Τους τουρίστες φυγείν αδύνατον. Με επίσημη ημερομηνία έναρξης της τουριστικής περιόδου την 1η Μαρτίου, τα πρώτα μηνύματα από τους προορισμούς ανά την Ελλάδα είναι θετικά.

Της Ιωάννας Σαραντοπούλου,

MSc, Instructor in F&B and Hospitality Operations

Ύστερα από δύο χρόνια μεγάλων δυσκολιών και πρωτόγνωρων προκλήσεων για εργαζόμενους, επισκέπτες και επιχειρήσεις, το κλίμα δείχνει να αλλάζει και μια συγκρατημένη αισιοδοξία κάνει την εμφάνισή της στο ξενοδοχειακό σκηνικό. Είναι πράγματι θετικές οι ενδείξεις; Ποιος είναι ο αντίκτυπος των πρώτων αφίξεων και ποια είναι η άποψη των επιχειρηματιών; Γιατί το θετικό κλίμα δείχνει να ανατρέπεται; Όλες οι απαντήσεις στο ρεπορτάζ που ακολουθεί… Ενώ τα μηνύματα από τις τουριστικές αφίξεις και εισπράξεις δείχνουν μέχρι στιγμής ενθαρρυντικά, οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό αποδυναμώνουν τη θετική ατμόσφαιρα.

“ Τα πρώτα μηνύματα από την τουριστική αγορά δηλώνουν αισιοδοξία μετά την ανακοίνωση των προσωρινών στοιχείων των ηλεκτρονικών συναλλαγών.”

Η «εκδίκηση» του τουρίστα

Η ψυχολογία του επισκέπτη έχει ενισχυθεί, με το φαινόμενο του revenge τουρισμού να κάνει την εμφάνισή του. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται επιτακτική η ανάγκη φυγής από το μόνιμο τόπο κατοικίας των τουριστών προς προορισμούς μακρινούς και μη, επιδιώκοντας μοναδικές τουριστικές εμπειρίες. Αυτή η φυγή είναι πολλές φορές πλέον αυθόρμητη και χωρίς μεγάλο προγραμματισμό. Από τη στιγμή μάλιστα που ο τουρίστας φτάνει στον προορισμό του, παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια από πλευράς του να συμμετέχει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό δραστηριοτήτων.

Οι παράγοντες που θα καθορίσουν το αποτέλεσμα

Τα πρώτα μηνύματα από την τουριστική αγορά δηλώνουν αισιοδοξία και ιδιαίτερα μετά την ανακοίνωση των προσωρινών στοιχείων των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Το κλίμα παραπέμπει στην τουριστική περίοδο του 2019, ενισχύοντας τις προσδοκίες για αύξηση των εσόδων. Ωστόσο, η αύξηση των τιμών και οι επιπτώσεις του πολέμου και της ενεργειακής κρίσης σαφώς και επηρεάζουν τις φετινές προβλέψεις, μιας και δημιουργούνται απτές δυσκολίες στην αγορά. Το ζητούμενο όμως σχετίζεται άμεσα και με την ψυχολογία των επισκεπτών, που προέρχονται από έναν πρωτόγνωρο εγκλεισμό. Υπάρχει λοιπόν μεγάλο ενδεχόμενο πολλές προβλέψεις να μην επιβεβαιωθούν, ειδικά σε ό,τι αφορά στην εγκράτεια διακοπών λόγω ενεργειακής κρίσης. Επίσης, οι ίδιοι παράγοντες είναι αυτοί που μπορούν να επηρεάσουν τις επιλογές των τουριστών σε επίπεδο κατανάλωσης σε κάθε προορισμό.

Ο λόγος στους επαγγελματίες!

Το Food Service συνομίλησε με επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης σε διαφορετικούς προορισμούς ανά την Ελλάδα, με στόχο να αποτυπώσουν οι ίδιοι την πραγματικότητά τους όπως τη βιώνουν τη δεδομένη χρονική στιγμή. Για διαρκώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση στο νησί της Τήνου μίλησε ο κ. Ευριπίδης Αποστολίδης, Restaurant Manager του εστιατορίου Μαραθιά, στον Άγιο Φωκά. «Ύστερα από ένα πολύ δυναμικό από τουριστική κίνηση και κατανάλωση Πάσχα, η σεζόν συνεχίζεται με ανοδική πορεία. Εκτός φυσικά από τους Έλληνες, εθνικότητες όπως Γάλλοι, Άγγλοι, Ιταλοί, Γερμανοί και Αμερικάνοι δίνουν κάθε χρονιά δυναμικό παρόν. Μια ομάδα τουριστών που κάνει πλέον πολύ αισθητή την παρουσία της είναι οι Digital Nomads, οι οποίοι μένουν όλο το χρόνο στο νησί. Οι προβλέψεις για την πορεία της σεζόν είναι αισιόδοξες σύμφωνα με τις υπάρχουσες κρατήσεις, οι οποίες έχουν φέτος διάρκεια, με την κίνηση να παραμένει σε υψηλά επίπεδα έως και το τέλος του φθινοπώρου». Όπως επισήμανε ο διακεκριμένος ως Restaurant Manager of the Year στο θεσμό των FNL Best Restaurant Awards 2022 κ. Αποστολίδης: «Tο εστιατόριο στρατηγικά ανοίγει από νωρίς το χειμώνα, και όχι μόνο κοντά στο Πάσχα, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να έχουν μεγαλύτερο χρόνο επαγγελματικής δραστηριότητας, απασχολώντας ως επί το πλείστον ντόπιους».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας