ΔΕΘ Πώς μπορεί να αλλάξει εντελώς «ρότα», κινούμενη σε αναπτυξιακούς ρυθμούς και μεγέθη

ΔΕΘΦεβρουάριος 2002, Κάνες, Γαλλική Ριβιέρα. Έτυχε να βρεθώ εκεί για τρεις ημέρες, καλεσμένος μιας γερμανικής πολυεθνικής εταιρείας, στο πλαίσιο του GSMA Mobile World Congress, που αποτελεί τη μεγαλύτερη έκθεση για την τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο. Από το 2007 και έπειτα, η συγκεκριμένη έκθεση λαμβάνει χώρα στη Βαρκελώνη. Κοινός τόπος; Η Μεσόγειος και το έντονο θαλάσσιο στοιχείο. Τυχαίο; Κάθε άλλο και η εξήγηση είναι απλή: Εξυπηρετεί σε απόλυτο βαθμό τη διοργανώτρια αρχή Global System for Mobile Communications Association (GSMA) ή αλλιώς Groupe Spécial Mobile, η οποία αποτελεί το επίσημο θεσμικό όργανο για τις εταιρείες διαχείρισης και λειτουργίας δικτύων κινητών επικοινωνιών σε διεθνές επίπεδο, που έλκει την καταγωγή της και εδρεύει στην Ευρώπη και δη στο Λονδίνο. Σήμερα, εκπροσωπεί κάτι παραπάνω από 800 mobile παρόχους, που βρίσκονται σε καθεστώς πλήρους μέλους, καθώς επίσης και 300 εταιρείες, οι οποίες κινούνται στο ευρύτερο οικοσύστημα των κινητών επικοινωνιών και θεωρούνται συνδεδεμένα μέλη.

«Εκρηκτικά» μεγέθη σε κάθε έκφανση και πτυχή

Τόπος διαμονής; Η Νίκαια, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων! Εάν αναρωτιέστε γιατί διέμενα τόσο μακριά, σε σημείο να πρέπει σε καθημερινή βάση να διανύω συνολική απόσταση 60 χιλιομέτρων, η απάντηση είναι –και πάλι– απλή όσο και κατανοητή: Τα ξενοδοχεία που βρίσκονταν σε απόσταση κοντινότερη των 30 χιλιομέτρων από τις Κάνες ήταν full-booked. Μήνες νωρίτερα, ενδεχομένως και χρόνο (ή… χρόνια) πριν… Κι αυτό, γιατί το GSMA Mobile World Congress κατά μέσο όρο φιλοξενεί κάτι παραπάνω από 108.000 εμπορικούς επισκέπτες, δίχως σε αυτό το μέγεθος να συνυπολογίζεται και το πλήθος των στελεχών και υπαλλήλων των εκθετών, αλλά και των εργαζομένων. Με πρόχειρους υπολογισμούς, λοιπόν, περισσότερα από 120.000 άτομα συνωστίζονται σε μερικά (έστω και χιλιάδες) τετραγωνικά μέτρα επί τετραήμερο. Οπότε, η ανεύρεση διαθέσιμου δωματίου σε κάποιον οργανωμένο χώρο φιλοξενίας ανάγεται στη σφαίρα της φαντασίας…

Ως Helexpo, επιχείρησε να πραγματοποιήσεις μία άτυπη (όσο ανεξάρτητη και ρεαλιστική) ανάλυση SWOT, ανάδειξε τα «S» (Strengths), ισχυροποίησε και διόρθωσε τα «W» (Weaknesses), αναζήτησε και εκμεταλλεύσου τα «O» (Opportunities) και προσπάθησε να καταπολεμήσεις αποτελεσματικά τα «T» (Threats).

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως σημαντικό ποσοστό των στελεχών, των υπαλλήλων και των εργαζομένων των εταιρειών-εκθετών διέμεναν σε κρουαζιερόπλοια που είχαν αγκυροβολήσει στα ανοικτά των Κανών, τα οποία όχι μόνο ήταν βαμμένα στα χρώματά τους, αλλά με τεράστια γράμματα «φιλοξενούσαν» το λογότυπό τους! Παράλληλα, στα συγκεκριμένα κρουαζιερόπλοια επί καθημερινής βάσης διεξάγονταν εκδηλώσεις, ενημερωτικές συναντήσεις, προϊοντικές παρουσιάσεις, workshops, Β2Β meetings, γεύματα και δείπνα, καθώς και μία σειρά από επιχειρηματικές εκδηλώσεις. Συνεργάτες, πελάτες, μέλη της επιχειρηματικής κοινότητας, επενδυτές, VIP φιλοξενούμενοι, καθώς επίσης και οι εκπρόσωποι του Τύπου πηγαινοέρχονταν από το λιμάνι των Κανών στα κρουαζιερόπλοια που βρίσκονταν αρόδο, χρησιμοποιώντας ειδικά εκμισθωμένες βενζινάκατους-ταξί. Οι ιδιοκτήτες τους ήταν επιφορτισμένοι να πραγματοποιούν δρομολόγια με τη συχνότητα που τα ταξί διέρχονται από τα πλέον πολυσύχναστα όσο και γεμάτα πελατεία σημεία μιας πόλης!

ΔΕΘ

Ολόκληρη η πόλη συμμετέχει και ρευστοποιεί την εμπλοκή της

Μιας και προαναφέρθηκε ο όρος «πόλη», οι Κάνες δεν προσομοιάζουν με τα συνήθη αστικά τοπία, σε καμία τους έκφανση θα τολμούσαμε να πούμε: Ρυμοτομικά, σε επίπεδο πολεοδομικής ανάπτυξης, στον αέρα ανωτερότητας που αποπνέουν, στη διάχυτη αίσθηση σικ που είναι «απλωμένη» απ’ άκρου εις άκρον. Τα κομψά εστιατόρια, οι χλιδάτες μπουτίκ, ακόμη και μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων Ferrari στο κέντρο της, προκαλούν συναισθήματα θαυμασμού και ανάλογου δέους. Όσο για τους κατοίκους; «Σίγουρα ψηλομύτηδες, ψυχροί και απόμακροι», ενδεχομένως να σκεφτείτε. Κάθε άλλο! Πλήρως ενταγμένοι στο σκηνικό των τετραήμερων επίσημων εκδηλώσεων, οι οποίες χρειάζονται ένα ικανό διάστημα πριν και μετά προκειμένου να στηθούν οι απαιτούμενες εκθεσιακές εγκαταστάσεις και να τοποθετηθούν τα πάσης φύσεως προϊόντα και προωθητικά υλικά και, φυσικά, εν συνεχεία να ακολουθήσει η αντιστρόφως ανάλογη διαδικασία.

ΔΕΘΠλήρης απουσία του παραμικρού δείγματος εκνευρισμού ή επιβάρυνσης από την παρουσία δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών που ως άλλοι ειρηνικοί… εισβολείς έχουν προκαλέσει αναστάτωση στην καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης, από τη μετακίνησή τους μέχρι και τις καθημερινές τους εργασιακές συνήθειες. Τα πάντα, κυριολεκτικά, έδειχναν να έχουν τεθεί (και είχαν, στην πράξη) στην υπηρεσία των τετραήμερων εργασιών του GSMA. Last but not least, η διάσταση της κινητικότητας σε εστιατόρια, μπαρ, μπιστρό, καφέ και κάθε άλλου είδους επιχείρηση εστίασης περνούσε σε… άλλη διάσταση! Η αλήθεια είναι πως οι συμμετέχοντες στα δρώμενα της έκθεσης αναγκάζονταν να φτάνουν μέχρι και αρκετά χιλιόμετρα μακρύτερα στην Αντίμπ (12 χιλιόμετρα), στη Νίκαια και οι πιο… περιπετειώδεις και «ψαγμένοι» κοσμοπολίτες… ακόμη και στο κρατίδιο του Μονακό.

Καθώς, λοιπόν, η έννοια της μεταφοράς αναγόταν σε πρώτιστης σημασίας μέλημα για τους επισκέπτες, το σύνολο των λεωφορείων (αστικών και υπεραστικών), των ταξί, των ποδηλάτων-ταξί, των βαν μεταφοράς και των λιμουζίνων ήταν «ντυμένα» με τα χρώματα και τα λογότυπα ορισμένων εκ των μεγαλύτερων εταιρειών (τηλεπικοινωνιακών παρόχων και κατασκευαστών αντίστοιχου υλικού) σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, ποδηλάτες περνούσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα ντυμένοι με τα ανάλογα χρώματα και λογότυπα, προβάλλοντας έξυπνα και χιουμοριστικά μηνύματα, τα οποία ωστόσο περνούσαν και το απαραίτητο εταιρικό μήνυμα. Το ίδιο συνέβαινε και με άπειρες μασκότ που περιδιάβαιναν κάθε σπιθαμή της πόλης, προκειμένου να γνωστοποιήσουν τα μηνύματα που έπρεπε σε κάθε συμμετέχοντα (και μη) στο GSMA Mobile World Congress.

ΔΕΘΑπό κοντά και τα αναρίθμητα happenings που κινούνταν γύρω από προϊοντικές εξελίξεις, καινοτόμες τάσεις και την ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων απέναντι σε άλλα brands. Θα πρέπει να σημειωθεί πως, καθώς οι Κάνες πληθυσμιακά δεν υπερβαίνουν τους 73.000 κατοίκους, εξυπακούεται πως οι τεράστιες ανάγκες σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού καλύπτονται από όμορες και κοντινές περιοχές και πόλεις. Ομοίως και η υποστήριξη logistics-wide (διαμονή, διατροφή, μεταφορά κ.ά.) στο πλαίσιο της έκθεσης. Κατ’ αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται και η ευρεία διάχυση των πολλαπλών κερδών, τα οποία επενδύονται και αξιοποιούνται και για τη διενέργεια πρόσθετων εκδηλώσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας