ελληνικές ΝΑ Ασία

Οι αγορές πέντε χωρών στην αναπτυσσόμενη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας βρέθηκαν στο στόχαστρο Ελληνικής Επιχειρηματικής Αποστολής, που διοργάνωσε από 23 Νοεμβρίου μέχρι 5 Δεκεμβρίου το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, συνεχίζοντας το πρόγραμμα των στοχευμένων εξωστρεφών δράσεών του.

Κατά τη διάρκεια της νέας αυτής αποστολής, έξι ελληνικές επιχειρήσεις ”γνώρισαν” πέντε μεγαλουπόλεις της Ασιατικής Ηπείρου, και ειδικότερα την Τζακάρτα της Ινδονησίας, την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας, τη Σιγκαπούρη, την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης και τη Μανίλα των Φιλιππίνων, όπου αναζήτησαν πεδία συνεργασιών στο πλαίσιο επαφών που είχαν με τοπικές εταιρίες και φορείς.

Πιο συγκεκριμένα, στην αποστολή μετείχαν οι εταιρίες, BARISTA PRO με έδρα τη Ρόδο και τη Σάμο που παράγει παραδοσιακούς χυμούς και ροφήματα, ΜΟΝΗ ΧΙΛΑΝΔΑΡΙΟΥ από το Όρος Άθως που διακινεί κρασιά ιδίας παραγωγής, KATSAROS DISTILLERY από τον Τύρναβο που διαθέτει τα ευρέως γνωστά ούζο και τσίπουρο και άλλα λικέρ, INCOSAL που διακινεί τα καλλυντικά Benelica, VIORYL που παράγει σειρά βιομηχανικών αρωμάτων, συστατικών για τη χημική βιομηχανία και εντομοαπωθητικά και OLYMPIAN GREEN που παράγει ελαιόλαδο.

Όπως διαπίστωσαν οι συμμετέχουσες στην αποστολή εταιρίες, η Ινδονησία, μια αγορά 267 εκατ. κατοίκων και ρυθμό ανάπτυξης 5%, προσφέρεται για την παρουσία ελληνικών επιχειρήσεων που διαφοροποιούνται με τα προϊόντα τους και είναι προσανατολισμένες εμπορικά στον τομέα της εστίασης.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης έγιναν δύο σημαντικές επαφές, η μία με τον μεγαλύτερο Επιχειρηματικό Όμιλο της χώρας CT με δραστηριότητα σε αλυσίδες outlet, ψυχαγωγία, μέσα ενημέρωσης, τράπεζες, τουρισμό, κτλ., που πρότεινε να παραχωρήσει χώρο σε εμπορικά καταστήματα του Ομίλου για την προβολή των ελληνικών brands με σειρά προωθητικών ενεργειών, σχέδιο που ανέλαβε να συντονίσει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και η δεύτερη με το Βιομηχανικό Πάρκο Jababeka, στο οποίο λειτουργούν 1.800 επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους.

Στην Μαλαισία, μια ώριμη αγορά, που αποτελεί κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου της Ν.Α Ασίας και διαθέτει υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα, το διμερές Γερμανικό Επιμελητήριο διέθεσε χρήσιμα στοιχεία στις συμμετέχουσες στην αποστολή Ελληνικές εταιρίες για την είσοδό τους στην τοπική αγορά, ενώ ακολούθησαν και Β2Β συναντήσεις.

Στη Σιγκαπούρη, όπου το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα καταγράφεται υψηλό, όπως και η κατανάλωση, τα αποτελέσματα των συναντήσεων με εισαγωγείς και διανομείς καθώς και με τα κυριότερα ελληνικά εστιατόρια, που είχε οργανώσει το Εμπορικό Γραφείο της Ελληνικής Πρεσβείας, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για εξαγωγική δραστηριότητα, ενώ μία από τις εταιρίες της αποστολής έκλεισε την πρώτη της συμφωνία.

Στην Ταϊλάνδη πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο Ελληνο-Ταϊλανδέζικο Επιμελητήριο με παρουσιάσεις για τις διαδικασίες, τις προϋποθέσεις και τις στρατηγικές εισόδου στη χώρα, ενώ ακολούθησαν συζητήσεις με μέλη του φορέα που εισάγουν και διακινούν ελληνικά προϊόντα. Η συμμετοχή σε μεγάλες κλαδικές εκθέσεις αποτελεί πρόκριμα για την ευρύτερη προβολή του ελληνικού ονόματος και προς τούτο, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, ως αντιπρόσωπος του Εκθεσιακού Οργανισμού της Κολωνίας στην Ελλάδα, προγραμματίζει τη διοργάνωση Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στη Έκθεση Τροφίμων και Ποτών THAIFEX – Anuga Asia 2020, θυγατρική της κορυφαίας Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών Anuga, στις 26 – 30 Μαΐου 2020, στην Μπανγκόκ.

Τέλος, στις Φιλιππίνες οι ελληνικές εταιρίες είχαν αρκετές συναντήσεις με μέλη του τοπικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, που έδειξαν ότι και σε αυτήν την μεγάλη πληθυσμιακά χώρα υπάρχουν προοπτικές για ορισμένα ελληνικά προϊόντα, ενώ ουσιαστική στήριξη για τη δικτύωση με κατάλληλους εισαγωγείς μπορεί να προσφέρει και το τοπικό Διμερές Γερμανικό Επιμελητήριο.

Όπως σχολίασε ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης: «το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο συνεχίζει σταθερά, με οραματικό στόχο και συνεκτικό πλάνο, να ανοίγει δρόμους και πόρτες σε εξωστρεφείς ελληνικές εταιρίες, ειδικότερα μεσαίου και μικρότερου μεγέθους, μέσω των επαφών που διατηρεί και διευρύνει συνεχώς σε κάθε γωνιά του πλανήτη, αξιοποιώντας το Παγκόσμιο Δίκτυο Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων, ώστε να διεκδικήσουν μερίδιο τόσο σε αναπτυσσόμενες όσο και σε ώριμες αγορές».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας