Και πού… κολλά η Θεσσαλονίκη;

ΔΕΘΩραία όλα αυτά, αλλά τι σχέση μπορεί να έχει η Διεθνής Έκθεσης της Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ); Η εξιστόρησης μίας προσωπικής μου εμπειρίας περιγράφει το πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσε να κινηθεί ένα σύγχρονο, εμπνευσμένο και διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας, σκέψης, παραγωγικής εμπλοκής του συνόλου της πόλης της Θεσσαλονίκης σε έναν καινούργιο ρόλο της ΔΕΘ. Κύριο ζητούμενο; Η χρηστικότητα της λειτουργίας της, η προώθηση και παραγωγή deal, το ενδιαφέρον και η προσδοκία για την επίτευξη επιχειρηματικών και εμπορικών συναλλαγών. Υπό αυτό το πρίσμα, απαιτείται πλήρης αλλαγή του σκοπού της ύπαρξης και της λειτουργίας της ΔΕΘ, καθώς τα κρατικοδίαιτα πανηγυράκια, οι μεταφερόμενοι κλακαδόροι και τα… σουλάτσα πολιτικών αρχηγών μπορεί να «γεννούν» φωτογραφικά στιγμιότυπα και ατάκες, ωστόσο αυτά δεν ρευστοποιούνται σε κέρδη για την πόλη, τις επιχειρήσεις, τους κατοίκους της.

Μπορεί το concept (ο Θεός να το κάνει) στο οποίο έχει στηθεί η ΔΕΘ να ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις και τα «θέλω» (πολύ) προηγούμενων δεκαετιών, ωστόσο σήμερα είναι πλήρως ξεπερασμένο, απαξιωμένο και δίχως στοχοπροσήλωση. Σίγουρα, πάντως, η σημασία της ύπαρξης μίας διεθνούς έκθεσης δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ούτε κατ’ ελάχιστον από τις πολιτικές παραστάσεις και κορόνες. Πόσω μάλλον, όταν αυτή δεν ονομάζεται Πολιτική Έκθεση της Θεσσαλονίκης. Για την ακρίβεια, οι πολιτικοί θα πρέπει να εμφανίζονται στους χώρους της μόνο ως επισκέπτες και προκειμένου να δηλώσουν τη συμπαράσταση και το ενδιαφέρον τους για την κερδοφόρο συμμετοχή των εκθετών.

ΔΕΘΑλλαγή… χθες για τη Helexpo με θεμελιώδες reboot!

Φυσικά, για να γίνουν όλα αυτά πράξη, θα πρέπει να υπάρξουν γενναίες δόσεις ανανέωσης, αναπροσανατολισμού και ανακατεύθυνσης του σκεπτικού της διοργανώτριας αρχής (Helexpo), σε σημείο που να πραγματοποιήσει ένα θεμελιώδες reboot. Πρέπει να αναμετρηθεί με τον ίδιο της τον εαυτό και με κατεστημένες νοοτροπίες δεκαετιών που έχουν… εμποτίσει το «σώμα» της σε σημείο ανοσίας απέναντι σε καθετί που μπορεί να γίνει… monetize! Και αναφερόμαστε σε ανθρώπους, διαδικασίες, περιεχόμενο και δομές. Εάν δεν μεταβληθεί η στρατηγική στόχευση, ώστε να καθορίζεται το κέρδος για καθέναν από τους εκθέτες, τους επισκέπτες, τους συμμετέχοντες και τους ευρύτερα εμπλεκόμενους, τότε πολύ απλά θα είναι σαν να κυνηγούμε την ουρά μας…

Ως Helexpo, επιχείρησε να πραγματοποιήσεις μία άτυπη (όσο ανεξάρτητη και ρεαλιστική) ανάλυση SWOT, ανάδειξε τα «S» (Strengths), ισχυροποίησε και διόρθωσε τα «W» (Weaknesses), αναζήτησε και εκμεταλλεύσου τα «O» (Opportunities) και προσπάθησε να καταπολεμήσεις αποτελεσματικά τα «T» (Threats). Ξεκίνα από την παραδοχή πως η ΔΕΘ αποτελεί μία περιφερειακή εμπορική έκθεση που απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Ενδεχομένως το τελευταίο στοιχείο να πρέπει να μεταβληθεί σε «απολύτως αυστηρά για εμπορικούς επισκέπτες και επαγγελματίες». Αυτό που πρέπει να αλλάξει δίχως δεύτερες σκέψεις είναι η επικρατούσα αίσθηση και λογική μίας απόλυτα ξεπερασμένης λαϊκής εμποροπανήγυρης δίχως στόχευση και συνοχή. Επίσης, θα πρέπει να ενστερνιστούν όλοι πως κάθε ευρώ μετρά και έχει αξία όταν επενδύεται σε μια διεθνή έκθεση! Ουδείς θέλει να σπαταλά χρήματα σε ένα άδειο βαρέλι…

Θα πρέπει να λάβει σάρκα και οστά η πολιτική του σχεδιασμού, της διαμόρφωσης και της υλοποίησης μίας σύγχρονης αγοράς, στην οποία ο κόσμος των επιχειρήσεων και της οικονομίας θα «συναντά» την κοινωνία! Στο επίκεντρο της εν λόγω σχέσης; Η μετάδοση γνώσης, η καινοτομία, το επιχειρείν, οι επενδύσεις και οι αναπτυξιακές δράσεις και προοπτικές.

Αντιθέτως, θα πρέπει να λάβει σάρκα και οστά η πολιτική του σχεδιασμού, της διαμόρφωσης και της υλοποίησης μίας σύγχρονης αγοράς, στην οποία ο κόσμος των επιχειρήσεων και της οικονομίας θα «συναντά» την κοινωνία! Στο επίκεντρο της εν λόγω σχέσης; Η μετάδοση γνώσης, η καινοτομία, το επιχειρείν, οι επενδύσεις και οι αναπτυξιακές δράσεις και προοπτικές.

Απαιτείται η πλήρης συμμετοχή της ίδιας της πόλης στην όλη διοργάνωση της ΔΕΘ

ΔΕΘΣήμερα, δυστυχώς, λείπει σημαντικά η αίσθηση του βαθμού της συμμετοχής της ίδιας της πόλης στην όλη διοργάνωση της ΔΕΘ. Eίναι σημαντική η διασύνδεση της πόλης με την παραγωγή και τους εκπροσώπους-εκθέτες της. Αυτή η συμμετοχή είναι ο δρόμος προκειμένου η Θεσσαλονίκη να τεθεί στον χάρτη του ενδιαφέροντος εκ μέρους των επιχειρήσεων, αξιοποιώντας τη σε συνάρτηση με τη γεωγραφική της θέση, τις υπό εξέλιξη υποδομές της, το γνωστικό της κεφάλαιο και, φυσικά, το ανθρώπινο δυναμικό. Αναφορικά με το τελευταίο, εξαιρετικά χρήσιμη θα ήταν η αποδοτική διασύνδεση της εκεί εδρεύουσας πανεπιστημιακής κοινότητας με τη ΔΕΘ, σε επίπεδο παραγωγής γνωστικού πλούτου και της διάχυσής του προς την επιχειρηματική κοινότητα.

Γνώση, έρευνα και εξέλιξη, όχι ως μονοσήμαντος αυτοσκοπός και ικανοποίηση των αναγκών της επιστήμης, αλλά προκειμένου να αξιοποιηθούν αποδοτικά και να εξυπηρετήσουν απαιτήσεις από τον επιχειρηματικό κόσμο. Απαιτούνται παραδοχές και… ξεβολέματα, άνεμος αισιοδοξίας, αποτελεσματική μετακένωση γνώσης και στρατηγικού σχεδιασμού, αίσθηση του επείγοντος, μία λογική της παραγωγής πλούτου και του προσπορισμού κερδών, αλλά πρωτίστως επίδειξη αυθεντικού ενδιαφέροντος! Εξάλλου, ας μη λησμονούμε πως η χώρα μας πάντοτε κινούνταν καλύτερα, ταχύτερα, όσο και αποτελεσματικότερα όταν αντλούσε έμπνευση από ένα συνολικό όραμα, μία (ή ακόμη και περισσότερες)… μεγάλη ιδέα. Χρειάζεται τόλμη και προσπάθεια! Και, φυσικά, πίστη στις δυνατότητες, αλλά και στο επιτεύξιμο των στόχων, όσο απαιτητικοί ή έντονοι κι αν κρίνονται!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας