Ρέθυμνο

greece tourismΦέτος εκτιμούμε πως η περιοχή μας θα βιώσει μονοψήφιο ποσοστό μείωσης της τουριστικής κίνησης, το οποίο ωστόσο… μεταφράζεται σε διψήφιο ποσοστό μείωσης του τζίρου! Το Ρέθυμνο αντλεί επισκέπτες από το σύνολο των τουριστικών αγορών της Ευρώπης. Με τις υφιστάμενες συνθήκες υπερφορολόγησης, ακόμη κι όσοι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν πιο ενεργά στον τουρισμό, αυτομάτως αποκτούν δεύτερες, που αποδεικνύονται κι αποτρεπτικές, σκέψεις! Δυστυχώς, οι κρατούντες αδυνατούν να σκεφτούν πως, όταν έχεις ένα ισχυρό «χαρτί», όπως είναι ο τουρισμός, δεν το απαξιώνεις στην πράξη, αλλά το φροντίζεις και το προστατεύεις, προκειμένου να διασφαλίσεις την αντοχή και αποδοτικότητά του στον χρόνο!

greece tourism
Μανώλης Τσακαλάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου

Αποτέλεσμα; Οι ξενοδόχοι να καλούνται να αντιμετωπίσουν μόνοι, αβοήθητοι κι ανυπεράσπιστοι έναν… κυκεώνα από υποχρεώσεις και δυσβάστακτα οικονομικά βάρη, επειδή ορισμένοι πιστεύουν πως έχουν βρει την κότα με τα χρυσά αυγά! Αντί να αναλογιστούν πως ως χώρα ευνοηθήκαμε για κάποιο χρονικό διάστημα από τις συγκυρίες και να ασχοληθούν στα σοβαρά με τις κυβερνητικές τους αρμοδιότητες περί του τουρισμού, τα άφησαν όλα στον αυτόματο πιλότο, θεωρώντας πως εσαεί θα είμαστε στην πλευρά των νικητών. Αναλωνόμενοι αποκλειστικά με το πλήθος των επισκεπτών και την ποσότητα, αφήσαμε στο έλεος του Θεού την ποιότητα.

Χανιά

greece tourismΤο φαινόμενο της διόρθωσης που παρατηρείται είναι λίγο έως πολύ αναμενόμενο, καθώς αποτελεί εν πολλοίς κι απόρροια της έντονης αύξησης των μεγεθών, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ετών. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία άλλες, γειτονικές αγορές έχουν επιστρέψει σε επίπεδα κανονικότητας. Το Brexit δημιουργεί ανησυχίες κι επιφυλάξεις, ενώ το φαινόμενο της υπερφορολόγησης λειτουργεί αποτρεπτικά για κάθε ενδιαφερόμενο ξενοδόχο, ώστε να είναι σε θέση να προσαρμόσει την τιμολογιακή του πολιτική, προκειμένου να αντιμετωπίσει «επιθετικές» κινήσεις. Βλέπετε, τα σχετικά περιθώρια, κυριολεκτικά, δεν υφίστανται! Αποτέλεσμα; Η τιμή του τελικού προϊόντος να υπολείπεται σε ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά των γειτονικών μας αγορών.

greece tourism
Μανόλης Χ Γιαννούλης, Πρόεδρος Δ.Σ Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων

Θα είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς, εάν καταφέρουμε να κινηθούμε στα περυσινά επίπεδα μεγεθών σε ό,τι αφορά τις αφίξεις και τον τζίρο, ωστόσο, προβλέπω πως θα είμαστε πιο χαμηλά, με τον βαθμό επίδρασης να είναι μεγαλύτερος στον τζίρο. Παρ’ όλα αυτά, είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και σε αναμονή να προβούμε στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, ώστε να μετριάσουμε τυχόν ζημιές. Σε επίπεδο χωρών από τις οποίες κι αντλούμε το βασικό μας τουριστικό ρεύμα, αυτές είναι κυρίως οι Σκανδιναβικές χώρες, σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50% του συνόλου των αφίξεων! Και μιλάμε για τουλάχιστον 1.200.000 άτομα που προέρχονταν από διεθνείς προορισμούς και τα οποία καταγράφηκαν στο αεροδρόμιο των Χανίων κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.

Οι προσπάθειες που κάνουμε ως Ένωση Ξενοδόχων εστιάζονται σε δύο κατευθύνσεις: τον εμπλουτισμό του μείγματος των επισκεπτών μας και την προβολή κι ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ώστε να πετύχουμε εμπράκτως τη σταδιακή και σε στέρεες βάσεις χρονική επέκταση της τουριστικής σαιζόν. Κύριες εκφάνσεις της τελευταίας είναι η γαστρονομία, ο πολιτισμός, τα αρχαιολογικά κι εν γένει ιστορικά μνημεία κ.ά. Το ζήτημα των εν γένει υποδομών (οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια, χώροι στάθμευσης) και της συνολικής εικόνας (δενδροφύτευση, φωτισμός, καθαριότητα) αποτελούν τα βασικά ζητήματα που οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά, ώστε να βελτιώσουμε τις τουριστικές μας επιδόσεις και να ικανοποιήσουμε περαιτέρω τους επισκέπτες μας!

Θεσσαλονίκη

greece tourismΗ δική μας εμπειρία εστιάζεται σε ένα ιδιαίτερα εξειδικευμένο προϊόν, το city resort, στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται, ουσιαστικά, για τη Ριβιέρα της πόλης. Το καλοκαίρι οι πελάτες μας έρχονται –σχεδόν– αποκλειστικά για την παραλία, κάτι που αντίκειται στη λογική του τουρισμού πόλης που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη. Απλώς, η εγγύτητα στην πόλη δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες μας να είναι σε θέση να συνδυάσουν τις δύο μορφές τουρισμού. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία υπάρχει δια θαλάσσης σύνδεση με καραβάκι κι άρα δεν υφίσταται το ζήτημα του κυκλοφοριακού και του ανάλογου μποτιλια­ρίσματος.

greece tourism
Ελένη Παπία,
Μέλος της Διοίκησης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Σε σχέση με την περυσινή τουριστική σαιζόν τα μέχρι τώρα μηνύματα που έχουμε λάβει κάνουν λόγο για μείωση και δη σε συγκεκριμένα προφίλ τουριστών, η οποία οφείλεται –μεταξύ άλλων– και στην ανεξέλεγκτη υπερπροσφορά διαθέσιμων κλινών, λόγω της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Προσφέρεται ολόκληρη η γκάμα σπιτιών, σε μια ευρύτητα τιμών, δίχως καμία συνοδευτική υπηρεσία, με τραγικές ελλείψεις σε επίπεδο ασφάλειας και χωρίς να πληρούνται κάποιου είδους προϋποθέσεις ή πρότυπα. Κι οι Αρχές περί άλλων τυρβάζουν… Από την πλευρά μας έχουμε εστιάσει τις προσπάθειές μας να βρούμε νέο πελατολόγιο, να εμπλουτίσουμε τις διαθέσιμες υπηρεσίες μας, να λάβουμε πιστοποιήσεις τέτοιες, που θα μας εισάγουν σε νέα τμήματα της αγοράς κ.ο.κ.

Ως κλάδος οφείλουμε να εστιάσουμε μέρος των προσπαθειών μας στην… αφύπνιση της τουριστικής μας συνείδησης, η οποία, δυστυχώς, σε πλείστες περιπτώσεις, παραμένει εν υπνώσει, ενώ ολοένα και συχνότερα συναντάται το φαινόμενο της παροχής εξαιρετικά «φτωχών» υπηρεσιών, κάτι που σε εγκλωβίζει να απευθύνεσαι –περίπου– αποκλειστικά σε χαμηλής οικονομικής στάθμης πελάτες. Αποτέλεσμα; Τα οικονομικά δεδομένα και τα εν γένει οφέλη που δύναται να προσποριστείς να κινούνται σε αρκούντως χαμηλά επίπεδα! Απαιτείται η εξισορρόπηση μεταξύ ποιότητας και ποσότητας, με έμφαση στο πρώτο σκέλος της εξίσωσης…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας