Το πιο σημαντικό ζητούμενο για τη στρατηγική NAS είναι η αξιοπιστία και η απρόσκοπτη συνέχεια της επιχειρηματικής λειτουργίας, καθώς μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η ανθεκτικότητα πρέπει να ενσωματωθεί στις διαδικασίες, τα σχέδια αποκατάστασης κρίνονται ως ζωτικής σημασίας, ενώ η ικανότητα διαχείρισης ποικίλων καταστάσεων έκτακτης ανάγκης οφείλουν να καθιερωθούν σε εθνικό επίπεδο.

Όπως αναφέρουν με έμφαση υψηλόβαθμα στελέχη της IATA, δεν πρόκειται για μια επένδυση και μόνο, αλλά για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή μιας στρατηγικής εναέριου χώρου που θα είναι συνεκτική τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Η NAS θα οδηγήσει σε βελτίωση της αποτελεσματικότητας και εν τέλει θα βοηθήσει την Ευρώπη στην υλοποίηση του Single European Sky.

εκσυγχρονισμοσ του ευρωπαϊκού εναέριου χώρουΟι Πολωνοί «δείχνουν» τον δρόμο

Στελέχη του ΙATA δηλώνουν πως έχουν «ανοίξει» δίαυλο επικοινωνίας με τους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτικής πλοήγησης (Air Navigation Service Providers – ANSPs) μιας σειράς χωρών, όπως Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία και Πολωνία. Οι συγκεκριμένες χώρες ενδιαφέρονται να αναπτύξουν μια εθνική στρατηγική εναέριου χώρου σε συνεργασία πάντοτε με την IATA, αλλά και άλλους πιθανούς ενδιαφερόμενους.

Μάλιστα, το παράδειγμα της Πολωνίας είναι ενδεικτικό της επείγουσας κατάστασης, καθώς πρόκειται για μια χώρα που επιθυμεί να εκσυγχρονίσει τη συνολική διαχείριση του εναέριου χώρου της, ενώ, αν όλα κυλίσουν ομαλά, προβλέπεται ο διπλασιασμός της αεροπορικής ζήτησης κατά τις προσεχείς δύο δεκαετίες!

εκσυγχρονισμοσ του ευρωπαϊκού εναέριου χώρουΜε βάση ποικίλους υπολογισμούς και μετρήσεις, η εφαρμογή ενός σύγχρονου πλαισίου στο επίπεδο του εναέριου χώρου, σε συνδυασμό με τη διαδικασία του εκμοντερνισμού των συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κίνησης (ΑΤΜ), αυτομάτως θα οδηγήσει σε μοναδικά πλεονεκτήματα για την πολωνική οικονομία. Ενδεικτικά θα προστεθούν 6 δισεκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο ετήσιου ΑΕΠ, αλλά και 65.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2035.

Αρκεί να σημειωθεί πως στελέχη της πολωνικής κυβέρνησης εντάσσουν τον εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου στα άμεσα και ξεχωριστού ενδιαφέροντος αναπτυξιακά σχέδιά τους. Οι ίδιοι ισχυρίζονται πως το πολωνικό NAS αναμένεται να προσδώσει τη στρατηγική κατεύθυνση και πορεία του μέλλοντος του ATM της ίδιας χώρας. Θα βελτιώσει τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου, θα χαράξει περισσότερες «έξυπνες» διαδρομές που θα μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την απόδοση και σε επίπεδο περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

εκσυγχρονισμοσ του ευρωπαϊκού εναέριου χώρουΣυμπερασματικά, δεν αμφισβητεί κανείς πως η αεροπορική διασύνδεση μόνο θετικά στοιχεία αποφέρει. Έτσι, λοιπόν, είναι απαραίτητο η Ευρώπη να προσφέρει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους οι εμπλεκόμενοι φορείς με στόχο την καίρια μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου.

Επίσης, ένα ακόμα ζητούμενο είναι η πραγματοποίηση μεταρρυθμίσεων ΑΤΜ που θα παράγουν περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες, μεγαλύτερους όγκους κυκλοφορίας προς όφελος αεροπορικών εταιρειών και αερομεταφορέων. Έτσι η Κοινότητα θα ωφεληθεί συνολικά από τα δυνητικά οφέλη που προκύπτουν, ενώ και κάθε κράτος-μέλος θα αποκτήσει οικονομικό πλεονέκτημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας