ΣΕΤΕ: Επικίνδυνο εισπρακτικό μέτρο χωρίς διάλογο ο φόρος διαμονής.
Σε σχετική ανακοίνωσή του ο ΣΕΤΕ αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Η εξαγγελθείσα αύξηση στον φόρο διαμονής με τέλος αντιμετώπισης των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής στα καταλύματα, σε ποσοστά μάλιστα της τάξεως 150-200%, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, προκαλεί προβληματισμό, καθώς λειτουργεί ανασταλτικά ως προς την ανταγωνιστικότητα του ευρύτερου ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η χρηματοδότηση του Ταμείου Φυσικών Καταστροφών δεν μπορεί όμως να είναι ευθύνη μόνο ενός κλάδου της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι ο φόρος διαμονής αποτελεί ένα εισπρακτικό μέτρο που επιβίωσε της εποχής των μνημονίων και για το οποίο ο ΣΕΤΕ έχει εκφράσει επανειλημμένα το αίτημα για κατάργησή του, ή/και την αναπροσαρμογή του με τρόπο ανταποδοτικό. Η προσαύξηση στο φόρο διαμονής με την επιβάρυνση του εν λόγω τέλους, δεν λαμβάνει υπόψη τα πραγματικά επίπεδα τιμών των καταλυμάτων ούτε και τις εποχικές και γεωγραφικές διακυμάνσεις, υπονομεύοντας τους στόχους αυτής της Εθνικής Στρατηγικής. Ζητούμε από την Πολιτεία να υπάρξει άμεση διαβούλευση με τους φορείς του κλάδου του τουρισμού.»

Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου: Να επανεξεταστεί ο άδικος φόρος διανυκτέρευσης.
Επιστολή απέστειλε λίγο μετά την ανακοίνωση στη ΔΕΘ του προαναφερόμενου τέλους, η Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου. Την επιστολή υπογράφουν οι Νίκος Χαλκιαδάκης, Πρόεδρος, και Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, Γεν. Γραμματέας της ΕΞΗ. Μεταξύ άλλων ζητούν να επανεξεταστεί ο «άδικος» (όπως χαρακτηρίζεται) φόρος, με βάση τα στοιχεία του ΞΕΕ για τη μέση τιμή δωματίων ανά περιοχή. Συγκεκριμένα στην επιστολή η ΕΞΗ αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Η μέση καταγεγραμμένη αύξηση τιμής με βάση τα αποτελέσματα της STR δεν ξεπερνά το 6%. Η μέση διάρκεια παραμονής στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά περίπου μία ημέρα, ήτοι είχαμε μία μείωση διανυκτερεύσεων σε ποσοστό που ξεπερνά το 10%. Το κόστος παράλληλα αυξήθηκε σε ποσοστό που ξεπέρασε το 14%, ενώ και οι ξενοδόχοι με δική τους πρωτοβουλία και σε συνεννόηση με τους εργαζόμενους στο Ηράκλειο αύξησαν τους μισθούς κατά 7,5%. Την ίδια ώρα, το euribor πλησιάζει το 4% τουλάχιστον διπλασιάζοντας το κόστος δανεισμού των τουριστικών επιχειρήσεων. Το απόσταγμα αυτής της σύντομης ανάλυσης είναι ότι επιχειρήσεις κινήθηκαν σε μεγάλο ποσοστό ζημιογόνα σε σχέση με προηγούμενες χρήσεις. Κατά τη συνήθη πολιτική αρκετών κυβερνήσεων στον απολογισμό της τουριστικής χρονιάς η χώρα μιλάει για τα εθνικά έσοδα και τις αφίξεις, δείκτες που δεν αντικατοπτρίζουν την απόδοση των τουριστικών επιχειρήσεων και τελικά δεν περιλαμβάνουν στοιχεία για τον ποιοτικό συντελεστή του τουριστικού ρεύματος της χώρας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η μεγαλύτερη αύξηση ήταν σε καταλύματα 2 αστέρων και κυρίως στις πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αντιλαμβάνεται έτσι κανείς ότι υπάρχει προβληματισμός στις τάξεις των ξενοδόχων για τη συνεχιζόμενη φόρτωση βαρών στους ξενοδόχους αλλά όχι και ικανοποίηση παγίων αιτημάτων που συνδέονται με την ανάδειξη του προϊόντος φιλοξενίας.
Η αύξηση του φόρου διανυκτέρευσης, που ανακοινώθηκε ουσιαστικά εκπέμπει το μήνυμα ότι ο επισκέπτης θα πληρώσει για την επιλογή Ελλάδα. Συνοπτικά:
• Οι χώρες που έχουν αυξημένο φόρο διανυκτέρευσης έχουν και σημαντικά υψηλότερη μέση τιμή και άρα η αναλογία του φόρου είναι μικρή σε σχέση με την τιμή τους.
• Στην Ελλάδα τα πεντάστερα ξενοδοχεία έχουν μέση τιμή που δεν ξεπερνάει τα 100 ευρώ, αλλά υπάρχουν και ξενοδοχεία πέντε αστέρων με τιμές 500+ ευρώ. Αυτονόητο είναι ότι η οριζόντια επιβολή τέλους, ανεξάρτητα από την οικονομική δυνατότητα του επισκέπτη, συνιστά εκτός από αδικία και μέτρο «τιμωρητικό». Στα στοιχεία του ΞΕΕ φαίνεται ξεκάθαρα ποια είναι η μέση τιμή του πεντάστερου ξενοδοχείου ανά περιοχή της Ελλάδας. Πρέπει να συνυπολογιστούν αυτά τα στοιχεία του ΞΕΕ και να επανεκτιμηθεί η κατάσταση.
• Οι τιμές στα ξενοδοχεία μεταβάλλονται ανά περίοδο. Έτσι στην αρχή της σαιζόν ένα πεντάστερο ξενοδοχείο συχνά φτάνει να πουλάει σε τιμές κάτω των 50 ευρώ το μονόκλινο. Είναι τουλάχιστον παράδοξο να επιβαρύνεται με άλλα 10 ευρώ φόρο διαμονής ο επισκέπτης.
• Η θεώρηση ότι δεν αφαιρούνται από τον ξενοδόχο αλλά από τον επισκέπτη δεν στέκει.
• Ο φόρος διανυκτέρευσης σε άλλες χώρες έχει χαρακτήρα τέλους, αποδίδεται στους δήμους και είναι ανταποδοτικός. Προφανώς και δεν ισχύει στην περίπτωσή μας αυτό.
Αναφορικά με τις εξαγγελίες για τη βραχυχρόνια μίσθωση, αυτές αποτελούν σαφέστατα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση το οποίο ελπίζουμε ότι θα έχει και άμεση εφαρμογή. Συνέπειες που προκαλούν μεγάλη οικονομική ζημιά στο κράτος, αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στους ξενοδόχους και τα νομίμως λειτουργούντα ενοικιαζόμενα δωμάτια, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις τον “βιασμό” περιοχών από ρεύματα υπερτουρισμού.»

Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης: Νομοθέτηση στο πόδι
Πρόσθετος φόρος διαμονής : Νομοθέτηση στο πόδι ή συνειδητή επιλογή το χτύπημα στα ξενοδοχεία σε προορισμούς με χαμηλές τιμές και το χάδι στα ξενοδοχεία στους προορισμούς με υψηλές τιμές; αναρωτιέται η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης σε σχετική της ανακοίνωση αναφέροντας μεταξύ άλλων:
«Η κυβέρνηση εξήγγειλε τη νομοθέτηση για τον πρόσθετο φόρο διαμονής χωρίς να λάβει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και τις τεράστιες αποκλίσεις στις τιμές εκμίσθωσης κάθε δωματίου. Αν δεν ακολουθήσει το δρόμο που της έδειξε ο ΣΕΤΕ της νέας διαβούλευσης με την ΠΟΞ, θα είναι αρκετές οι περιπτώσεις των ξενοδοχείων που το συγκεκριμένο τέλος θα φτάνει ή και θα υπερβαίνει το 10% της τιμής εκμίσθωσης του δωματίου με τα αυτονόητα που αυτό συνεπάγεται. Αν το απλό παράδειγμα ενός πεντάστερου ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη ή στη Δράμα με τιμή εκμίσθωσης του δωματίου τα 90 ευρώ που επιβαρύνεται με Πράσινο Τέλος 10 ευρώ δεν αρκεί, να συμπληρώσουμε και τη “φαεινή” ιδέα για τον τριπλασιασμό του φόρου στα ενός αστέρος ξενοδοχεία που αν η Πολιτεία δεν θέλει να υπάρχουν, πιο έντιμο είναι να τους το πει.»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας