Οι πέντε κυρίαρχες τάσεις στην ξενοδοχειακή εστίαση, έτσι όπως καταγράφηκαν από τον Adam Hoydysh, τον υποδιευθυντή για τις ξενοδοχειακές πωλήσεις της Plum.

Τα ταξίδια και η διατροφή συχνά πάνε πακέτο. Για τους περισσότερους ταξιδιώτες, αυτά τα δύο παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην εμπειρία μιας νέας κουλτούρας ή/και χώρας, καθώς και στη γνώμη που διαμορφώνουν για το ξενοδοχείο που επιλέγουν. Κατά συνέπεια, μια ωραία τοποθεσία, εξατομικευμένες ξενοδοχειακές υπηρεσίες, και το ωραίο φαγητό είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν αν ένα ταξίδι ήταν καλό ή όχι.

Έτσι λοιπόν, δεν είναι περίεργο που η ξενοδοχειακή εστίαση έχει γνωρίσει μια σημαντική άνθηση τα τελευταία χρόνια. Οι ξενοδόχοι συνειδητοποιούν τα κέρδη που μπορούν να τους αποφέρουν οι συγκεκριμένοι τομείς, τόσο υπό τη μορφή των συμπληρωματικών εσόδων όσο και ως εργαλείο για την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Το 2018, στις ΗΠΑ τα έσοδα από εστιατόρια των ξενοδοχείων αυξήθηκαν κατά 2,7% ανά ενοικιαζόμενο δωμάτιο, ενώ τα έσοδα από αναψυκτικά ανά δωμάτιο αυξήθηκαν κατά 4,2%. Ωστόσο, στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι τα έσοδα από τη φορολογία μειώθηκαν.

Ενώ το φαγητό στο δωμάτιο (in-room dining) εξακολουθεί να φέρνει σημαντικά έσοδα, ο ξενοδοχειακός κλάδος θα πρέπει να επανεξετάσει τη στρατηγική του ώστε να βελτιώσει αυτή την εμπειρία υιοθετώντας πιο σύγχρονες προσεγγίσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν καταγραφεί ορισμένες βασικές τάσεις στον κλάδο της ξενοδοχειακής εστίασης, οι οποίες υπόσχονται ότι θα αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά πρότυπα με άλλο πιο μοντέρνα.  

  1. Από τη Φάρμα στο Τραπέζι

Το 2019 διαμορφώνεται ως μια σημαντική χρονιά για τους λάτρεις του φαγητού. Οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες ανά τον κόσμο, αναζητούν ενεργά τρόπους για να εφαρμόσουν μια προσέγγιση του στυλ «από τη φάρμα στο τραπέζι» στα μενού τους, αναζητώντας τοπικούς σεφ και μαγειρικά ταλέντα προκειμένου να δημιουργήσουν τοπικές σπεσιαλιτέ. Τοπικές πρώτες ύλες με μοναδική πολιτισμική έφεση συνδυάζονται με ιδιαίτερα αναψυκτικά ή τοπικά κρασιά.

Αυτή η τάση έρχεται ταυτόχρονα με μια αυξανόμενη ζήτηση για βιώσιμες πρακτικές στα ξενοδοχεία, για αναζήτηση αυθεντικότητας και μειωμένη σπατάλη φαγητού. Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες είναι περισσότερο συνειδητοί σε σχέση με το περιβάλλον και επιδεικνύουν μια προτίμηση για τα ξενοδοχεία εκείνα που προσπαθούν ενεργά να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα και να εφαρμόσουν πιο ‘πράσινες’ διαδικασίες. Ταυτόχρονα, μια προσέγγιση του τύπου «από τη φάρμα στο τραπέζι» ενισχύει την τοπική οικονομία, γεγονός το οποίο επίσης λαμβάνεται υπόψη από τον σύγχρονο ταξιδιώτη.

  1. Self-Service

Εδώ το self-service δεν ταυτίζεται με το παραδοσιακό mini-bar του ξενοδοχείου. Αντίθετα, αυτό το μοντέλο που φαίνεται ότι θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια απέχει πολύ από το υπερτιμημένο και κακό mini-bar, παρόλο που το τελευταίο ενσωματώνει τη βασική αρχή της αυτονομίας που επιδιώκουν οι σύγχρονοι επισκέπτες. Άλλωστε σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, το 43% των επισκεπτών δηλώνουν ότι το room service είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά την επιλογή ξενοδοχείου. Άρα λοιπόν, τι το αντικαθιστά;

Συσκευή κρασιού Plum

Μια δημοφιλής τάση που σχετίζεται με το self-service μέσα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου σχετίζεται με την εφαρμογή ποιοτικών παροχών. Άλλωστε, αφού το Netflix, η Smart TV, και η τεχνολογία με φωνητική ενεργοποίηση γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς προσθήκες, δεν θα πρέπει και τα φαγητά και ποτά να ακολουθήσουν την ίδια λογική; Έτσι, πολλά ξενοδοχεία όχι μόνο προσφέρουν βασικές self-service υπηρεσίες τύπου Nespresso, αλλά και εισάγουν μια μοντέρνα πολυτελή συσκευή για κρασί, την Plum. Αυτή δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να επιλέξει ένα ποτήρι λευκό ή κόκκινο κρασί, ενώ βασίζεται σε λογική cloud, γεγονός που μειώνει τα κόστη εργασίας και διασφαλίζει ότι ο οικονόμος ενημερώνεται ότι ένα μπουκάλι χρειάζεται αντικατάσταση.

  1. «Grab & Go»
Κατάστημα Grab & Go

Η τάση αυτή φαίνεται ότι αποτελεί την πιο σύγχρονη εξέλιξη στον κλάδο της ξενοδοχειακής εστίας. Έτσι, ενώ παρακολουθούμε την κατάρρευση των βασικών παροχών της παραδοσιακής φιλοξενίας, όπως είναι το mini-bar και ο μπουφές του πρωινού, ταυτόχρονα παρατηρείται η εμφάνιση μιας τάσης που επιτρέπει στους επισκέπτες περισσότερο έλεγχο της διατροφής τους. Επιπλέον, τα ξενοδοχεία παρέχουν στους επισκέπτες διατροφικές επιλογές που οι τελευταίοι θέλουν, με περιορισμένα μενού, φρέσκα υλικά, και επιλογές για διατροφικές ιδιαιτερότητες και γρήγορη προετοιμασία. Με

καταστήματα τύπου ‘βουτάω και φεύγω’ μέσα στα ξενοδοχεία, οι επισκέπτες μπορούν να πάρουν ένα μικρό, προ-συσκευασμένο ή εύκολο στην παρασκευή του γεύμα, ανάλογα με το πρόγραμμά τους και τους όρους τους. Το ζητούμενο είναι να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση και όχι να καταναλώνουν πολύ από το χρόνο των διακοπών στη διατροφή τους.

  1. Ηλεκτρονικές παραγγελίες
Ηλεκτρονικό room service

Έχουν περάσει οι μέρες που οι παραγγελίες γίνονταν από ένα ξεθωριασμένο μενού στριμωγμένο στο κομοδίνο. Οι σύγχρονοι επισκέπτες επιζητούν μια πιο τεχνολογική και οπτική υπηρεσία. Πολλά ξενοδοχεία πλέον παρουσιάζουν το μενού τους σε οθόνη, που μπορεί να μην είναι απαραίτητα room service, αλλά δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να παραγγείλουν από εστιατόρια εντός της ιδιοκτησίας. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο εξοικονομούνται χρήματα από την παραδοσιακή υπηρεσία δωματίου, αλλά παρέχεται και στους επισκέπτες ένα μεγαλύτερο εύρος επιλογών.

Επιπλέον, ο κλάδος της μεταφοράς φαγητού αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 15% ετησίως μέχρι το 2020. Στην περίπτωση της φιλοξενίας, αυτό σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία θα επιδιώξουν εταιρικές σχέσεις με δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Uber Eats προκειμένου να εξυπηρετούν τους επισκέπτες τους με ηλεκτρονικές εφαρμογές, άνετη μεταφορά φαγητού και προσφορές. Ορισμένα ξενοδοχεία μάλιστα έχουν δημιουργήσει εσωτερικές εφαρμογές (applications) για να εποπτεύουν τη διαδικασία παραγγελιών, επιτρέποντας στους επισκέπτες να παραγγείλουν από το δωμάτιο ή ποτά στην πισίνα ή να ζητούν προτάσεις για το σημερινό μενού.

  1. Τροφοδοσία εκδηλώσεων

Μια από τις πιο επικερδείς περιοχές στην ξενοδοχειακή εστίαση είναι η τροφοδοσία εκδηλώσεων, με 61% των ξενοδόχων να προγραμματίζουν καθαρή ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα.

Με την αυξανόμενη ζήτηση για ομαδικά ταξίδια και μικρά ή μεγάλα εταιρικά meetings, η ζήτηση για τροφοδοσία εκδηλώσεων είναι σχεδόν αναμενόμενη. Καθώς τα ξενοδοχεία προσελκύουν όλο και περισσότερο συνέδρια, εκδηλώσεις και εταιρικές συναντήσεις, συνειδητοποιούν ότι υπάρχει η ευκαιρία για αύξηση εσόδων μέσω ομαδικών κρατήσεων και εκδηλώσεων.

Στη λογική του self-service που συζητήσαμε νωρίτερα, τα προγράμματα τροφοδοσίας μπορούν να περιλαμβάνουν επιλογές όπως τα «grab & gο», και την on-demand υπηρεσία κρασιού, για να διασφαλίσουν ότι οι ανάγκες των επισκεπτών καλύπτονται πάντα.  

Συμπερασματικά, αν ένα πράγμα είναι σίγουρο, είναι αυτό: η φιλοξενία εισέρχεται σε μια νέα συναρπαστική εποχή, ενισχύοντας την αντίληψή μας για την ιδανική εμπειρία φιλοξενουμένων με αμέτρητες αναβαθμίσεις, τεχνολογικές εξελίξεις και αναδιαμορφώσεις. Ο χώρος της εστίασης δεν αποτελεί εξαίρεση και παραμένει ένας ιδιαίτερα ελπιδοφόρος τομέας ανάπτυξης για τους ξενοδόχους σε όλο τον κόσμο.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας