Στην Ελλάδα, μετά το ξέσπασμα της κρίσης το 2008, η βιομηχανία κρέατος κι αλλαντικών αντιμετώπισε σοβαρές πιέσεις, ενώ ακόμη και τα πιο πρόσφατα χρόνια, και συγκεκριμένα το 2016, καταγράφηκε πτώση 15%.

Αυτό οδήγησε σε «πόλεμο» τιμών μεταξύ των εταιρειών, αλλά παράλληλα οδήγησε και στην ανάπτυξη νέων premium προϊόντων, με στόχο να καλυφθούν οι νέες καταναλωτικές προσδοκίες, που εστιάζουν σε πιο υγιεινά πρότυπα διατροφής. Έτσι, έκαναν την εμφάνισή τους νέα προϊόντα κρέατος, αλλά και νέες εταιρείες που παρασκεύασαν αλλαντικά, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες εγχώριες πρώτες ύλες, οι οποίες πρόβαλλαν και προβάλλουν ως ένδειξη ανώτερης ποιότητας την επιστροφή στην παράδοση και τον τοπικό χαρακτήρα της παραγωγής.

Όπως και να έχει πάντως κι όποιες κι αν είναι οι εξελίξεις στο μέλλον για την παραγωγή κρέατος, το βέβαιο είναι ότι τα προϊόντα κρέατος θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να καταλαμβάνουν τον κύριο χώρο των μενού στις επιχειρήσεις εστίασης. Το ζητούμενο είναι να γίνουν αντιληπτές οι μεταβολές που παρουσιάζουν στις προτιμήσεις τους οι καταναλωτές και να υπάρξει η αντίστοιχη προσαρμογή των εστιατορίων, ώστε να παραμείνουν ή να γίνουν ακόμη πιο ελκυστικά στα μάτια του κοινού.

ΑλλαντικάΝέες φόρμουλες, νέα προϊόντα

Οι εταιρείες παρασκευής προϊόντων κρέατος γνωρίζουν πολύ καλά τις επιφυλάξεις, αν όχι την καχυποψία, των καταναλωτών για τα αλλαντικά και τα κρεάτινα σκευάσματα. Για τον λόγο αυτό, έχουν αναπτύξει νέες φόρμουλες τις οποίες προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνουν, ώστε να προσφέρουν προϊόντα «καθαρής» ετικέτας και να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Με τις κατάλληλες επιλογές σε πρώτες ύλες, αυτό το κέρδος μεταφέρεται, αυτομάτως, σε ένα εστιατόριο. Κι αυτό είναι ένα όφελος που δεν πρέπει να το αγνοεί κανείς. Άλλωστε, ένα εστιατόριο που επιθυμεί να μακροημερεύσει δικαιούται να αναζητά τη συμπίεση του κόστους σε κάθε τομέα που μπορεί να φανταστεί κανείς, αλλά σε καμία περίπτωση στην ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί και στο σέρβις.

“Οι πελάτες επιθυμούν να καταναλώνουν φαγητό που έχει φυσικά κι υγιεινά συστατικά.”

Η παγίδα δεν είναι το απολύτως κακής ποιότητας προϊόν που, προφανώς, όλοι αποφεύγουν να σερβίρουν στο μαγαζί τους. Η παγίδα είναι η μετριότητα. Το αδιάφορο λουκάνικο, το συνηθισμένο και φθηνό αλλαντικό, το τελευταίας ποιότητας μπέικον δεν θα προσελκύσουν πελάτες. Μπορεί, μάλιστα, και να τους διώξουν. Οι περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να καταναλώνουν φαγητό που έχει φυσικά κι υγιεινά συστατικά. Αναζητούν πιάτα που δείχνουν κι έχουν γεύση που παραπέμπει στο σπιτικό φαγητό. Μελέτες στο εξωτερικό έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές προτίθενται να πληρώσουν και παραπάνω, για να διασφαλίσουν ότι το πιάτο τους δεν περιέχει ανεπιθύμητα συστατικά.

Επιπρόσθετα, σήμερα οι άνθρωποι που βγαίνουν έξω για φαγητό αναζητούν το κάτι παραπάνω γευστικά. Σε αυτό το κομμάτι, υπάρχει η μεγάλη πλέον γκάμα premium αλλαντικών και σκευασμάτων κρέατος που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Υπάρχουν εταιρείες που ερευνούν κι έχουν ήδη παρουσιάσει εξαιρετικά ενδιαφέροντα προϊόντα, που η περιγραφή τους και μόνο κινεί την περιέργεια να τα δοκιμάσει κανείς. Πιάτα που βασίζονται σε τέτοια προϊόντα κρέατος και που πέρα από την περιέργεια ικανοποιούν και τη γεύση είναι πιάτα επιτυχίας που φέρνουν πελάτες και κέρδη.

Παρακάτω παρουσιάζονται προϊόντα που είναι καινοτόμα, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για ξεχωριστά πιάτα που θα κερδίσουν τους πελάτες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας