Οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν αλλαντικά «καθαρά» απο χημικά και πρόσθετα, με λιγότερο λίπος κι αλάτι. Ταυτόχρονα, επιδιώκουν να δοκιμάσουν αυθεντικές γεύσεις και δείχνουν πρόθυμοι να πληρώσουν γι’ αυτό.

του Γιάννη Αποστολόπουλου

Τα τελευταία χρόνια, η κυρίαρχη καταναλωτική τάση στον τομέα των τροφίμων είναι η αναζήτηση τροφών με υγιεινά θρεπτικά συστατικά, χωρίς χημικά πρόσθετα και συντηρητικά. Το συγκεκριμένο trend αφορά όλες τις τροφές ανεξαιρέτως, αφορά όμως ακόμη περισσότερο τις κατηγορίες τροφών που θεωρούνται, δίκαια ή άδικα, πιο επιβαρυντικές για την υγεία, όπως τα αλλαντικά και τα προϊόντα επεξεργασμένου κρέατος. Εδώ και χρόνια, οι καταναλωτές ψάχνουν και προτιμούν αλλαντικά με λιγότερο λίπος κι αλάτι και με περισσότερες πρωτεΐνες, αποφεύγουν τα αλλεργιογόνα, ενώ πρόσφατα έχουν αρχίσει να αποφεύγουν και τη γλουτένη, λόγω των δυσλειτουργιών που έχει κατηγορηθεί ότι προκαλεί στο γαστρεντερικό σύστημα.

Οι αλλαντοβιομηχανίες και γενικότερα οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επεξεργασία κρέατος έχουν ανταποκριθεί στις τάσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών και σήμερα στα σούπερ μάρκετ βρίσκουμε μεγάλη σειρά αλλαντικών με χαμηλά λιπαρά, χωρίς γλουτένη, με λιγότερο αλάτι, χωρίς συντηρητικά και χημικά πρόσθετα, ενώ σημαντικός ανταγωνισμός έχει αναπτυχθεί και στον χώρο των premium αλλαντικών.

“Η άνοδος στην κατανάλωση κρέατος θα συνεχιστεί και θα διπλασιαστεί εκ νέου το 2050”

Το διπλό όφελος

Αντίστοιχα, τα μενού στις επιχειρήσεις εστίασης που περιλαμβάνουν ανάλογα προϊόντα μπορούν να γίνουν ιδιαίτερα ελκυστικά για τους πελάτες και να αποτελέσουν από μόνα τους έναν λόγο για την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού. Το όφελος είναι διπλό, καθώς με την καλή ποιότητα πρώτων υλών επιτυγχάνεται ένα πολύ καλό γευστικό αποτέλεσμα και ταυτόχρονα η επιχείρηση δείχνει πως ενδιαφέρεται και παίρνει στα σοβαρά το θρεπτικό αποτέλεσμα και τον θετικό αντίκτυπο που έχουν για τον οργανισμό τα πιάτα που προσφέρει στους πελάτες.

ΑλλαντικάΜία, επίσης, τάση, που μπορεί να μην είναι ακόμη κυρίαρχη, ωστόσο είναι ταχέως αναπτυσσόμενη, είναι η αναζήτηση εναλλακτικών κρεάτων, με στόχο την αποφυγή του χοιρινού, του οποίου ούτως ή άλλως η τιμή έχει πάρει την ανιούσα το τελευταίο διάστημα. Οι καταναλωτές δείχνουν να αναζητούν και να έλκονται από αλλαντικά που έχουν παρασκευαστεί με κρέας εκτός του χοιρινού. Σκευάσματα από προβατίνα, κατσίκι, ελάφι, ακόμη και βουβάλι είναι πλέον ανάμεσα στα ενδιαφέροντα των καταναλωτών. Παράλληλα, όπως προαναφέρθηκε, έχει παγιωθεί πια η τάση για τα αλλαντικά με χαμηλά λιπαρά, όπως αυτά που έχουν βάση το μοσχαρίσιο κρέας και τη γαλοπούλα ή το κοτόπουλο.

Πλούσιο διατροφικά το κρέας

Το κρέας αποτελεί μια πολύ καλή πηγή βιταμινών κι αμινοξέων. Περιέχει βιταμίνη D, B6, σελήνιο, σίδηρο και άλλα μέταλλα που είναι σημαντικά για τον ανθρώπινο οργανισμό. Μάλιστα, η κατανάλωση του κρέατος τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχει διπλασιαστεί διεθνώς. Η αυξημένη ζήτηση για κρέας θεωρείται αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης και της βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου σε πολλές χώρες του πλανήτη. Οι εκτιμήσεις, όμως, για το μέλλον διίστανται. Από τη μια, σύμφωνα με προσεγγίσεις, η άνοδος στην κατανάλωση κρέατος θα συνεχιστεί και θα διπλασιαστεί εκ νέου το 2050. Από την άλλη, υπάρχει κι η άποψη ότι η κατανάλωση του κόκκινου, ιδιαίτερα, κρέατος θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια, λόγω των προβλημάτων υγείας που φέρεται να προκαλεί σε περίπτωση υπερκατανάλωσης, αλλά και λόγω του αρνητικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος που έχει η μεγάλης κλίμακας κτηνοτροφία στο εξωτερικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας