Ποικιλομορφία περιεχομένου

ΑΒΤΑΗ άνοδος της δημοφιλίας που παρουσιάζει η κρουαζιέρα στις πιο νεαρές ηλικίες αποδίδεται στην ποικιλία που υπάρχει πλέον στον κλάδο. Θεματικά ταξίδια και εναλλακτικά δρομολόγια έχουν κάνει την εμφάνισή τους, κινώντας το ενδιαφέρον των millennials. Περισσότερο από το ένα τέταρτο, και συγκεκριμένα το 27%, των Βρετανών 25-34 ετών, που ενδιαφέρονται να πάνε κρουαζιέρα, θα ήθελαν να κάνουν ένα ταξίδι με στοιχεία περιπέτειας, όπως το να δουν το Βόρειο Σέλας ή να πλεύσουν γύρω από την Ανταρκτική.

Επίσης, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για θεματικά ταξίδια, όπως για κρουαζιέρες ευεξίας ή γευσιγνωσίας. Ένα 21% θα ήθελε ένα ταξίδι ευεξίας που να περιλαμβάνει γιόγκα, μασάζ κι εργαστήρια διαλογισμού. Ένα άλλο 21% θεωρεί ως την καλύτερη επιλογή μια γαστρονομική κρουαζιέρα, όπου οι επιβάτες θα μπορούν να απολαύσουν στο πλοίο επιδείξεις μαγειρικής, γευσιγνωσία κρασιών και μενού με πολλά vegan και χορτοφαγικά πιάτα. Στις ηλικίες από 55 ετών και πάνω, ξεχωρίζει η επιθυμία για κρουαζιέρες που απευθύνονται μόνο σε ενήλικες. Ψηλά στις προτιμήσεις αυτού του ηλικιακού γκρουπ είναι κι οι κρουαζιέρες σε ποτάμια, σε σημείο μάλιστα που φτάνουν να ανταγωνίζονται σε δημοφιλία τις κρουαζιέρες σε ανοιχτή θάλασσα.

Οι ημέρες ταξιδιού

Η διάρκεια μιας κρουαζιέρας παρουσιάζει κι αυτή διακυμάνσεις στις προτιμήσεις, ανάλογα με την ηλικία. Οι νεαρότεροι προτιμούν τα πιο σύντομα ταξίδια, 3 με 5 ημερών. Σε αυτή την προτίμηση παίζει ρόλο το γεγονός ότι οι εταιρείες που διοργανώνουν κρουαζιέρες προσφέρουν συμπτυγμένα θεματικά ταξίδια, όπως ρετρό πάρτι ή μουσικά φεστιβάλ εν πλω.
Οι μεγαλύτερες ηλικίες και κυρίως οι άνω των 55 ετών, προτιμούν μεγαλύτερης διάρκειας κρουαζιέρες, με αυτές των 14 ημερών να συγκεντρώνουν στο συγκεκριμένο γκρουπ το 40% των προτιμήσεων. Πάντως, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, η 7ήμερη κρουαζιέρα παραμένει η πιο δημοφιλής επιλογή, καθώς αφορά το 45% των προτιμήσεων. Ο κλάδος της κρουαζιέρας στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια, με τους επιβάτες να ξεπερνούν τα δύο εκατομμύρια φέτος για πρώτη φορά.

Θεματικά ταξίδια κι εναλλακτικά δρομολόγια έχουν κάνει την εμφάνισή τους, κινώντας το ενδιαφέρον των millennials.

Νέες προτιμήσεις και μορφές διακοπών

Τα στοιχεία που έδωσαν τα μέλη της ΑΒΤΑ δείχνουν πως υπάρχει μια αυξανόμενη διάθεση για πιο προσωπικές επιλογές κι ευελιξία στη δημιουργία του τουριστικού πακέτου. Βέβαια, η πλειονότητα, και συγκεκριμένα το 64%, επέλεξε και φέτος έτοιμα πακέτα διακοπών, ταυτόχρονα όμως υπήρξαν πολύ περισσότεροι τουρίστες που επιθυμούσαν να βάλουν μια προσωπική πινελιά στο πακέτο τους, όπως να έχουν πιο άνετο τράνσφερ, συγκεκριμένο δωμάτιο, ακόμα και συγκεκριμένη ξαπλώστρα στην παραλία. Το 18% προχώρησε σε τέτοιες επιλογές φέτος, και για ακόμη μία φορά στις ηλικίες 25-34 ετών το ανάλογο ποσοστό σκαρφάλωσε στο 27%. Το 9% των τουριστών προχώρησε ένα βήμα παραπέρα κι έκλεισε μεν τουριστικό πακέτο, αλλά το διαμόρφωσε στο σύνολό του με προσωπικές επιλογές, ώστε το τελικό προϊόν και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του και να παρέχει τη νομική και οικονομική προστασία που προσφέρουν τα τουριστικά πακέτα.

ΑΒΤΑΟ κλασικός τύπος διακοπών, όπως το παραδοσιακό «ήλιος και θάλασσα», παραμένει δημοφιλής, ωστόσο, και σε αυτό τον τομέα καταγράφονται πλέον νέες τάσεις στο βρετανικό κοινό, κι ιδιαίτερα στις ηλικίες κάτω των 35 ετών. Οι αποδράσεις σε λίμνες κι οι ορεινές περιηγήσεις αυξήθηκαν φέτος κατά 11%, συγκριτικά με το 8% που ήταν το 2018. Το 7% επέλεξε διακοπές σε κάμπινγκ και προορισμούς πέραν των συνηθισμένων. Στις ηλικίες δε 25-34, οι συγκεκριμένες επιλογές πήγαν στο 11%. Οι πιο ενεργές και περιπετειώδεις επιλογές διακοπών είδαν σημαντική αύξηση στις ηλικίες 18 με 24, καθώς φέτος ανήλθαν στο 13% έναντι του 6% το 2018. Αυτό δείχνει και την άνοδο της ζήτησης για διαφορετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Μακρινά ταξίδια

ΑΒΤΑΗ δυνατότητα που παρέχεται σήμερα για πιο μακρινές πτήσεις σε προσιτές τιμές επέτρεψε σε πολλούς Βρετανούς να πραγματοποιήσουν μακρινά ταξίδια τα τελευταία χρόνια. Τα φετινά στοιχεία επιβεβαιώνουν αυτή την τάση. Συγκεκριμένα, στις ηλικίες 18-34 καταγράφηκε άνοδος 13% στα ταξίδια προς την Ασία -φέτος ήταν 32% από 19% πέρυσι- ενώ στις ηλικίες 25-34 διπλασιάστηκαν σχεδόν τα ταξίδια προς τη Λατινική Αμερική (13% από 7%). Υπήρξε, τέλος, μια αξιοσημείωτη άνοδος στις πιο μικρές ηλικίες (18-24) σε ταξίδια στη Βόρεια Αμερική κατά 11% και στην Αφρική κατά 5%.

Αν μαζέψουμε τα παραπάνω σε λίγες λέξεις, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως το τρίπτυχο προσιτή πολυτέλεια, δυνατότητα για προσωπικές επιλογές κι άνετη πτήση, αναμένεται να αποτελέσει «οδηγό» για τα ταξιδιωτικά γραφεία στη Βρετανία, ενόψει της επόμενης σαιζόν, προκειμένου να διαμορφώσουν ανάλογα τα τουριστικά πακέτα που θα προσφέρουν στο βρετανικό κοινό. Αντιστοίχως, κι οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις που θα ανταποκριθούν στις τάσεις των Βρετανών, προσφέροντας κάτι το διαφορετικό στη διαμονή τους, μάλλον θα βγουν κερδισμένες.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας