Book Direct – Τι προτείνει η HOTREC

Όπως προαναφέραμε η HOTREC έχει δώσει έμφαση στο να προτρέψει ξενοδοχεία, αλλά και καταναλωτές να προβούν σε απευθείας κρατήσεις. Σε αυτό το πλαίσιο προτρέπει τους καταναλωτές σε απευθείας κρατήσεις αναφέροντας στο επίσημο site της μεταξύ άλλων:
«Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να οργανώσετε και να κάνετε κράτηση διαμονής όταν ταξιδεύετε. Τα διαφορετικά κανάλια διανομής και κρατήσεων έχουν όλα τα πλεονεκτήματα και τα οφέλη τους τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους παρόχους, επομένως η ποικιλομορφία τους εμπλουτίζει τις επιλογές των καταναλωτών και τις ευκαιρίες των επιχειρήσεων. Ο τρόπος για να έρθετε σε επαφή και να κάνετε Book Direct έχει σίγουρα και τα δικά του πλεονεκτήματα. Εάν κάνετε Κράτηση Direct, έχετε μια άμεση επαφή με τον πάροχο υπηρεσιών. Χάρη σε αυτή την άμεση επαφή, όλα τα συγκεκριμένα και προσωπικά σας αιτήματα μπορούν να συζητηθούν και να απαντηθούν άμεσα με εμπιστευτικό και αποτελεσματικό τρόπο. Η άμεση σχέση, όπως οπουδήποτε αλλού στη ζωή, βοηθά να γίνει η σύνδεση προμηθευτή – επισκέπτη πιο στενή και πιο οικεία. Η άμεση επαφή σάς επιτρέπει επίσης να λαμβάνετε πληροφορίες από πρώτο χέρι, όταν πρόκειται π.χ. για διαθεσιμότητα, συγκεκριμένα αιτήματα που μπορεί να έχετε, πιθανώς διαθέσιμες ειδικές προσφορές, υπηρεσίες ή συνθήκες. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να κάνετε άμεση κράτηση. Οι διαφορετικές δυνατότητες επικοινωνίας είναι διαθέσιμες στους ιστότοπους των ίδιων των παρόχων και σε άλλο υλικό επικοινωνίας. Έτσι, μπορείτε να επιλέξετε τον καταλληλότερο τρόπο για τους σκοπούς σας, είτε πρόκειται για την άμεση προφορική επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, την άμεση επαφή μέσω email ή μέσω της ιστοσελίδας της επιχείρησης, καθώς και την άμεση επαφή πρόσωπο με πρόσωπο μέσω του γκισέ».

Τι αναφέρει η σχετική μελέτη της HOTREC

H σχετική μελέτη της HOTREC, που δημοσιεύτηκε πέρυσι το καλοκαίρι, πραγματοποιήθηκε σε περίπου 3.900 ξενοδόχους κάθε κατηγορίας και μεγέθους και σε διαφορετικούς προορισμούς σχετικά με τις πηγές των κρατήσεών τους κατά το έτος πανδημίας 2021 αναφέρει -μεταξύ άλλων- ότι:

  • Το μερίδιο των απευθείας κρατήσεων έχει αυξηθεί, κυρίως μέσω κρατήσεων που γίνονται μέσω email ή μέσω των ιστοσελίδων των ξενοδόχων, για πρώτη φορά από τότε που η HOTREC ξεκίνησε τη διεξαγωγή αυτής της μελέτης το 2014.
  • Παρά τις περισσότερες απευθείας κρατήσεις, τα αποτελέσματα για το 2021 δείχνουν ότι η εξάρτηση των ξενοδοχείων από τους OTAs παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019.
  • Η Booking Holding είναι μακράν ο παίκτης με τη μεγαλύτερη επιρροή, με μερίδιο 71,2% στην αγορά ΟΤΑs. Η κυριαρχία της Booking έχει αυξηθεί τα τελευταία 8 χρόνια κατά περισσότερες από 11 ποσοστιαίες μονάδες, από 60,0% το 2013 σε 71,2% το 2021.
  • Οι περισσότεροι ξενοδόχοι (55%) αισθάνονται πιέσεις από τους OTAs να αποδεχτούν τους όρους και τις προϋποθέσεις των πλατφορμών που τα ξενοδοχεία υπό άλλες συνθήκες δεν προσέφεραν οικειοθελώς.
  • Το 2021, το Hotel Ads by Google είναι ο ηγέτης της αγοράς μετα-αναζήτησης (73%), ακολουθούμενο από το Tripadvisor (57%) και την Trivago (44%). Το 2013, το Tripadvisor ηγήθηκε της αγοράς με μερίδιο χρήσης 71%.

Τα στοιχεία της έρευνας συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν από τον καθηγητή Roland Schegg του HES-SO Valais-Wallis Institute of Tourism.

Ο Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας HOTREC για τη Διανομή και Διευθύνων Σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ξενοδόχων (IHA) Markus Luthe σημείωσε πως: «Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων θα ήταν πολύ πιο ενθαρρυντική αν δεν υπήρχαν καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα. Η άμεση επαφή με τους ξενοδόχους ήταν αναμφισβήτητα καθησυχαστική για τους ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επειδή συγκεκριμένες ανησυχίες και απορίες μπορούν εύκολα να αντιμετωπιστούν μέσω ενός απλού τηλεφωνήματος ή email.» Τέλος, τονίζει ότι: «Aυτά τα πλεονεκτήματα της απευθείας κράτησης ισχύουν εξίσου σε κανονικές συνθήκες ζήτησης! Ελπίζουμε αυτή η τάση να συνεχιστεί κατά την ανάκαμψη του τουρισμού και της φιλοξενίας».

Η πρώην γενική διευθύντρια της HOTREC, Marie Audren, δήλωσε: «Όταν πρόκειται για διαδικτυακή διαμεσολάβηση, η αγορά διανομής σε ξενοδοχεία (κρατήσεων) συγκεντρώνεται περισσότερο από ποτέ στα χέρια μιας και μόνο εταιρείας. Ανυπομονούμε να επαναλάβουμε αυτή τη μελέτη το 2024 και το 2026 για να αξιολογήσουν συγκεκριμένα οι επιπτώσεις των νέων κανόνων της ΕΕ που επηρεάζουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως οι ψηφιακές αγορές και Νόμος για τις Υπηρεσίες. “Digital Markets” και Services Act”.»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας