Προσωπικό – Ο καθρέφτης της επιχείρησης. Αρκετές φορές αυτό που μας ενοχλεί στους άλλους είναι ακριβώς αυτό που κάνουμε και εμείς οι ίδιοι. Και, φυσικά, αυτό το φαινόμενο δεν περιορίζεται σε συμπεριφορές που λαμβάνουν χώρα στην προσωπική μας ζωή, αλλά αφορά και στην εργασία μας.

Της Βαλεντίνας Κόρδη, Mindset & High-Performance Executive & Business Coach

Δείξε μου τον υπάλληλό σου να σου πώ ποιός είσαι

Και για να το κάνουμε ακόμα πιο συγκεκριμένο, αυτά που πολλές φορές μας ενοχλούν ως εργοδότες στη στάση και τη συμπεριφορά των υπαλλήλων μας είναι ακριβώς τα στοιχεία εκείνα που διέπουν και τη δική μας στάση και συμπεριφορά, με την οποία κάνουμε οτιδήποτε στην καθημερινότητά μας εντός της επιχείρησής μας.

Η κουλτούρα ως αποτέλεσμα της σύνδεσης

Κάτι που μου αρέσει πολύ να κάνω λόγω επαγγέλματος είναι να παρατηρώ πώς κινούνται οι άνθρωποι που εργάζονται σε μια επιχείρηση. Ρίχνοντας λίγες ματιές, καταλαβαίνω ποιος είναι νέος εργαζόμενος, καθώς ξεχωρίζει λίγο σαν τη μύγα μέσα στο γάλα από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, έναν τρόπο που δεν έχει γίνει ακόμη ένα με τον αντίστοιχο που είναι σχεδόν όμοιος στους παλαιότερους εργαζόμενους και μαρτυρά την κουλτούρα που έχει διαμορφωθεί στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Επειδή, αν θέλουμε να ορίσουμε τι είναι κουλτούρα, τότε είναι ακριβώς αυτό! Είναι ο τρόπος που οι άνθρωποι κάνουν τα πράγματα στην καθημερινότητά τους σε ένα συγκεκριμένο χώρο εργασίας, ο οποίος συνοδεύεται από μία κοινή λεκτική και μία κοινή μη λεκτική επικοινωνία. Η κουλτούρα είναι το αποτέλεσμα της ικανότητας των ανθρώπων να συνδέονται μεταξύ τους, όχι μόνο συνειδητά, αλλά και, κυρίως, μη συνειδητά. Γι’ αυτό και αν επισκεφτεί κανείς μια επιχείρηση στην αρχή της λειτουργίας της θα δει αρκετές διαφοροποιημένες συμπεριφορές, αλλά και κώδικες επικοινωνίας. Αν επισκεφτεί την ίδια επιχείρηση ύστερα από κάποιο διάστημα, θα δει ότι οι περισσότεροι άνθρωποί της έχουν φτάσει σε ένα σημείο που έχουν αναπτύξει κοινή συμπεριφορά, αλλά και έναν κώδικα επικοινωνίας, τόσο μεταξύ τους όσο και με τους πελάτες της επιχείρησης.

Η επιχείρηση ως προέκταση του εαυτού μας

Από την άλλη, ιδιοκτήτες επιχειρήσεων λένε πολύ συχνά, θέλοντας να εκφράσουν την αγάπη για τη δουλειά τους, ότι η επιχείρησή τους είναι προέκταση του εαυτού τους. Ακόμα και αν δεν το δηλώνουν συνειδητά, στην ουσία αυτό είναι. Προέκταση του εαυτού τους, των αξιών, της συμπεριφοράς και του τρόπου επικοινωνίας τους!

Η παρατήρηση ως μέσο πρόληψης

Αν, λοιπόν, βλέπετε συμπεριφορές στους ανθρώπους σας, τόσο στη μεταξύ τους συνεργασία όσο και στην εξυπηρέτηση των πελατών, που σας στενοχωρούν, σας απογοητεύουν ή ακόμα και σας θυμώνουν, δείτε το ως μία ευκαιρία να κατανοήσετε ποια είναι αυτά τα στοιχεία που χρήζουν βελτίωσης ή αλλαγής, ξεκινώντας πρώτα από τον εαυτό σας. Βλέπετε, πολλές φορές, αν δεν έχουμε μπει σε μία διαδικασία συνειδητής παρατήρησης του εαυτού μας, είναι αδύνατο να κατανοήσουμε τις δικές μας συμπεριφορές, οι οποίες έρχονται στη συνέχεια να υιοθετηθούν και από το προσωπικό μας και να γίνουν μία κουλτούρα η οποία θα μπορούσε να είναι και καλύτερη, κάνοντας τόσο τους εργαζόμενους να νιώθουν ευχαριστημένοι για το περιβάλλον στο οποίο εργάζονται όσο και τους πελάτες για την εξυπηρέτηση που λαμβάνουν.

Τα σημάδια είναι ορατά!

Ξεκινήστε λοιπόν να παρατηρείτε συνειδητά στο προσωπικό σας:
• Κοινές λέξεις που χρησιμοποιούν: Είναι κάποιες από αυτές λέξεις που συνηθίζετε να λέτε εσείς ασυναίσθητα και μπορεί να βλάπτουν την όρεξη και το επίπεδο παρακίνησης των εργαζομένων ή να αφήνουν μία άσχημη εντύπωση στους πελάτες; Καταγράψτε τες, σκεφτείτε κάποιες άλλες, πιο θετικές και αντιπροσωπευτικές της κουλτούρας που θέλετε να έχετε στη δική σας επιχείρηση, και αντικαταστήστε τες ως εκ τούτου στην επικοινωνία σας, ώστε να τις μεταδώσετε σιγά σιγά και στους συνεργάτες σας.
• Κοινή στάση σώματος και εκφράσεις: Μήπως αρκετοί από αυτούς διατηρούν μία στάση σώματος, περπατάνε με έναν τρόπο ή συνηθίζουν να κάνουν εκφράσεις που μάλλον αποθαρρύνει τους ίδιους και τους γύρω τους να νιώθουν όμορφα στο χώρο της επιχείρησής σας; Αν κοιταχτείτε ξαφνικά σε έναν καθρέφτη, εσείς τι στάση σώματος και τι έκφραση έχετε; Μήπως εν μέρει έχετε εκπαιδεύσει, χωρίς να το έχετε καταλάβει, και τους ανθρώπους σας σε μία στάση σώματος και εκφράσεις που είναι καιρός να αλλάξουν;
• Ανοχή σε χαμηλά στάνταρ αποτελέσματος εργασίας: Ποιες είναι οι δικαιολογίες που δίνουν συνήθως για ένα αποτέλεσμα που είναι μέτριο; Εσείς τι δικαιολογίες δίνετε στον εαυτό σας για να αρκεστείτε στο απλώς καλό ή αξιοπρεπές; Μήπως είναι κάτι που έχει περάσει στο προσωπικό σας και δεν έχετε καταλάβει ότι το κάνετε και εσείς οι ίδιοι;

Οι εργαζόμενοι είναι ο καθρέφτης μας! Το θετικό σε αυτό είναι πως μας δίνει την ευκαιρία να δούμε τα σημεία εκείνα που θα πρέπει πρωτίστως να βελτιώσουμε στον εαυτό μας, ώστε να ηγούμαστε με το παράδειγμά μας στην πράξη. Διότι η κουλτούρα της επιχείρησης δε διαμορφώνεται από λόγια και θεωρίες, αλλά από τις πράξεις μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας