Μαραθώνιος Αθηνών και νησιά Αργοσαρωνικού

ΕΞΑΑΑ
Πηγή: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ανάλυση GBR Consulting

Η χώρα μας, και δη ο νομός Αττικής, κατέχει το αποκλειστικό προνόμιο στους κόλπους του να διεξάγεται ο Αυθεντικός Μαραθώνιος των 42,2 χλμ., επιτρέποντας στους μαραθωνοδρόμους να βαδίσουν στα βήματα της ιστορικής διαδρομής του Αθηναίου στρατιώτη-ημεροδρόμου Φειδιππίδη, που μετά τη μάχη του Μαραθώνα (490 π.Χ.) έτρεξε από το πεδίο της μάχης στην Αθήνα προκειμένου να μεταφέρει τα νικητήρια νέα με τη λέξη «Νενικήκαμεν». Eντούτοις όμως η πόλη και η ευρύτερη Περιφέρεια Αττικής δεν έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν το γεγονός προς όφελος του επιχειρηματικού κόσμου και όσων κινούνται στον κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας.

Σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κύριους ανταγωνιστές της Μεσογείου η Αθήνα κατέγραψε τα υψηλότερα επίπεδα πληρότητας έναντι όλων, με βάση τα στοιχεία που αφορούν στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2018

Συγκεκριμένα, με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης των ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting, καταγράφεται μία ιδιαίτερα χαμηλή αναγνωρισιμότητα του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, καθώς μόλις το 31% των ερωτηθέντων διεθνών επισκεπτών δήλωσε ότι γνώριζε πως η συγκεκριμένη κορυφαία δρομική δραστηριότητα λαμβάνει χώρα τον Νοέμβριο κάθε έτους στην Αθήνα. Επιπλέον, η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών δεν γνώριζε την ύπαρξη των νησιών του Αργοσαρωνικού, τα οποία ως αποτέλεσμα συγκεντρώνουν πολύ χαμηλό βαθμό αναγνωρισιμότητας.

Πηγή: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ανάλυση GBR Consulting

Πώς διαμορφώνεται η εμπειρία που «γεύονται» οι επισκέπτες στην Αττική;

Καθώς υπήρχαν σκέψεις και έντονες επιφυλάξεις μήπως η μεγάλη εισροή τουριστών, κατά τη φετινή χρονική περίοδο, προκαλούσε αρνητικό αντίκτυπο στην εμπειρία τους στην πόλη, η πραγματικότητα απέδειξε πως όχι μόνο δεν συνέβη κάτι τέτοιο, αλλά το σύνολο των προς εξέταση τομέων βελτίστοποιήθηκε ως προς τα επίπεδα ικανοποίησης που παρείχε. Μόλις μερικοί παρέμειναν σταθεροί, οι οποίοι ωστόσο συγκέντρωναν ήδη υψηλά επίπεδα ικανοποίησης. Στοιχεία τα οποία εκτιμώνται θετικά και δη, έπειτα από τη μείωση των ποσοστών ικανοποίησης που σημειώθηκε το αμέσως προηγούμενο έτος. Αρκεί να τονιστεί πως η συνολική βαθμολογία ικανοποίησης βελτιώθηκε από 7,7 (2017) σε 7,9 (2018).

Καταγράφεται μία ιδιαίτερα χαμηλή αναγνωρισιμότητα του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, καθώς μόλις το 31% των διεθνών επισκεπτών δήλωσε ότι γνώριζε πως η συγκεκριμένη δραστηριότητα λαμβάνει χώρα τον Νοέμβριο κάθε έτους στην Αθήνα.

Προφανώς και πρόκειται για θετική εξέλιξη, αλλά συγκρίνοντας τις βαθμολογίες ικανοποίησης με λ.χ. τη Βαρκελώνη, καθίσταται αντιληπτό πως υπάρχουν πολλές πτυχές και σημεία προς άμεση βελτίωση, ειδικά στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς, της ασφάλειας στην ίδια την πόλη, της πληροφόρησης και της επιμέρους σήμανσης, της ηχορύπανσης και της δημόσιας καθαριότητας. Σημεία στα οποία η Βαρκελώνη βαθμολογείται κατά πολύ υψηλότερα εν συγκρίσει με την Αθήνα. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στη δημόσια καθαριότητα, η διαφορά είναι εντυπωσιακά ευρεία. Και αυτό, καθώς η Βαρκελώνη βαθμολογήθηκε με 8,0 το 2017, ενώ η Αθήνα σημείωσε 6,1 και 6,2 το 2017 και το 2018 αντίστοιχα…

ΕΞΑΑΑ
Πηγή: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ανάλυση GBR Consulting

«Μοναχικά» επαγγελματικά ταξίδια

Μία από τις ιδιαιτερότητες της φετινής, 14ης έρευνας είναι και το γεγονός ότι υπήρξε σχετική μέριμνα για την πραγματοποίηση μίας πρόσθετης ανάλυσης ανά ομάδα ταξιδιωτών. Και αυτό, καθώς θεωρήθηκε πως η σύνθεση των νοικοκυριών, ως μέρος μίας συνολικής δημογραφικής τάσης που επηρεάζει και τις ταξιδιωτικές συνήθειες, μεταβάλλεται διαρκώς. Υπό αυτό το πρίσμα, και δη στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών, είναι ξεκάθαρο πως οι ταξιδιώτες που ταξιδεύουν μόνοι τους καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος με ποσοστό 72%. Ακολουθούν από… χαώδη απόσταση όσοι ταξιδεύουν με τον/τη σύντροφό τους (15%), με φίλους (6%), τον/τη σύντροφο και τα παιδιά τους (5%), μόνο με παιδιά (2%). Σε αντίθεση με τους ταξιδιώτες αναψυχής, οι οποίοι μόλις κατά 7% ταξιδεύουν μόνοι τους και 2% μόνο με παιδιά!

Η επίδραση των πλατφορμών διαμοιρασμού διαμονής

Αποτελεί κοινό τόπο πως η αγορά της προσφοράς καταλυμάτων σε διεθνές επίπεδο την τελευταία τετραετία έχει μεταβληθεί άρδην, άμα τη αφίξει των ποικίλων διαδικτυακών πλατφορμών διαμοιρασμού διαμονής. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα η προσφορά των καταλυμάτων να αλλάζει ραγδαία και να επεκτείνεται ακόμη ταχύτερα και ευρύτερα. Υπό αυτό το πλαίσιο, η Αττική δεν θα μπορούσε να μείνει… ασυγκίνητη, καθώς ο κλάδος των ενοικιαζόμενων δωματίων επεκτάθηκε σημαντικά, ενώ πλέον μέσω των πλατφορμών διαμοιρασμού προσφέρονται χιλιάδες διαμερίσματα και δωμάτια στους ενδιαφερομένους.

Χώρες-αγορές από τις οποίες προέρχονται οι επισκέπτες της Αθήνας για λόγους αναψυχής
και οι κύριες αγορές από τις οποίες προέρχονται για επαγγελματικούς λόγους

ΕΞΑΑΑ
Πηγή: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ανάλυση GBR Consulting

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας