Μια από τις καινοτομίες που είχε προαναγγείλει ο πρωθυπουργός, προεκλογικά ακόμη, ήταν η σύσταση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού. Πρόσφατα, μάλιστα, έλαβε χώρα η πρώτη του συνεδρίαση. Ποια αίσθηση σας άφησε;

Πράγματι, ο πρωθυπουργός είχε αναφερθεί πολλάκις προεκλογικά στην αναγκαιότητα σύστασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, καθώς στο υπό διαμόρφωση νέο τουριστικό μοντέλο η αντίστοιχη πολιτική κάθε Περιφέρειας δεν αναπτύσσεται ανεξάρτητα και χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν της τους εθνικούς στόχους. Αντιθέτως, οι αρμόδιες περί του τουρισμού υπηρεσίες δουλεύουν στενά και σε αγαστή συνεργασία με τις Περιφέρειες, ώστε να δημιουργηθεί ένα ολιστικό πλάνο marketing, όπου κάθε Περιφέρεια θα αναδεικνύει τα μοναδικά της χαρακτηριστικά και θα αλληλοσυμπληρώνεται με τις υπόλοιπες, ιδίως τις γειτονικές της.

Κατ’ αυτό τον τρόπο, δύναται να επιτευχθεί η ζητούμενη βιωσιμότητα τόσο στους προορισμούς όσο και στην εποχικότητα. Η πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού αποτέλεσε ένα ικανοποιητικό… sneak-peak στα προσεχώς. Κινήθηκε περισσότερο στο πλαίσιο του brainstorming και της αναγνωριστικής «ψηλάφησης» του πεδίου, ωστόσο η δίψα των εκπροσώπων των Περιφερειών για γνώση, το ενδιαφέρον κι η αναγκαιότητα για διασύνδεση μεταξύ τους, ο διαμοιρασμός καλών πρακτικών και επιτυχών case studies ήταν κάτι παραπάνω από εμφανείς. Οι εργασίες του κύλησαν εξαιρετικά κι ήδη προγραμματίζεται εντός του Φεβρουαρίου η επόμενη συνεδρίαση, όπου και θα υπάρχει προκαθορισμένη ατζέντα με συγκεκριμένη θεματολογία. Ο ΕΟΤ πάντοτε θα βρίσκεται στο πλευρό των Περιφερειών, προσφέροντας καλές υπηρεσίες, τεχνογνωσία κι εμπειρία σε επιμέρους τομείς, με κύρια έμφαση στα προγράμματα προώθησης και προβολής.

Δίνουμε εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στην απόκτηση ψηφιακής ταυτότητας ως χώρα και παρεχόμενο τουριστικό προϊόν, καθώς δίχως αυτήν, ουσιαστικά, δεν θα υφίστασαι στο εγγύς μέλλον.

Βέβαια, οι περισσότερες Περιφέρειες κάνουν ήδη πολύ καλή δουλειά σε αυτό το κομμάτι, απλώς εμείς τους βοηθούμε να μετεξελίξουν ή και να βελτιστοποιήσουν την όλη τους στρατηγική. Έχω δε την αίσθηση πως σε βάθος χρόνου οι Περιφέρειες οφείλουν να αναζητήσουν συνεργατικά σχήματα σε επίπεδο Περιφερειακής ανάπτυξης, στα οποία οι Δήμοι της Περιφέρειας, όλοι μαζί, τα επιμελητήρια, όλα μαζί, θα προβαίνουν σε μια ενιαία προβολή, αξιοποιώντας έναν κοινό «κουμπαρά», αντί να αναλώνονται σε πολλές, αποσπασματικές όσο και δίχως στόχευση ενέργειες. Τα παραδείγματα της Ρόδου και της Χαλκιδικής είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων, της δυναμικής και των πλεονεκτημάτων που δύναται να προκύψουν για όσους προορισμούς ενστερνιστούν την εν λόγω λογική. Πλέον, το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα και το Return On Investment (RΟΙ) κάθε δράσης ή καμπάνιας προβολής στην οποία προβαίνουν και υλοποιούν.

Το μεταναστευτικό ζήτημα μπορεί να απασχολεί ολόκληρη τη χώρα, αλλά πρωτίστως κλυδωνίζει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τα οποία και υποδέχονται τεράστιο αριθμό προσφύγων και λαθρομεταναστών. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη διατάραξη της ισόρροπης ανάπτυξής τους, επιδρώντας αρνητικά και στον τουριστικό κλάδο. Υπάρχουν σκέψεις για τη στήριξη των πληττόμενων από το ζήτημα νησιών;

Αποτελεί αναντίρρητη πραγματικότητα το γεγονός ότι ορισμένα νησιά του Βορείου Αιγαίου (Σάμος, Μυτιλήνη, Χίος, Λήμνος, Κως, Λέρος) έχουν «σηκώσει» δυσανάλογα μεγάλο βάρος, όχι μόνο των εισερχόμενων ροών, αλλά και της συνολικότερης διαχείρισης του όλου προβλήματος. Πραγματικότητα που έχει επηρεάσει και την τουριστική τους έκφανση. Υπό αυτό το πρίσμα και σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, εξετάσαμε επιμέρους σχεδιασμούς και σενάρια, τα οποία με τη σειρά τους αφενός μπορούν να συμβάλλουν καταλυτικά στην επίτευξη της ανάσχεσης της πτωτικής πορείας των συνδεόμενων με τον τουρισμό μεγεθών και δεικτών, αφετέρου να επιτύχουν τη σταδιακή ανάκτησή τους.

Ως ΕΟΤ προτείναμε και εντός του Φεβρουαρίου θα παρουσιάσουμε μια ολοκληρωμένη, όσο κι απόλυτα κοστολογημένη πρόταση, αναφορικά με την υλοποίηση μιας ειδικής καμπάνιας στο εξωτερικό αποκλειστικά για τα προαναφερθέντα νησιά, με απώτερο σκοπό να αναδείξουμε και να προβάλλουμε έντονα την τουριστική πλευρά των εν λόγω προορισμών. Ουσιαστικά, μέσω της συγκεκριμένης δράσης, θα επιχειρήσουμε να… ξαναθυμήσουμε στο διεθνές τουριστικό στερέωμα τις ομορφιές, τις γεύσεις, τα αρώματα, τις εμπειρίες που εξασφαλίζουν στους επισκέπτες τα εν λόγω νησιά του Βορείου Αιγαίου. Η συγκεκριμένη καμπάνια θα έχει συγκεκριμένη στόχευση σε ό,τι αφορά τις αγορές, καθώς θα απευθύνεται στο κοινό που απώλεσαν λόγω και της μεταναστευτικής κρίσης. Την ίδια στιγμή, θα τονίζεται πως τόσο τα εν λόγω νησιά, όσο κι η χώρα μας στην ολότητά της παραμένει μια εξαιρετικά ασφαλής επιλογή.

Παράλληλα, τα νησιά που έχουν πληγεί από το μεταναστευτικό θα μπορούν να λάβουν μέρος εντελώς δωρεάν σε όσες εκθέσεις συμμετέχει ο ΕΟΤ και ταιριάζουν με το τουριστικό τους προφίλ, ενώ ποσοστό της τάξεως του 15% του συνολικού αριθμού εκστρατειών ταξιδιών εξοικείωσης (fam trips) που σχεδιάζει και διοργανώνει ο Οργανισμός θα κατευθυνθούν προς αυτά τα νησιά. Στις πρόσφατες εκθέσεις που συμμετείχαμε, η διοίκηση του ΕΟΤ και το Υπουργείο Τουρισμού προχώρησαν σε συζητήσεις με αεροπορικές εταιρείες και tour operators, σε μια προσπάθεια επαναδραστηριοποίησης κατά το δυνατόν περισσότερων εξ αυτών στα 4-5 νησιά του Βορείου Αιγαίου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας