Στην Ευρώπη, καταγράφεται αυξανόμενη επιθυμία για ταξίδια και διακοπές ενώ, ταυτόχρονα, η ανάγκη αυτά να γίνονται με ασφάλεια, χάρη στην προστασία που προσφέρουν τα προϊόντα που μπορούν να καλύψουν πιθανές απρόβλεπτες περιστάσεις: από την υγειονομική περίθαλψη έως τη μετακίνηση. Αυτή η αναζήτηση προστασίας είναι το κύριο χαρακτηριστικό των ταξιδιωτών, όπως προκύπτει από το “Holidays Barometer”, το οποίο δημιουργήθηκε από την Ipsos για τη Europ Assistance και τώρα βρίσκεται στη 19η έκδοσή του.

Το θέμα της πρόληψης είναι θεμελιώδους σημασίας για τα ταξίδια και τις διακοπές: την κορυφαία στιγμή της χρονιάς, όταν κάποιος επιθυμεί να ξεφύγει από τα προβλήματα της καθημερινότητας, και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η ασφάλιση είναι το “κλειδί” για την προστασία του από καθετί απροσδόκητο.

Όμως, τι είναι αυτό που κυρίως ενδιαφέρει τους Ευρωπαίους πολίτες;

Holiday Barometer

Η υγεία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Στην πραγματικότητα, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα σύναπταν ασφάλιση πριν φύγουν (για διακοπές), για την περίπτωση που εμφανίζονταν προβλήματα υγείας στους ίδιους ή στους συνοδούς τους. Στη δεύτερη θέση, βρίσκεται η βλάβη οχήματος, που υποδεικνύεται επίσης από το 66% των ερωτηθέντων. Αλλά οι Ευρωπαίοι δεν φαίνεται να υποτιμούν την αξία των πραγμάτων που αφήνουν πίσω τους: το 65% λένε ότι προστατεύουν τα σπίτια τους όταν ετοιμάζονται να φύγουν.

Ως εκ τούτου, η πολιτισμική προσέγγιση της ταξιδιωτικής ασφάλισης είναι κοινή στην Ευρώπη, αν και δεν είναι ακόμη διαδεδομένη στην Ιταλία.

Οι Ιταλοί, παρόλο που είναι ενήμεροι για τα διάφορα προβλήματα που ενδεχομένως αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, εξακολουθούν να δείχνουν κάποια αδιαφορία σχετικά με τη δυνατότητα σύναψης μιας ταξιδιωτικής ασφάλισης.

Γενικά, το πρόβλημα για το οποίο οι Ιταλοί φροντίζουν κυρίως να ασφαλιστούν πριν από την αναχώρησή τους είναι η πιθανή ζημιά στο αυτοκίνητο (48%), ακολουθούμενη από πρόβλημα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (43%, αύξηση κατά δύο μονάδες σε σύγκριση με την έρευνα του 2018) και την ασφάλιση για προβλήματα υγείας για τους ίδιους ή για τους συνοδούς τους (42%).

Ωστόσο, ένα γεγονός που προκαλεί έκπληξη αφορά την άποψη που έχουν για την ασφαλιστική κάλυψη ταξιδιού: η πλειοψηφία τόσο των millennials (44%) όσο και των άνω των 65 ετών (40%) δηλώνουν ότι δεν έχουν εξετάσει αυτή τη δυνατότητα. Επιπλέον, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ηλικιακών ομάδων όσον αφορά το κανάλι αγοράς: η υψηλότερη μέση ηλικία αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη τάση για αγορά από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ η νεότερη αγορά-στόχος τείνει να χρησιμοποιεί πιο εύκολα συγκριτικούς ιστότοπους και ταξιδιωτικούς πράκτορες (διατηρώντας παράλληλα την ασφαλιστική εταιρεία ως την πρώτη επιλογή).

Διευρύνοντας το πεδίο της, η έρευνα της Ipsos για τη Europ Assistance διερευνά επίσης διάφορες πτυχές των «Ευρωπαίων σε κίνηση», ξεκινώντας από τον προϋπολογισμό και τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες.

Συνολικά, περίπου το 63% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι θα πάνε διακοπές το φετινό καλοκαίρι (σ.σ. τα στοιχεία του βαρόμετρου δημοσιοποιήθηκαν στις 8 Ιουλίου), μια μικρή αύξηση που επιβεβαιώνει τη θετική τάση που συνεχίζεται από το 2016 –για τους Ιταλούς το ποσοστό είναι 61%.

Ένα ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι οι Αυστριακοί τουρίστες είναι οι περισσότεροι σε αριθμό (70%), ενώ οι Ισπανοί και οι Πορτογάλοι είναι λιγότερο πρόθυμοι να κάνουν διακοπές φέτος (60%).

Όσον αφορά τη δαπάνη, ο μέσος προϋπολογισμός στην Ευρώπη ανέρχεται σε €2.019 ευρώ (+ 3% σε σχέση με το 2018), με σημαντική αύξηση +10% για τη Γαλλία και +8% για την Ισπανία. Για τις καλοκαιρινές διακοπές, οι Ιταλοί είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (€1.757), μια μικρή μείωση σε σύγκριση με το 2018 (-1%).

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες αλλαγές που προκύπτει από την έκθεση είναι αναμφισβήτητα η αυξανόμενη σημασία που δίνεται στο περιβάλλον.

Για το 70% των ερωτηθέντων Ιταλών, το οικολογικό αποτύπωμα του ταξιδιού αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει την επιλογή και την οργάνωση των διακοπών: είναι θεμελιώδες για το 24%, σημαντικό για το 46%.

Μαζί με τη μεγαλύτερη επίγνωση του περιβαλλοντικού ζητήματος, αυξάνεται και μια νέα τάση: η επιθυμία αποσύνδεσης. Η επιθυμία να περιοριστεί η χρήση των συσκευών συνδυάζεται με την αυξανόμενη τάση της επιθυμίας αποσύνδεσης από την εργασία. Το 69% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι προτίθενται να αποσυνδεθούν και να ξεχάσουν εντελώς τα επαγγελματικά τους καθήκοντα, ενώ βρίσκονται σε διακοπές, προκειμένου να αφιερωθούν στην απόλυτη χαλάρωση και την οικογένεια.

Οι Βρετανοί είναι οι πιο αποφασισμένοι να αποσπαστούν εντελώς (76%), ακολουθούμενοι από Γάλλους (71%) και Γερμανούς (70%). Οι Ιταλοί είναι περίπου 67%. Μεταξύ των λιγότερο ενδιαφερομένων για αποσύνδεση είναι οι Βέλγοι (59%) και οι Ελβετοί (61%).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας