Παναγιώτης Θεοφανόπουλος,Πώς θεωρείτε ότι συμβάλλει η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ στην περαιτέρω ανάπτυξη των άμεσα εμπλεκόμενων εταιρειών και στην ταυτόχρονη προβολή των ελληνικών προϊόντων; Ποια η μέχρι σήμερα εμπειρία σας;
Η ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ αποτελεί μία εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία για τη στήριξη και προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας και είμαστε ιδιαιτέρως περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτή. Μέσα από την εν λόγω πρωτοβουλία, ορισμένες από τις δυναμικότερα αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις ένωσαν τις δυνάμεις τους, με σκοπό να αναδείξουν τη σημασία ανάπτυξης της ελληνικής επιχειρηματικότητας ως τη μόνη βιώσιμη λύση για την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας, δεδομένης της υψηλής προστιθέμενης αξίας που δημιουργούν οι επιχειρήσεις που διατηρούν την έδρα, την παραγωγή και την ιδιοκτησία στην Ελλάδα συγκριτικά με τις εκτός Ελλάδας ή εισαγωγικές επιχειρήσεις. Ήδη μετρά 43 μέλη, ενώ το ενδιαφέρον ένταξης και από άλλες εταιρείες αυξάνεται συνεχώς.

Υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες επιχειρήσεις προκειμένου να ενταχθούν στην εν λόγω πρωτοβουλία;
Η δράση δεν αφορά στο όφελος της κάθε μεμονωμένης συμμετέχουσας επιχείρησης, αλλά στο σύνολο των ελληνικών επιχειρήσεων που επέλεξαν, παρά τις καθημερινές προκλήσεις, να διατηρήσουν το παραπάνω τρίπτυχο στην Ελλάδα –αντί να ακολουθήσουν την εύκολη λύση μεταφοράς σε φορολογικά πιο «φιλικές» χώρες–, δημιουργώντας θέσεις εργασίας και συνεισφέροντας στη διατήρηση του εθνικού πλούτου εντός συνόρων. Συνεπώς, οι άμεσα εμπλεκόμενες επιχειρήσεις έχουν έμμεσο όφελος, καθώς μέσα από τις δράσεις της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ προωθείται σε πανελλήνιο επίπεδο ένα παραγωγικό μοντέλο που στηρίζεται στις δικές του εγχώριες δυνάμεις και αποσκοπεί στην ουσιαστική και δομική ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Παναγιώτης Θεοφανόπουλος,Ποιες οι ενέργειες-δράσεις που σχεδιάζετε ή ήδη υλοποιείτε και προς ποια κατεύθυνση κινούνται;
Μέσα από κοινή παρουσία μελών –ακόμα και ανταγωνιστικών μεταξύ τους επιχειρήσεων– σε μεγάλες εκθέσεις, συνέδρια και κανάλια επικοινωνίας, η ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ ενισχύει την προβολή των ελληνικών προϊόντων εντός και εκτός συνόρων, προωθεί την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και διευκολύνει την κοινή αντιμετώπιση προκλήσεων και αναζήτηση ευκαιριών. Με κοινή εκπροσώπηση συμμετέχει στον δημόσιο διάλογο και συζητά με την Πολιτεία για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική επιχειρηματικότητα και διερευνά λύσεις. Προωθεί συνέργειες μεταξύ των μελών της και εγχώριων-διεθνών φορέων για τη δημιουργία ενός ευνοϊκότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την προώθηση αναπτυξιακών ευκαιριών. Επιπλέον, μέσα από το ειδικό σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, που δίνεται στα μέλη κατόπιν πιστοποίησης από τη Eurocert, οι καταναλωτές μπορούν να γνωρίζουν κάθε φορά που αγοράζουν ένα προϊόν με αυτό το σήμα πως η υπεραξία του επιστρέφει πολλαπλάσια στην ελληνική οικονομία και τους ίδιους.

Ποια τα άμεσα σχέδια της προαναφερθείσας πρωτοβουλίας;
Εκτός από τη συνέχιση της διάδοσης του σήματος ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, τόσο σε καταναλωτικό κοινό όσο και στον κλάδο του ελληνικού επιχειρείν, με στόχο την εξοικείωση με τα αμιγώς ελληνικά προϊόντα και την πρόσκληση ένταξης στην ένωση αντίστοιχα, στα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας συγκαταλέγονται και οι κοινές προωθητικές ενέργειες των μελών της σε αλυσίδες του εξωτερικού. Επιδιώκεται, δηλαδή, η ενίσχυση της εμπορικής δυναμικής της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ μέσω συνεργειών, η οποία ταυτόχρονα συνεπάγεται και ενδυνάμωση της παρουσίας των μελών της –ως μονάδων– στις ανταγωνιστικές αγορές του εξωτερικού. Ένα από τα βήματα στο πλαίσιο της ενίσχυσης του εμπορικού προφίλ της πρωτοβουλίας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και εντός συνόρων, μέσω κοινής προβολής και διάθεσης προϊόντων των μελών-επιχειρήσεών της στο λεγόμενο θεματικό «Ράφι ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» σε γνωστό delicatessen τροφίμων και ποτών στην Αθήνα.

Παναγιώτης Θεοφανόπουλος,Έχετε συναντήσει δυσκολίες σε ζητήματα που άπτονται ή εναπόκεινται αποκλειστικά στον κρατικό παρεμβατισμό;
Οι φορείς πιστοποίησης, ως επιχειρήσεις, αντιμετωπίζουν σε σχέση με το δημόσιο τα οριζόντια θέματα της φορολογίας και του ασφαλιστικού, για τα οποία οι θέσεις είναι γνωστές. Ένα ειδικό θέμα των φορέων πιστοποίησης είναι αυτό της διαπίστευσής τους από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ). Επειδή η διαπίστευση συνιστά επί της ουσίας «αδειοδότηση» για τους φορείς πιστοποίησης, είναι επιτακτική ανάγκη η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και η μείωση της γραφειοκρατίας εκ μέρους του ΕΣΥΔ.

Μιλήστε μας για την πρωτοβουλία «Ελληνικό καλάθι πρωινού». Τι περιλαμβάνει σε επίπεδο περιεχομένου, ποιοι οι στόχοι, ποιος ο βαθμός αποδοχής από την αγορά, πού αποβλέπει και ποια τα επόμενα βήματα επί του προκείμενου;
H Eurocert αποτελεί τον πρώτο φορέα πιστοποίησης που εξουσιοδοτήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) για τη διενέργεια των αρχικών και επιβεβαιωτικών ελέγχων χορήγησης και διατήρησης του σήματος «Ελληνικό πρωινό» σε ξενοδοχεία. Το εγχείρημα έχει ως σκοπό να συνδέσει τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας με την εμπειρία του επισκέπτη στα ξενοδοχεία, προκειμένου να αναδειχτεί ο γαστρονομικός πλούτος της χώρας μέσα από ένα πρόγραμμα σχεδιασμένο να ξεχωρίζει τα προϊόντα και τις σπεσιαλιτέ της κάθε περιοχής. Ουσιαστικά, τα ξενοδοχεία-μέλη που φέρουν τη σφραγίδα «Ελληνικό πρωινό», δεσμεύονται να τηρούν συγκεκριμένες παραμέτρους ποιότητας και αυθεντικότητας των προϊόντων και συνταγών που προσφέρουν, ώστε ο επισκέπτης να έχει τη μοναδική ευκαιρία να βιώσει την εμπειρία της τοπικής κουζίνας και τα έθιμα κάθε τόπου. Η πρωτοβουλία έχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση και ήδη 1.074 ξενοδοχεία στην Ελλάδα συμμετέχουν στο «Ελληνικό πρωινό».

Παναγιώτης Θεοφανόπουλος,Η διείσδυση και το εν γένει «άνοιγμα» στην ευρύτερη ασιατική αγορά βρίσκονται στους άμεσους σχεδιασμούς σας; Εάν ναι, ποια τα βήματα που σκοπεύετε να πραγματοποιήσετε προς αυτή την κατεύθυνση;
Από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, η Eurocert ανέπτυξε δραστηριότητα στην Ασία, ξεκινώντας από την Ινδία. Σήμερα, το επενδυτικό ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται κυρίως στην Κίνα, όπου έχουμε επιτύχει σημαντική διείσδυση, εξάγοντας την τεχνογνωσία μας, προκειμένου να καλύψουμε τη μεγάλη ανάγκη της κινεζικής αγοράς για πιστοποιήσεις. Δεδομένου του μεγάλου όγκου προϊόντων που οι Κινέζοι παραγωγοί θέλουν να διοχετεύσουν στην αγορά της ΕΕ, η Eurocert κατόπιν αυστηρών ελέγχων και αξιολόγησης προσφέρει την έγκριση συμμόρφωσής τους με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Μάλιστα, αυτή την περίοδο, η εταιρεία μας διεξάγει προχωρημένες συζητήσεις συνεργασίας με φορείς του κινεζικού κλάδου των σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο του τεράστιου έργου σιδηροδρομικής σύνδεσης της Κίνας με την Ευρώπη («One belt, one road»).

Ποιοι οι στόχοι σας για το 2019 (αλλά και μακροπρόθεσμα);
Η Eurocert έχει ως στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, μέσα από τη συνέχιση της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς και τη δυναμική γεωγραφική της επέκταση σε ακόμη περισσότερες αγορές παγκοσμίως, με προτεραιότητα τη στροφή ενδιαφέροντος προς την τεράστια αγορά της Βραζιλίας. Όσον αφορά μελλοντικά projects, ήδη δρομολογούμε αρκετά νέα εγχειρήματα πιστοποιήσεων, ανάμεσα στα οποία το Green Agency, το σήμα Ethos και αρκετά ακόμα καινοτόμα προϊόντα πιστοποίησης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας