική μας εκδήλωση, που γίνεται με την ευκαιρία της Γενικής Συνελεύσεως, είναι η έκτη από την ίδρυση του Σωματείου μας.

Είναι γνωστό ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει μεγάλη ιστορία και ο Φορέας που την εκπροσωπούσε και πρωτοϊδρύθηκε το 1921 και που βρίσκεται σήμερα με νέα μορφή και Διοίκηση, είναι αποφασισμένος να συνεχίσει στα αχνάρια της Ενώσεως Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και να απελευθερώσει όλες τις ενέργειες και την δύναμη που του δίνουν τα μέλη του, από τον ευρύτερο πλέον χώρο, προκειμένου να μπορέσει να αναπτύξει τον κλάδο και να τον φτάσει ει δυνατόν, στα αξιοζήλευτα επίπεδα του παρελθόντος.

Όπως είναι γνωστό σε όλους μας, οι εποχές αλλάζουν και οι πολιτικές προσαρμόζονται σε εκείνα τα οποία επιβάλλουν οι καιροί και οι τρόποι λειτουργίας των επιχειρήσεων και των πλοίων.

Δείτε για παράδειγμα την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όπως εξελίχτηκε από τον παράγοντα διαστάσεων πλοίων, από πλευράς μεγέθους και μεταφορικής ικανότητας. Όταν βρίσκεται κανείς στο λιμάνι του Πειραιά και όχι μόνο, ιδίως κατά την περίοδο του θέρους, καμαρώνει αυτά τα πλοία που είναι πλωτές πολιτείες και διαθέτουν όχι μόνο πολυτέλεια και άνεση, αλλά και κανόνες ασφαλείας που οι Διεθνείς και Κοινοτικοί Κανονισμοί συνεχώς επιβάλλουν.

Είναι γεγονός πως ο κλάδος αυτός βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο η οποία κυμαίνεται περίπου 7%, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες, είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.

Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς, στο σύνολό τους 78 για την επόμενη δεκαετία.

Η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων στους Ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη Νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:

  1. Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια – security.
  2. Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
  3. Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.
  4. Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια, που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν άνετα και με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια και τους με αυτά μεταφερομένους επιβάτες – τουρίστες.
  5. Το δίκτυο αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες – υπερατλαντικές πτήσεις.
  6. Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.
  7. Ακόμα, παράγων που βοηθάει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
  8. Θεματικές ενότητες / ιατρικός τουρισμός, είναι μερικά από αυτά που θα φέρουν την ανάπτυξη στον κλάδο.
  • Θα ήθελα να τονίσω ότι, η κρουαζιέρα είναι ο περισσότερο σύνθετος κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας με πληθώρα θεμάτων στην λειτουργία των επιχειρήσεων και των πλοίων, εμπλέκει δε και απασχολεί στον κύκλο αυτό και μονάδες που συγκροτήθηκαν αποκλειστικά για να προσφέρουν υπηρεσίες με επιτυχία, όπως η περίπτωση των Ενώσεων Λεμβούχων, των πλοηγών, των ρυμουλκών κ.α.

Με τον τρόπο αυτό, αλλά και λόγω της φύσεως του αντικειμένου μεταφορών, που είναι τα εκατομμύρια τουρίστες, τα οφέλη, για την τοπική κυρίως κοινωνία των δεκάδων λιμένων προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων, είναι πολλαπλά.

  • Όλοι γνωρίζουν ότι οι καιροί είναι δύσκολοι. Ο καθένας μας, από τη θέση που κατέχει, προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις καταστάσεις, μελετώντας τις πράξεις και ενέργειες του προς κάθε κατεύθυνση. Ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει τα χαρακτηριστικά του τουρισμού με αρκετές ιδιομορφίες και η Ένωσή μας, με τα Μέλη της που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο, δεν σταματούν να παρακολουθούν τις εξελίξεις στον Διεθνή χώρο, προκειμένου να είναι σε θέση να χαράσσουν πορεία και να παίρνουν σωστές αποφάσεις, για όλα τα θέματα που αφορούν τον κλάδο και τις δραστηριότητες των πλοίων, ιδιαίτερα στον διεθνή χώρο, ώστε να μπορούν να οδηγούνται τα πράγματα στον σωστό δρόμο, ακολουθώντας πορεία που οδηγεί, όσο το δυνατόν, σε ήρεμα νερά.
  • Στον χρόνο που πέρασε, πήραμε πρωτοβουλίες για δράσεις σε όλους τους τομείς λειτουργίας της κρουαζιέρας και προβήκαμε σε παρεμβάσεις προς την Κεντρική Διοίκηση και τα αρμόδια Υπουργεία, συνεργαζόμενοι με τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τουριστικών προορισμών, που υπάρχει δραστηριότητα από πλευράς κρουαζιερόπλοιων, με στόχο την επίλυση θεμάτων – προβλημάτων, που αφορούν την λειτουργία των εταιρειών που διαχειρίζονται τα κρουαζιερόπλοια, αλλά και των πλοίων, καθώς και των εκατομμυρίων επισκεπτών – τουριστών που μεταφέρονται με αυτά.
  • Αξίζει να σημειωθεί στο σημείο αυτό η πρωτοβουλία μας και οι ενέργειες προς τα αρμόδια Υπουργεία, για τη συγκρότηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, με σκοπό, την με σύντομες διαδικασίες και πρακτικούς αλλά και αποτελεσματικούς τρόπους εξέταση των ποικίλων θεμάτων του κλάδου.

Επιδιώκουμε πάντα την προώθηση θεμάτων με προτεραιότητα, σε αυτά που επείγουν προς ρύθμιση με στόχο όπως, με την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου, να υπάρχει πρόοδος.

  • Είναι γεγονός ότι, οι συγκυρίες και δυσάρεστες καταστάσεις στα γεγονότα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, οδήγησαν τις διαχειρίστριες εταιρείες στον καθορισμό δρομολογίων αριθμού κρουαζιεροπλοίων, προς άλλες μακρινές γεωγραφικές περιοχές εκτός Μεσογείου, για το 2017, με αποτέλεσμα να αναμένεται για φέτος μείωση του αριθμού προσεγγίσεων στους Ελληνικούς λιμένες, στο βαθμό που, η μείωση σε ορισμένους από τους γνωστούς παραδοσιακούς προορισμούς, να είναι πλέον αισθητή.

Η κατάσταση στη γείτονα Τουρκία και η ανάπτυξη στον Ασιατικό χώρο είναι μερικές από τις κύριες αιτίες.

  • Προκειμένου δε, αυτή η δυσάρεστη κατάσταση, που δεν φαίνεται να είναι αναστρέψιμη για φέτος, να μπορέσει να μην έχει περαιτέρω διάρκεια, απαιτούνται δράσεις σε ρυθμίσεις και έργα, καθώς και εκστρατεία προβολής και διαφήμισης από την πλευρά όλων μας και ιδιαίτερα των αρμοδίων Κρατικών φορέων, ενέργειες που και αυτές έχουν ενταχθεί στις προτάσεις μας για εξέταση με προτεραιότητα από τα Όργανα της προαναφερθείσας Επιτροπής.
  • Θα ήθελα να τονίσω τη σημασία αυτού του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού, με την ιστορία στην προσφορά του και την αλυσίδα δραστηριοτήτων που δημιουργεί στους λιμένες προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων, με τα ποικίλα οφέλη στην τοπική κοινωνία, αλλά και την Εθνική μας Οικονομία γενικότερα, ιδιαίτερα τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε.
  • Η Χώρα μας προσφέρεται, από πολλούς παράγοντες, για ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όπως την πολιτιστική κληρονομιά, τη φιλοξενία, το κλίμα, τις καθαρές θάλασσες και τον ήλιο, τα τοπία μοναδικού κάλλους κ.α.
  • Αυτά τα χαρίσματα της φύσης και της ιστορίας μας, πρέπει να τα αναδείξουμε, ώστε να γίνουν ευρύτερα γνωστά και να προσελκύσουν επισκέπτες. με άλλα λόγια έχουμε υποχρέωση να προβάλλουμε το προϊόν που έχουμε.
  • Φυσικά, προκειμένου η δεξαμενή της προσφοράς να είναι αρκούντος γεμάτη, πρέπει να φροντίσουμε, μεταξύ των άλλων, να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στους λιμένες και να ασκήσουμε πολιτική με ελκυστικούς τρόπους, ώστε να παράγουν ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα με τους λιμένες των γειτονικών χωρών. Οι διαχειρίστριες εταιρείες καταγράφουν, στην περίπτωση αυτή, όλα τα στοιχεία, θετικά και αρνητικά των λιμένων κάθε χώρας, τα οποία και λαμβάνονται υπ’ όψιν στην κατάρτιση των προγραμμάτων – δρομολογίων των πλοίων τα οποία γίνονται σε ορίζοντα διετίας και πλέον.
  • Ευχαριστούμε την πολιτική Ηγεσία των αρμοδίων Υπουργείων, καθώς και τη στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Δημόσιας Τάξης, για τη στήριξη στην προσπάθεια περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου της κρουαζιέρας.
  • Αναγνωρίζουμε το ενδιαφέρον και την προσπάθεια του κ. Δημάρχου Πειραιά, όσον αφορά στην εκτέλεση έργων στην πόλη, μεταξύ των οποίων και αυτά που εξυπηρετούν τους τουρίστες που καταφθάνουν με τα κρουαζιερόπλοια. Μας είναι γνωστό ότι, στα προγράμματα του Δήμου έχουν ενταχθεί πολλά ακόμη έργα προς εκτέλεση και θα ήθελα με την ευκαιρία να παρακαλέσω τον κ. Δήμαρχο, όπως δοθεί προτεραιότητα στη ρύθμιση του κυκλοφοριακού στην πόλη, ώστε με την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί και αυτό το έργο.
  • Επίσης τις Τοπικές Αρχές, Περιφερειάρχες και Δημάρχους να είναι έτοιμοι για να υποδεχτούν και φέτος το τουριστικό ρεύμα από την κρουαζιέρα.
  • Τον κ. Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου, για τη συνεργασία στα ποικίλα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της κρουαζιέρας και έχουν ανάγκη ρυθμίσεων.
  • Τον νέο Φορέα Διαχείρισης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, για την προθυμία της Διοίκησης για συνεργασία με παραγωγικό τρόπο. Τον ευαίσθητο τομέα του Security που αφορά όλη την περιοχή του λιμένος, με κοινό στόχο την ασφάλεια των κρουαζιεροπλοίων και των με αυτά μεταφερομένων εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών – τουριστών.
  • Θα ήθελα εκ μέρους του Δ.Σ. της Ενώσεώς μας να ευχαριστήσω όλα τα Μέλη που μας εμπιστεύτηκαν και ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκλησή μας να ενταχθούν στο συλλογικό μας Όργανο, έτσι ώστε να υπάρχει η συνεργασία και η πλέον αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση του κλάδου της κρουαζιέρας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας