Βασίλης Κικίλιας – Υπουργός Τουρισμού

Να κάνουμε την Ελλάδα τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο.

«Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι ένα από τα βασικά ζητούμενα για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι και λογικό και εφικτό, διότι από τα μέσα της άνοιξης έως και τον Οκτώβριο, η Ελλάδα είναι ένας πολύ ελκυστικός προορισμός για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες που επιλέγουν μια διαφορετική εμπειρία διακοπών, σε ένα πιο χαλαρό και ήρεμο περιβάλλον –συγκριτικά με τους μήνες της τουριστικής αιχμής–, επισκέπτες με ξεχωριστά ενδιαφέροντα που εκτείνονται και πέρα από το κλασικό μας asset “ήλιος και θάλασσα”» δηλώνει σε τοποθέτησή του ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

H Ελλάδα είναι ένας πολύ ελκυστικός προορισμός για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες που επιλέγουν μια διαφορετική εμπειρία διακοπών.

Μιλώντας για τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Τουρισμού έτσι ώστε το 2022 να επιφέρει αντίστοιχα τουριστικά έσοδα με το 2019, ο υπουργός τονίζει πως από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 79,2% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 135,7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020, ενώ αντιστοιχούν στο 50% των εισπράξεων του 2019.

Για το 2022, μεταξύ άλλων, με στοχευμένες κινήσεις έχουν επιτευχθεί τα εξής:
Πρώτον, αναφορικά με τη Γαλλία, η αύξηση κατά 50% των αεροπορικών θέσεων μόνο από την Transavia –με νέους προορισμούς όπως τη Σκιάθο–, ενώ και η Air France θα αυξήσει κατά πολύ τις διαθέσιμες αεροπορικές της θέσεις. Αυτές είναι οι συμφωνίες που κλείστηκαν στο Παρίσι, κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης Top Resa.
Δεύτερον, έπειτα από συνεχείς συναντήσεις με Βρετανούς tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και αεροπορικές εταιρείες, θα υπάρξουν περισσότερες πτήσεις και προς νέους προορισμούς από τη Μεγάλη Βρετανία.
Τρίτον, βρισκόμαστε σε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την άλλη άκρη του Ατλαντικού αναφορικά με τις αεροπορικές συνδέσεις από τις ΗΠΑ, που φέτος αυξήθηκαν.

Στον τουρισμό, το αύριο προετοιμάζεται από σήμερα

«Στο πλαίσιο αυτό, το μήνυμα προς τους Έλληνες ξενοδόχους αλλά και στους δήμους και στις περιφέρειες είναι πως πρέπει να είμαστε έτοιμοι για τη νέα τουριστική σαιζόν από τα μέσα Μαρτίου του 2022. Αυτό σημαίνει, πέρα από τα ανοιχτά ξενοδοχεία, ανοιχτά εστιατόρια, καταστήματα, οργανωμένες παραλίες. Στον τουρισμό, το αύριο προετοιμάζεται από σήμερα.»

Η Ελλάδα παρέχει ασφάλεια

Αναφορικά με το αίσθημα ασφάλειας που νιώθουν οι τουρίστες στη χώρα μας σε σχέση με τα μέτρα ασφαλείας για τον Covid, ο υπουργός σημειώνει πως οι τουρίστες που ήρθαν και οι πολλοί περισσότεροι που θα έρθουν την επόμενη χρονιά συνυπολόγισαν την ασφάλεια που παρέχει η Ελλάδα με την τήρηση των μέτρων, αλλά και το υπό εξέλιξη εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε μια στρατηγική βιώσιμου τουρισμού.

Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Μιλώντας για το οικονομικό μέλλον του τουρισμού αλλά και τη στήριξη που είναι απαραίτητη στον κλάδο, ο κ. Κικίλιας ανέφερε πως οι πολύ σημαντικοί πόροι που αναμένεται να εισρεύσουν στη χώρα –με σκοπό την ενίσχυση των επενδύσεων σε νευραλγικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας– αναμένεται να δώσουν την ώθηση που χρειάζεται ο τουρισμός για να αποκτήσει ανθεκτικότητα και, κυρίως, να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα του ψηφιακού μετασχηματισμού.

«Στο πλαίσιο αυτό, η προώθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελούν σημαντικά ορόσημα της νέας μας στρατηγικής. Παράλληλα, η συστηματική ανάδειξη του πλούτου της ηπειρωτικής Ελλάδας –των ορεινών και ακριτικών περιοχών των προορισμών αυτών που δεν έχουν μπει ακόμη στην καθημερινότητα των επισκεπτών της χώρας και που μπορούν να προσφέρουν τις αυθεντικές εμπειρίες που τόσο αναζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης– μπαίνει δυναμικά στο κάδρο των προτεραιοτήτων μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι παραμελούμε τους προορισμούς εκείνους που πρωταγωνιστούν. Αντιθέτως, στόχος μας είναι να αναδείξουμε νέες δυνατότητες που θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία για τη χώρα.»

Αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης

«Το τουριστικό οικοσύστημα απαρτίζεται από βασικούς και υποστηρικτικούς κλάδους, αρκετοί από τους οποίους ξεφεύγουν από τις στενές αρμοδιότητες του Υπουργείου Τουρισμού και οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν αρμονικά, ώστε η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας να αποδώσει στην πλήρη δυναμική του. Για να επιτύχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα από την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πρέπει να συνεργαστούμε στενά με τα συναρμόδια υπουργεία και τους σχετικούς φορείς. Έτσι, προωθούνται όλες οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την απρόσκοπτη υλοποίηση των έργων που έχουν ενταχθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και αυτές που απαιτούνται για την προστασία και κινητροδότηση (incentivization) των ιδιωτών επενδυτών.»

Σκοπός μας η ενίσχυση των επενδύσεων

«Στα έργα του τουρισμού, οι ιδιωτικοί πόροι αναμένεται να μοχλευτούν για επενδύσεις σε σημαντικές τουριστικές υποδομές. Για τον σκοπό αυτό, έχει προβλεφθεί η εισαγωγή νέων νομοθετικών ρυθμίσεων για την τροποποίηση και αντικατάσταση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, προκειμένου να απλοποιηθεί η διαδικασία χωροταξικού σχεδιασμού, αδειοδοτήσεων  και άλλων λειτουργικών θεμάτων. Στόχος του νέου πλαισίου είναι η ενίσχυση μιας ευρύτερης σειράς τουριστικών επενδύσεων που αφορούν κυρίως τη δημιουργία, την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό μιας ολοκληρωμένης μορφής τουριστικών καταλυμάτων στο σύνολο της επικράτειας, με απώτερο σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.

Τα υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια αφορούν την ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων τουλάχιστον 3 αστέρων και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων, τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, την ίδρυση, επέκταση και τον εκσυγχρονισμό της ολοκληρωμένης μορφής τουριστικών οργανωμένων κατασκηνώσεων (camping και glamping), καθώς και την αναβάθμιση σε τουριστικούς λιμένες, σε τουριστικές μαρίνες και υποδομές.

Οι δράσεις αυτές δεν παύουν να έχουν στο επίκεντρο την προστασία του χαρακτήρα του προσφερόμενου προϊόντος μας με βάση τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης. Όπως ανέφερε άλλωστε και ο πρωθυπουργός στη Μασσαλία, δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε μια στρατηγική βιώσιμου τουρισμού, που θα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του και θα θέτει τα ζητήματα βιοποικιλότητας στο επίκεντρο του σχεδιασμού του θαλάσσιου και παράκτιου τουριστικού σχεδιασμού, ιδίως σε ό,τι αφορά τις υπερβολικά ευάλωτες τοπικές κοινωνίες, όπως είναι τα μικρότερα νησιά μας. Στον σχεδιασμό μας συνυπάρχουν, από τη μία, η αντιμετώπιση ζητημάτων υποδομών που παρουσιάζονται σε ορισμένους δημοφιλείς προορισμούς και, από την άλλη, η βιώσιμη ανάπτυξη άλλων προορισμών.»

Το Υπουργείο Τουρισμού είναι υπουργείο οικονομίας, είναι η πηγή, η καρδιά της προσπάθειας που θα κάνουν η κυβέρνηση και η ελληνική κοινωνία.

Όσο πιο δυνατό το brand, τόσο πιο δυνατή η χώρα

Αναφορικά με τη διαφύλαξη της ποιότητας του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος, ο υπουργός υποστήριξε πως συνδέεται με τη φέρουσα ικανότητα και τους διακηρυγμένους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης, αποτελεί κύρια προτεραιότητα και, παρά τις επιμέρους συναρμοδιότητες, θα επιδιωχθούν άμεσες και απτές λύσεις.

«Ταυτόχρονα, αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες διαφύλαξης της αυθεντικότητας της εμπειρίας του επισκέπτη, μέσα από τη διατήρηση και την ενίσχυση της τουριστικής μας ταυτότητας. Εδώ εντάσσεται και η ενίσχυση και εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, που αποτελεί την ψυχή του κλάδου, με νέες δεξιότητες, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της εποχής. Το brand του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι ένα από τα ισχυρότερα παγκοσμίως, είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και ποιοτικά. Καθίσταται αναγκαία η συστράτευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων, του πολιτισμού και της αγοράς, με σκοπό να μετουσιώσουμε τα πλεονεκτήματά μας σε ποιοτικότερο τουρισμό, αύξηση των εσόδων και των θέσεων εργασίας. Όσο πιο δυνατό το brand, τόσο πιο δυνατή η χώρα.»

Ολιστική η προσέγγισή μας στον τουρισμό

Ο κ. Κικίλιας μίλησε για μια ολιστική προσέγγιση στον τουρισμό με τεχνοκρατικά δεδομένα και στόχους τη βιωσιμότητα, τη διάρκεια και το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα – ζητούμενο ολοένα αυξανόμενο παγκοσμίως. «Η πολιτική μας για τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της χώρας στοχεύει στην εξασφάλιση της δυνατότητας για διαχείριση των υδάτινων πόρων τους, στην ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, στην ψηφιοποίηση και στην ενδυνάμωση επιμέρους κλάδων, όπως είναι η κρουαζιέρα» ανάφερε χαρακτηριστικά.

Ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας

«Το Υπουργείο Τουρισμού είναι ένα καθαρά οικονομικό υπουργείο, καθώς φέρνει το 25% του ΑΕΠ της χώρας. Ένα στα τέσσερα ευρώ φτάνει άμεσα ή έμμεσα στο πορτοφόλι της μέσης ελληνικής οικογένειας από τον ελληνικό τουρισμό» σημειώνει ο κ. Κικίλιας, τονίζοντας ότι «μέσω του τουριστικού προϊόντος, θα προκύψουν νέες, ποιοτικές και καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας». Χαρακτήρισε τον τουρισμό «ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας» και έθεσε ως ζητούμενα την καλύτερη ποιότητα, τα μεγαλύτερα έσοδα –ήδη η μέση δαπάνη έχει φτάσει τα 600 ευρώ ανά επισκέπτη από 450-500 ευρώ που ήταν μέχρι πρότινος– και τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής σε υψηλότερου επιπέδου ξενοδοχειακά καταλύματα. Ακόμη, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα που έχουν ως τώρα οι διεθνείς επαφές του, επισημαίνοντας τη συμφωνία με την Air France αλλά και με την Transavia για 50% αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων από τη Γαλλία –σε σxέση με το 2019– για την επόμενη σαιζόν. «Επίσης συμφωνήσαμε με Βρετανούς tour operators, ταξιδιωτικά γραφεία και τις αεροπορικές εταιρείες Jet2 και EasyJet για έναρξη της σαιζόν φέτος από τα μέσα Μαρτίου – αρχές Απριλίου, με επέκταση των προορισμών και στα νησιά μας, στην ηπειρωτική Ελλάδα και με επιπλέον πτήσεις για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τέλος, συμφωνήσαμε στην αύξηση των πτήσεων από τις ΗΠΑ, οι οποίες μετά το τέλος της φετινής σαιζόν θα ξαναξεκινήσουν από τα τέλη Μαρτίου.»

Υπουργείο οικονομίας το Υπουργείο Τουρισμού

«Έχουμε αύξηση των εισπράξεων 371% από επισκέπτες από τις ΗΠΑ, 207% από τη Γαλλία και 115% από τη Γερμανία» αποκάλυψε και επισήμανε ότι «το Υπουργείο Τουρισμού είναι υπουργείο οικονομίας, είναι η πηγή, η καρδιά της προσπάθειας που θα κάνουν η κυβέρνηση και η ελληνική κοινωνία να επανέλθει ευημερία στη μέση ελληνική οικογένεια». «Κάνοντας συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες, tour operators και ταξιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο, βλέπω ότι η ζήτηση, τα εισιτήρια και οι κρατήσεις ξεκινούν από τον Μάρτιο φέτος για την Ελλάδα. Διπλασιάζουν τις πτήσεις τους οι Γάλλοι (η Transavia και η Air France) προς την Ελλάδα. Επίσης και η Jet2, η TUI, η British Airways και η EasyJet από την Αγγλία. Δώδεκα πτήσεις θα έχουμε, ξεκινώντας από τον Μάρτιο, από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Θα ακολουθήσω τον πρωθυπουργό στο ταξίδι του στη Ρωσία, θα κάνουμε κρατική συμφωνία με τη Ρωσία για τον τουρισμό» τόνισε χαρακτηριστικά κατά την επίσκεψή του στη Ρόδο και ζήτησε από τους ξενοδόχους του νησιού να είναι έτοιμοι από αρχές Μαρτίου. Ο κ. Κικίλιας επισήμανε τη στήριξη στους εργαζομένους στα ξενοδοχεία και στον κλάδο γενικότερα, αλλά και στους εργαζομένους στο εμπόριο, καθώς, όπως είπε: «Το εμπόριο και τα καταστήματα του λιανεμπορίου βρίσκονται τις πιο πολλές φορές μέσα σε τουριστικές περιοχές».

«Με το 25% του ΑΕΠ να προέρχεται από τον τουρισμό, φιλοδοξούμε να επιστρέψουμε το μέρισμα στην ελληνική οικογένεια, στη μικρή και μεσαία επιχείρηση και να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία» υπογράμμισε τέλος ο υπουργός.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας