EUROCERT: Ποια η συμβολή της την ελληνική τουριστική αγορά

Από τη Στέλλα Αυγουστάκη

Παναγιώτης Θεοφανόπουλος,O κ. Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, εντεταλμένος σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ελέγχων και Πιστοποιήσεων ΑΕ Eurocert, μιλά αποκλειστικά στο περιοδικό «Τουριστική Αγορά» για τις πιστοποιήσεις που παρέχει η Eurocert και τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ένας οργανισμός για να τις λάβει, καθώς και για τις πρωτοβουλίες ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και «Ελληνικό καλάθι πρωινού» . Επίσης, μεταξύ άλλων, αναφέρεται στο «άνοιγμα» της Eurocert στην ευρύτερη ασιατική αγορά, ενώ αποκαλύπτει τους στόχους της εταιρείας για το 2019.

Κ. Θεοφανόπουλε, μιλήστε μας για το προφίλ της Eurocert. Ποιοι είναι οι τομείς δραστηριοποίησης και ποιες οι αγορές ενδιαφέροντος της εταιρείας εντός και εκτός των συνόρων;
Η Eurocert – Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ελέγχων και Πιστοποιήσεων ΑΕ αποτελεί έναν ανεξάρτητο φορέα επιθεωρήσεων, ελέγχων και πιστοποιήσεων, με ισχυρή παρουσία στην ελληνική και διεθνή αγορά. Μέσα από τη δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου από άρτια εκπαιδευμένο και έμπειρο επιστημονικό προσωπικό, η εταιρεία προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών ελέγχου και πιστοποίησης σε κλάδους, όπως είναι τα τρόφιμα και τα αγροτικά προϊόντα, ο τουρισμός, η ενέργεια, η βιομηχανία, ο σιδηρόδρομος και η ναυτιλία. Η Eurocert, η οποία φέτος γιορτάζει τα 20 χρόνια παρουσίας της στην αγορά, αποτελεί τη μεγαλύτερη, αμιγώς ελληνικής μετοχικής σύνθεσης, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο.

Ιδρύθηκε το 1998 από Έλληνες επιστήμονες και μηχανικούς με πολύχρονη εμπειρία στους ελέγχους και επιθεωρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, οι οποίοι διαπίστωσαν ένα σημαντικό κενό στην αγορά. Η εταιρεία ακολούθησε υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, χάρη στην υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ξεπερνώντας γρήγορα τα ελληνικά σύνορα και επιτυγχάνοντας δυναμική παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες παγκοσμίως. Εκτός από χώρες της Ευρώπης –όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Ισπανία– η παρουσία της Eurocert επεκτείνεται στην Κίνα, στην Ινδία, στις χώρες του Κόλπου, καθώς και την Αίγυπτο, είτε με θυγατρικές εταιρείες είτε με αντιπροσώπευση από ντόπιους παράγοντες στην εκάστοτε χώρα. Από την ίδρυσή της, η Eurocert έχει πραγματοποιήσει 40.000 βιομηχανικούς ελέγχους και έχει παράσχει 55.000 πιστοποιητικά συστημάτων διαχείρισης, έχοντας αναπτύξει ένα δίκτυο 500 ενεργών επιθεωρητών από 25 διαφορετικές χώρες.

Παναγιώτης Θεοφανόπουλος,Ποιες πιστοποιήσεις χορηγείτε; Σε ποιους τομείς και τι κλάδους-επαγγέλματα και ειδικότητες αυτές αφορούν;
Η εταιρεία μας προσφέρει περισσότερες από 50 υπηρεσίες πιστοποιήσεων και ελέγχων, βάσει των κανονισμών προτύπων παγκόσμιας ισχύος, προκειμένου να καλύπτει συνολικά τις ποιοτικές ανάγκες των επιχειρήσεων, από γενικά πρότυπα έως πολύ εξειδικευμένες απαιτήσεις πιστοποιητικών. Οι υπηρεσίες πιστοποίησης και ελέγχων της Eurocert καλύπτουν ανάγκες σε συστήματα διαχείρισης (όπως ποιότητα, υγεία και ασφάλεια, περιβάλλον, ενέργεια, ασφάλεια τροφίμων, ασφάλεια πληροφοριών, επιχειρησιακή συνέχεια, κοινωνική υπευθυνότητα και πιστοποίηση αειφορίας βιοκαυσίμων), ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία πραγματοποιεί ελέγχους για την κατάταξη τουριστικών καταλυμάτων, επαληθεύσεις εκπομπών διοξειδίου, πιστοποιήσεις επαγγελμάτων, σημάνσεις ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και «Ελληνικό πρωινό», δραστηριοποιείται στον τομέα σήμανσης και ελέγχων βιομηχανικών και δομικών προϊόντων, ενώ παρέχει και υπηρεσίες στον σιδηροδρομικό και ναυτιλιακό τομέα.

Τι προϋποθέσεις πρέπει να πληροί μία εταιρεία-οργανισμός, για να λάβει πιστοποίηση, και τι είδους αλλαγές πρέπει να κάνει; Πώς αντιδρούν οι πελάτες απέναντι σε αυτό το ενδεχόμενο και ποιος ο βαθμός αφοσίωσης που επιδεικνύουν προκειμένου να υλοποιήσουν με επιτυχία και αποτελεσματικότητα ό,τι τούς ζητείται;
Οι απαιτήσεις διαφοροποιούνται ανάλογα με την πιστοποίηση που θα ζητήσει ο πελάτης και τον κλάδο στον οποίο ανήκει, ενώ οι αλλαγές εξαρτώνται από τον βαθμό στον οποίο ο πελάτης ήδη συμβάδιζε με τους σχετικούς κανονισμούς και τα πρωτόκολλα που εφάρμοζε (π.χ. υποδομές, πολιτική ασφάλειας και ποιότητας, ιχνηλασιμότητα στην περίπτωση προϊόντων, τυποποιημένες διαδικασίες κ.λπ.). Για αρκετούς πελάτες είναι μερικές φορές δύσκολο να αποδεχτούν την αναγκαιότητα για αλλαγές, ενώ και το οικονομικό κόστος μπορεί να δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες για την επιχείρηση. Σταδιακά, ωστόσο, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να κατανοούν την υψηλή προστιθέμενη αξία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που δημιουργούν για την επιχείρηση και τα προϊόντα τους οι πιστοποιήσεις, καθώς αποτελούν τη σφραγίδα ποιότητας που αναζητούν οι πελάτες, είτε δραστηριοποιούνται στην B2B είτε στην B2C αγορά. Είναι δεδομένο ότι οι προδιαγραφές και οι κανονισμοί γίνονται συνεχώς αυστηρότεροι και οι επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθήσουν και να προσαρμοστούν, εάν θέλουν να θωρακίσουν τη βιωσιμότητά τους, να ενισχύσουν την ανάπτυξή τους και να ανταγωνιστούν στη διεθνή αγορά.

Πόσο εύκολο είναι ένα ξενοδοχείο να λάβει τον χαρακτηρισμό/πιστοποίηση «Boutique hotel»;
Η σήμανση «Boutique hotel» δίνει τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία που φέρουν το σχετικό σήμα να εντάσσονται σε έναν μηχανισμό που αναγνωρίζει, αναδεικνύει και προωθεί ξενοδοχειακά καταλύματα μικρού μεγέθους, τα οποία έχουν επενδύσει σε μία διαφοροποιημένη εμπειρία διαμονής για τον επισκέπτη. Αποτελεί «εγγύηση» για τους καταναλωτές ότι το ξενοδοχείο που φέρει το συγκεκριμένο σήμα έχει ελεγχθεί και πιστοποιηθεί ως boutique, καλύπτοντας ορισμένες αυστηρές προδιαγραφές που συνοδεύουν τη διαδικασία ελέγχου και συμμετοχής, διαφοροποιώντας τα από άλλα που αυθαίρετα αυτο-ονομάζονται «boutique» και συχνά απογοητεύουν τον επισκέπτη.

Ποιες οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί η ενδιαφερόμενη επιχείρηση, για να αποκτήσει τη σήμανση «Boutique hotel»;
Για να αποκτήσει την εν λόγω σήμανση, το ξενοδοχείο θα πρέπει να είναι μικρής δυναμικότητας (κάτω των 60 δωματίων) και κατηγορίας άνω των 3 αστέρων, ώστε να επιτρέπει στον επισκέπτη να εξοικειώνεται γρήγορα με το περιβάλλον και να απολαμβάνει τη φιλοξενία. Το ξενοδοχείο θα πρέπει, επίσης, να ακολουθεί ένα ιδιαίτερο concept στον εσωτερικό και εξωτερικό σχεδιασμό του που να διαπερνά όλες τις πτυχές της λειτουργίας του, ενώ επίσης οφείλει να προσφέρει αναβαθμισμένες παροχές και υπηρεσίες.

Πόσος χρόνος απαιτείται και ποιο είναι το κόστος για μία τέτοια πιστοποίηση;
Ξενοδοχεία που καλύπτουν κατ’ ελάχιστο τις παραπάνω αρχές, καθώς και ορισμένες τυπικές προϋποθέσεις, υποβάλλουν αίτηση, ώστε να περάσουν από τη σχετική διαδικασία πιστοποίησης, η οποία περιλαμβάνει 2 φάσεις ελέγχου, ενώ καταβάλλουν ένα ετήσιο τέλος συμμετοχής και χρήσης του σήματος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας