Παρά το γεγονός ότι έχει απαγορευτεί επίσημα στην Κίνα από το 2014, το Instagram καταφέρνει να έχει ισχυρή επίδραση στην επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού ανάμεσα στους νεαρούς Κινέζους, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που υπάρχει πλέον ειδική λέξη για τον τρόπο που διαδίδονται οι ταξιδιωτικές τάσεις στα τοπικά κοινωνικά μέσα (“In 风 旅游”, ή Instyle ταξίδια).

Πώς συμβαίνει όμως η επιρροή; Αρχικά, οι δυτικοί influencers δημοσιεύουν συγκεκριμένες εικόνες ή τάσεις στο Instagram. Στη συνέχεια, οι κινέζοι influencers μιμούνται τις τάσεις χρησιμοποιώντας παρόμοια πλαίσια, φίλτρα και τεχνικές επεξεργασίας και τα δημοσιεύουν στις αντίστοιχες κοινωνικές πλατφόρμες, όπως το Douyin ή το Little Red Book. Ώσπου στο τέλος, η τάση γίνεται viral.

Παρακάτω παρουσιάζονται οι τρεις κορυφαίοι προορισμοί που έχουν κερδίσει έδαφος στην Κίνα λόγω της δημοτικότητάς τους στο Instagram.

Μπαλί, Ινδονησία

Οι Κινέζοι επιλέγουν το Μπαλί για τις γαμήλιες φωτογραφίες τους

Είναι μάλλον γνωστό ότι οι κινέζοι αποφεύγουν το μαύρισμα και δεν ενδιαφέρονται να περνούν τη μέρα τους στις αμμουδιές, επομένως είναι λογικό που έχουν παραμείνει παραδοσιακά μακριά από διακοπές στην παραλία. Αλλά η άνοδος της δημοτικότητας του Μπαλί στους κινέζους ταξιδιώτες καταρρίπτει αυτό το στερεότυπο. Από το 2016, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη τουριστική αγορά για την Ινδονησία και το Μπαλί αναμένεται να υποδεχτεί 3,5 εκατομμύρια Κινέζους τουρίστες το 2019 και σύμφωνα με πρώιμες εκτιμήσεις 5 εκατομμύρια το 2020.

Σύμφωνα με την Wang, μάνατζερ του ταξιδιωτικού πρακτορείου TourForArt, «για τους περισσότερους κινέζους, ειδικά για τις νεαρές γυναίκες, το βασικό κίνητρο για να πηγαίνουν στις παραλίες είναι οι φωτογραφίες. Βλέπουμε μια αυξανόμενη ζήτηση κυρίως από νεαρά ζευγάρια που ζητούν διακοπές στο Μπαλί προκειμένου να πραγματοποιήσουν τη γαμήλια φωτογράφησή τους».

Καππαδοκία, Τουρκία

Αυξάνεται η δημοφιλία της Καππαδοκίας μεταξύ των Κινέζων ταξιδιωτών

Η εικόνα των οροσειρών της Καππαδοκίας με τα πολύχρωμα αερόστατα είναι πολύ διαδεδομένη στο Instagram και αυτή η τάση έχει περάσει και στα κινέζικα κοινωνικά μέσα με πάνω από 9500 χρήστες του Little Red Book να έχουν ανεβάσει την εμπειρία της Καππαδοκίας στην ιστοσελίδα.

Με την αύξηση των απευθείας πτήσεων μεταξύ Πεκίνου και Κωνσταντινούπολης,  και με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς, περίπου 400,000 κινέζοι τουρίστες επισκέφτηκαν την Τουρκία το 2018, ενώ για το 2019 αναμένεται αύξηση κατά 25%.

Η δημοφιλία της Καππαδοκίας μεταξύ των Κινέζων ταξιδιωτών οφείλεται εν μέρει και στην πρωτοβουλία της Τουρκίας ως ‘Έτος Τουρισμού’ για το 2018. Ένας άλλος λόγος, σύμφωνα με την ιστοσελίδα JingTravel, η χώρα έλαβε την προσοχή των Κινέζων ύστερα από ένα στίχο ενός αγαπημένου τραγουδιστή που αναφέρεται στην Τουρκία ως ρομαντικό προορισμό.  Έτσι, προκειμένου να αναπαράγουν τη γνωστή εικόνα του Instagram, οι κινέζοι τουρίστες ποζάρουν μπροστά από συγκεκριμένα ξενοδοχεία και διάσημα αξιοθέατα..

Κόκκινο Τείχος, Ισπανία

Το συγκρότημα κατοικιών ‘Murellas Rojas’ στην Ισπανία

Το ‘Κόκκινο Τείχος’, είναι ένα συγκρότημα κατοικιών στην περιοχή Calpe της Ισπανίας, θεωρείται αρχιτεκτονικό θαύμα και μοιάζει να έχει σχεδιαστεί ειδικά για φωτογράφηση για το Instagram. Και εδώ, η προσοχή είναι αποτέλεσμα του διάσημου video game “Monument Valley”. Παρόλο που η Ισπανία δεν βρίσκεται τόσο ψηλά στις προτιμήσεις των Κινέζων ταξιδιωτών, συγκριτικά με τη Γαλλία και την Ιταλία, το ‘Κόκκινο Τείχος’ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς μια μεμονωμένη περιοχή μπορεί να επηρεάσει τις αντιλήψεις για ολόκληρη τη χώρα. Το συγκρότημα έχει πάνω από 3000 posts στο Little Red Book μόνο, ενώ πολλοί χρήστες δηλώνουν ότι η επίσκεψη εκεί και μόνο αξίζει το ταξίδι από την Κίνα στην Ισπανία.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας