4+1 Λάθη της οπτικής ταυτότητας. Η ρήση «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια» ειπώθηκε για πρώτη φορά από τον Ιούλιο Καίσαρα το 62 π.Χ. με σκοπό να χωρίσει τη δεύτερη σύζυγό του, Πομπηία Σύλλα. Στο μάρκετινγκ χρησιμοποιείται για τον ακριβώς αντίθετο λόγο: να μη «χωρίσει» ο πελάτης την επιχείρηση!

Του Θέμη Σαρανταένα

ΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΚΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ

Για να το αποφύγουμε αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει μια επιχείρηση εστίασης κατά τη δημιουργία της οπτικής της ταυτότητας.

Λάθος #01 Καμία οπτική ταυτότητα

Δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι επιχειρήσεις εστίασης που δεν έχουν καμία απολύτως οπτική ταυτότητα – ούτε καν λογότυπο. Με μια εμπειρική προσέγγιση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σχεδόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις δεν διαθέτουν οπτική ταυτότητα. Μάλιστα, η αναλογία αυτή μπορεί να είναι και περισσότερο ενισχυμένη σε ορισμένους κλάδους, όπως είναι, για παράδειγμα, στις επιχειρήσεις ΚΤΕΟ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η επιχείρηση θεωρεί ότι είναι «πολύ μικρή» σε μέγεθος για να διαθέτει λογότυπο, σκέψη που κινείται σε τελείως λανθασμένη κατεύθυνση. Η οπτική ταυτότητα είναι σαν την ενδυμασία. Σηματοδοτεί αμέσως την αισθητική και κοινωνική στάση ή θέση ενός ή περισσότερων ατόμων. Ακόμη, μέσα από μία σωστή οπτική ταυτότητα (σήμα–λογότυπο–σλόγκαν) μπορούμε να περάσουμε στο κοινό μας πολύ περισσότερη πληροφορία από όση νομίζουμε.

Λάθος #02 «Homemade» οπτική ταυτότητα

Σε συνέχεια των προηγούμενων, δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι επιχειρήσεις όπου η οπτική ταυτότητα –από το λογότυπο μέχρι την ιστοσελίδα και τις επιγραφές του καταστήματος– είναι «προσωπική υπόθεση». Οι δημιουργίες κατ’ οίκον είναι καλό να αποφεύγονται και να ανατίθενται στους επαγγελματίες για κάθε αντικείμενο, από τον γραφίστα έως τον developer.
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι οι πελάτες μάς εμπιστεύονται επειδή είμαστε επαγγελματίες. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να συμπεριφερθούμε και εμείς στους ανάλογους ειδήμονες για την ανάθεση της δημιουργίας της οπτικής μας ταυτότητας.

Η οπτική ταυτότητα είναι σαν την ενδυμασία. Σηματοδοτεί αμέσως την αισθητική και κοινωνική στάση ή θέση ενός ή περισσότερων ατόμων.

Λάθος #03 Άσχετη οπτική ταυτότητα

Εάν έχετε ένα συνεργείο επισκευής φορτηγών, είναι τουλάχιστον περίεργο να το έχετε ονομάσει «Μιμόζα» και να έχετε για σύμβολό σας ένα τριαντάφυλλο. Υπερβάλλω; Ναι, αλλά λιγότερο από όσο νομίζετε. Κάθε industry έχει τους δικούς του αξιακούς κώδικες. Μην προσπαθείτε να τους σπάσετε, σκεπτόμενοι «έξω από το κουτί». Ας μην ξεχνάμε, για παράδειγμα, ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει για περισσότερο από 120 χρόνια το ίδιο κουτί αναψυκτικού.

Λάθος #04 Κλεμμένη οπτική ταυτότητα

Πρώτα από όλα, για λόγους επαγγελματικής ηθικής, η οπτική εικόνα άλλης επιχείρησης δεν μπορεί να αντιγράφεται. Άλλωστε, πρόκειται για πράξη η οποία ενδέχεται να έχει ακόμη και νομικές συνέπειες. Συνεπώς, αν και για κάποιους μπορεί η συμβουλή αυτή να θεωρείται αυτονόητη, είναι συνετό να το υπενθυμίζουμε.

Λάθος #05 Ασαφής οπτική ταυτότητα

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις. Μπορεί η ίδια η επιχείρηση να γνωρίζει τον χαρακτήρα της, το αντικείμενο αλλά και το brand name της. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο και με τους επισκέπτες μας. Οι δυνητικοί, ειδικά, επισκέπτες μας μπορεί να αγνοούν –ακόμη και παντελώς– την ύπαρξη της επιχείρησης. Καλό είναι, λοιπόν, να αποφεύγονται οι περίτεχνες γραμματοσειρές, τα δυσδιάκριτα γράμματα, τα χρώματα που «πνίγουν» το όνομα της επιχείρησης, τα περίεργα avatars στο Facebook – και πολλά ακόμη. Στον σύγχρονο και ταχέως εξελισσόμενο κόσμο της πληροφορίας, κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Έτσι, τα πυκνογραμμένα νοήματα δείχνουν απλά ξεπερασμένα.

Τα παραπάνω συνηθισμένα λάθη οπτικής ταυτότητας είναι εύκολο να αποφευχθούν με τις κατάλληλες ενέργειες, προκειμένου η επιχείρηση να αναπτυχθεί γρήγορα και πέρα από τα συνηθισμένα!

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας