Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο για τη λειτουργία μια επιχείρησης εστίασης και τη διεύρυνση της πελατείας της. Τι πρέπει να προσέχουμε, πού πρέπει να δίνουμε το βάρος;

του Xάρη Ντέλα

 «Απλώστε» ψηφιακό…δίχτυ για πελάτες!

Instagram, Facebook, Twitter και πολλά ακόμη ψηφιακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πλέον εκατομμύρια οπαδούς και χρήστες στην Ελλάδα, οι οποίοι αφιερώνουν αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο τους, σκρολάροντας κι αλληλεπιδρώντας με άλλους χρήστες. Ασχέτως της άποψης που μπορεί να έχει κάποιος για αυτό το νέο φαινόμενο κι από το αν είναι ενεργός σε κάποιο μέσο ή όχι, το βέβαιο είναι το εξής: είναι αδύνατον σήμερα μια επιχείρηση μαζικής εστίασης να μην έχει παρουσία στα social media. Στην προσπάθεια αυτή, πολλοί επιχειρηματίες αγωνίζονται να βρουν τον τρόπο και τον χρόνο, για να κάνουν πιο αποτελεσματικό το περιεχόμενο που αναρτάται στο διαδίκτυο, στα προφίλ ή τις σελίδες που διατηρεί η επιχείρηση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα καλά νέα είναι ότι τα social media δεν απαιτούν πολύ χρόνο για μια επιχείρηση εστίασης, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει μια σχεδιασμένη στρατηγική. Γιατί οι πιο απλές τακτικές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν πολλές φορές να αποφέρουν σημαντικά αποτελέσματα και να αυξήσουν την ψηφιακή «ορατότητα» μιας επιχείρησης εστίασης.

“Τα social media δεν απαιτούν πολύ χρόνο για μια επιχείρηση εστίασης, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει επεξεργασμένη στρατηγική”

«Ανοίγοντας» την όρεξη

Από τη μία πλευρά, όλα τα εστιατόρια κι οι επιχειρήσεις εστίασης, γενικά, οφείλουν να έχουν παρουσία στα social media, καταρχάς για να κάνουν γνωστή την παρουσία τους. Από την άλλη, δεν είναι απαραίτητο αυτή η παρουσία να είναι το ίδιο έντονη σε όλες τις πλατφόρμες. Το μέσο στο οποίο πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή και να ενημερώνετε τακτικά είναι το Instagram. Πρώτον, γιατί τουλάχιστον αυτή τη στιγμή είναι το αγαπημένο της νεολαίας, και δεύτερον, γιατί ως πλατφόρμα εστιάζει στο οπτικό υλικό, δηλαδή σε φωτογραφίες και βίντεο. Οι τακτικές αναρτήσεις στον insta λογαριασμό, π.χ. από τα πιάτα, τον χώρο της επιχείρησης, ευχάριστες στιγμές, μπορούν να αποδώσουν σημαντικά οφέλη και να αυξήσουν τη δημοφιλία μιας επιχείρησης.

Βεβαίως, πρέπει να υπάρχει και σελίδα στο Facebook, αλλά εκεί δεν είναι απαραίτητο να γίνονται αναρτήσεις σε καθημερινή, ούτε καν σε εβδομαδιαία, βάση. Οι χρήστες του Facebook, κυρίως, επιθυμούν μέσω της σελίδας να βρουν τις πληροφορίες που αφορούν την επιχείρηση, όπως διεύθυνση, ώρες λειτουργίας, τρόπους επικοινωνίας κ.λπ. Εάν σχεδιάζετε κάποια εκδήλωση στο κατάστημα, όπως μια βραδιά με ζωντανή μουσική, η δημιουργία εκδήλωσης στο Facebook, μέσω της σελίδας σας, είναι ένας πολύ καλός τρόπος, για να την διαφημίσετε. Επιπλέον, με ένα μικρό σχετικά ποσό, μπορούν να ενημερωθούν για την εκδήλωση χιλιάδες χρήστες του μέσου, που βρίσκονται κοντά, από πλευράς τοποθεσίας, στην επιχείρηση.

Social MediaΛύσεις και συνεργασίες

Οι λάτρεις του φαγητού αναζητούν διακαώς το επόμενο λαχταριστό πιάτο κι αγκαλιάζουν τα γαστρονομικά events. Όμως, οι περισσότεροι χρήστες χρειάζεται να δουν μια ανάρτηση δύο και τρεις φορές, προτού αποφασίσουν ότι θα ήθελαν να δοκιμάσουν κάτι καινούριο ή να επισκεφθούν ένα εστιατόριο όπου δεν έχουν ξαναπάει. Αυτός είναι κι ο λόγος που πρέπει η παρουσία στα social media να είναι ισχυρή και με απήχηση, ώστε να προσελκύει τη μεγαλύτερη δυνατόν πελατεία. Αν μια επιχείρηση δεν μπορεί αυτό να το φροντίσει μόνη της, μια λύση είναι να προχωρήσει σε συνεργασία με κάποια τοπική επιχείρηση που ειδικεύεται στο κομμάτι αυτό, με στόχο πάντα να γίνει γνωστό το κατάστημα σε πολλές περιοχές και σε όσο περισσότερους πιθανούς πελάτες είναι δυνατόν.

Άλλη και σχετικά εύκολη λύση είναι αυτή που προαναφέρθηκε, μέσω του Facebook, όπου υπάρχει η δυνατότητα οι επιχειρήσεις να δημιουργήσουν το Facebook business manager. Εάν ο χρόνος κι οι πόροι είναι περιορισμένοι, μπορεί να γίνουν επιπλέον προωθητικές ενέργειες στο Instagram, απευθείας μέσω της εφαρμογής. Όσον αφορά τις χορηγούμενες αναρτήσεις, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι το Facebook παρέχει εξαιρετικές δυνατότητες, κυρίως, για τη στόχευση συγκεκριμένου κοινού.

Μια επιπλέον δυνατότητα που υπάρχει στις μέρες μας είναι η συνεργασία με influencers που ειδικεύονται σε ζητήματα γαστρονομίας κι έχουν μεγάλο κοινό στα social media, κοινό που αναζητά καινούριες γευστικές εμπειρίες.

Σημαντικό είναι, επίσης, να υπάρχει παρουσία και στις σελίδες που παρουσιάζουν κι επιτρέπουν κριτικές από τους χρήστες. Εκεί είναι σημαντικό να απαντάμε στις ερωτήσεις, αλλά και στα σχόλια που αφήνουν οι χρήστες, είτε είναι θετικά είτε είναι αρνητικά. Αναλόγως την επιχείρηση, χρήσιμο είναι στις χορηγούμενες αναρτήσεις και στην προώθηση εκδηλώσεων να υπάρχει κι η δυνατότητα για κρατήσεις, με τη δημιουργία επιλογής «Κάντε κράτηση».

“Οι τακτικές αναρτήσεις στο Instagram μπορούν να αποδώσουν σημαντικά οφέλη και να αυξήσουν τη δημοφιλία μιας επιχείρησης”

Μετρώντας τα αποτελέσματα

Ο τελικός στόχος από τη χρήση των social media είναι η επιχείρηση να κερδίσει την προσοχή του μεγαλύτερου δυνατόν κοινού και, μάλιστα, κοινού που δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το φαγητό. Ας μην ξεχνάμε ότι οι αναρτήσεις στις πλατφόρμες, ακόμη κι όταν είναι χορηγούμενες, προκαλούν αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χρηστών. Μια πετυχημένη ανάρτηση μπορεί να ταξιδέψει ακόμη πιο «μακριά», με την παρέμβαση των ίδιων των χρηστών. Μέσω αυτής της διαδικασίας, πολλοί χρήστες οδηγούνται στη σελίδα ή στο website της επιχείρησης, οπότε κι επιτυγχάνεται το πρώτο σημαντικό βήμα, καθώς με αυτό τον τρόπο οι χρήστες μπορούν να γίνουν followers και να ενημερώνονται για τα events και τις αναρτήσεις της επιχείρησης.

Επιπλέον, οι ενδεχόμενοι πελάτες που προσεγγίζονται μέσω του Instagram για πρώτη φορά μπορούν στη συνέχεια να προσεγγιστούν και στο Facebook και να ενημερωθούν για τις τρέχουσες εκδηλώσεις και προσφορές.

Οι μετρήσεις για τις διαφημιστικές ενέργειες αποκαλύπτουν τον αριθμό των ενδεχόμενων νέων πελατών, ενώ, μέσω του business manager, μπορεί να διαπιστωθεί πόσο πιθανό είναι να θυμούνται οι χρήστες μια ανάρτηση τις επόμενες δύο ημέρες. Υπάρχουν κι εργαλεία που συνοψίζουν τις αντιδράσεις των χρηστών, εντοπίζουν σχόλια, προκειμένου να έχουμε συνολικές πληροφορίες για την εικόνα που έχει η επιχείρηση στο διαδίκτυο.

Το σημαντικό είναι να ελέγχουμε τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο την απήχηση που είχαν οι αναρτήσεις, τις κρατήσεις που έφεραν και τον «σφυγμό» των καταναλωτών, εξετάζοντας τα online σχόλιά τους για την επιχείρηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας