πλάνο στην κρουαζιέρα

Την ανάγκη για μακροχρόνιο πλάνο στην κρουαζιέρα, επεσήμανε ο τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ Μάνος Κόνσολας από το βήμα του συνεδρίου «Ελληνικό CLUSTER κρουαζιέρας: Η επόμενη μέρα», που διοργανώθηκε από την online ναυτιλιακή εφημερίδα «TheSeaNation» στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Ο κος Κόσνολας επεσήμανε μάλιστα ότι το 2017 και το 2018 ήταν δύο άσχημες χρονιές για την κρουαζιέρα, ενώ καταγράφεται μια σταθερή μετατόπιση από την ανατολική προς τη δυτική Μεσόγειο, αλλά και άνοδος της αγοράς της Ασίας.

«Η Ελλάδα δεν μπορεί να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, γιατί δεν έχει στρατηγική σε βάθος χρόνου, με αρχή, μέση και τέλος. Μια στρατηγική που θα υπερβαίνει το χρονικό ορίζοντα μιας κυβερνητικής θητείας», τόνισε ο τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας.

Αναφερόμενος στο παράδειγμα της Βαρκελώνης που επένδυσε στην κρουαζιέρα, επισήμανε ότι όλα τα παραπάνω, δεν θα μπορούσαν να γίνουν στην Ελλάδα, αφού δεν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την παραχώρηση λιμενικών εγκαταστάσεων σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας προκειμένου να επενδύσουν και να δημιουργήσουν υποδομές.

Επίσης προανήγγειλε τη δημιουργία ενός νέου ρυθμιστικού πλαισίου, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που θα προσελκύει επενδύσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων που αποτελούν προορισμό κρουαζιέρας.

Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την κρουαζιέρα:

  • Τη μετατροπή της Ελλάδας σε hub της Ανατολικής Μεσογείου για την κρουαζιέρα με έξι (6) μεγάλα λιμάνια home ports (Πειραιάς, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο, Λαύριο). Ο στόχος είναι 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, με ένα μεγάλο μέρος τους να αποτελείται από κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, σε 500.000 επιβάτες μέσω Homeporting και σε 6.500.000 επιβάτες Transit.
  • Την παραχώρηση, με μακροχρόνιες συμβάσεις, σε εταιρείες κρουαζιέρας λιμενικών εγκαταστάσεων για να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές, αλλά και να αναβαθμιστούν, θεαματικά, οι υπηρεσίες στην κρουαζιέρα.
  • Την άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, παράλληλα με την ανάληψη πρωτοβουλίας για ένα νέο ενδοκοινοτικό πλαίσιο φορολόγησης για την κρουαζιέρα. Σήμερα, δεν μπορεί να γίνει κυκλικό ταξίδι κρουαζιέρας με δικαίωμα transit, με αποτέλεσμα πολλές κρουαζιέρες, πλέον, να γίνονται ενδοκοινοτικά κάτι που σημαίνει πρόσθετη και αυξημένη φορολόγηση, αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας της κρουαζιέρας.
  • Την αναβάθμιση του ρόλου της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία θα μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης και της εφαρμογής μιας ολοκληρωμένης πολιτικής ενίσχυσης της κρουαζιέρας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σήμερα η Επιτροπή αυτή, ουσιαστικά, είναι ανενεργή και χωρίς ρόλο.
  • Τη δημιουργία σύγχρονου φορέα προβολής και προώθησης της κρουαζιέρας σε ελληνικούς προορισμούς, με συνεργασία της Πολιτείας, του ΣΕΠΕ, της αυτοδιοίκησης, αλλά και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
  • Την αναβάθμιση του επιπέδου υπηρεσιών Τελωνείων, Λιμενικού και Αστυνομίας για να εξυπηρετούνται άμεσα, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία οι επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων και την ενίσχυση του προσωπικού και των ηλεκτρονικών υποδομών των προξενείων μας στις χώρες εκτός Schengen και ιδιαίτερα σε Κίνα, Ρωσία και Τουρκία, ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία παροχής βίζας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας