Ντίνος Φραντζεσκάκης – Γενικός διευθυντής της Discover the World Ελλάδας και Κύπρου.

ΗΠΑ και Καναδάς κάλυψαν τις Ρωσικές απώλειες

O Ντίνος Φραντζεσκάκης έχει μακρόχρονη πείρα και βαθιά γνώση της αγοράς των αερομεταφορών. Του θέσαμε μια σειρά από ερωτήσεις και πήραμε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις.

Πώς εξελίσσεται η αεροπορική κίνηση διεθνώς -στην Ευρώπη- και στην Ελλάδα;
Οι αερομεταφορές παγκοσμίως επανέκαμψαν σε σχέση πάντα με το 2019, σε ποσοστό περίπου 85%. Ευρώπη και ΗΠΑ πήγαν πολύ καλά, αλλά η Ασία καθυστέρησε λόγω παρατεταμένων lockdown της Κίνας και της Αυστραλίας. Πάντως, η αρχική πρόβλεψη του CEO της Airbus οτι «η ανάκαμψη θα ξεκινήσει το 2023…» δεν επαληθεύτηκε, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να αιφνιδιαστούν και να αντιμετωπίζουν, ακόμα και σήμερα, μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και επιτακτική ανάγκη επανεκπαίδευσης κυρίως πρωτοκόλλων ασφαλείας, λόγω της συρρίκνωσης/παύσης δρομολογίων για μεγάλο χρονικό διάστημα στη διάρκεια της πανδημίας. Στην Ελλάδα είδαμε με ικανοποίηση την Αθήνα να πλησιάζει, αλλά όχι να σπάει, το ρεκορ του 2019 μέχρι το τέλος Αυγούστου. Τα κύρια περιφερειακά αεροδρόμια, σύμφωνα με στοιχεία της Fraport, έπιασαν και ξεπέρασαν το 2019. Δεδομένου ότι η ρωσική αγορά μηδενίστηκε φέτος, το επίτευγμα είναι σημαντικό. Η μεγαλύτερη αύξηση στην αναπλήρωση της ρωσικής αγοράς ήρθε από την Αμερική και τον Καναδά. Οι εννέα ημερήσιες πτήσεις, οι 63 την εβδομάδα από Αμερική και οι περίπου 15 την εβδομάδα από Καναδά, είναι ρεκόρ. Γίνονται προσπάθειες παράτασης των δρομολογίων για τον επόμενο χειμώνα, όπως συμβαίνει με Ισπανία, Ιταλία και Πορτογαλία εδώ και αρκετά χρόνια.

Έχουν υπάρξει μεταβολές στην αγορά των αεροπορικών εταιρειών; Ποιες είναι οι γενικότερες τάσεις που επικρατούν στο χώρο;
Ενώ στην Ευρώπη δεν βλέπουμε ραγδαίες εξελίξεις, στην Αμερική, που ως συνήθως είναι πρωτοπόρος στις νέες τάσεις, βλέπουμε εξαγορές και συγχωνεύσεις εταιρειών, π.χ. JetBlue, Westjet κ.ά. Στην Ευρώπη υπάρχει κάποια κινητικότητα, προς το παρόν μόνο στον χώρο των εταιρειών χαμηλού κόστους. Επίσης, παρακολουθούμε την εξέλιξη με τις αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων που προχωρούν με πολύ αργά βήματα και είναι αμφίβολο αν θα δούμε υδροπλάνα να απογειώνονται από μητροπολιτικά κέντρα μέσα στο επόμενο καλοκαίρι. Τελευταίως, βλέπουμε όμως κάποιες προσπάθειες ανάπτυξης μικρότερων ενδο-νησιωτικών πτήσεων, π.χ. η Cycladic (I Fly) με έδρα τα Μέγαρα να είναι έτοιμη να απογειωθεί με 3 αεροπλάνα 8 θέσεων, συνδέοντας νησιά αιχμής. Η Aegean στηρίχθηκε οικονομικά και ευτυχώς άντεξε την κρίση της πανδημίας, όπως επίσης και η μικρότερου μεγέθους εταιρεία Sky Express. Και οι δύο συνεχίζουν να αναπτύσσονται με νέα δρομολόγια και προσφέρουν σημαντικά στο τουριστικό προϊόν της χώρας.

Σχολιάστε τις πρόσφατες εξελίξεις – κινήσεις – διαπραγματεύσεις της Ryanair.
H κλασική τακτική της Ryanair είναι να ζητά συνεχώς μειώσεις φόρων και τελών, διαφορετικά να απειλεί με κλείσιμο πτήσεων, όπως έκανε πρόσφατα με την Αθήνα. Η αυξημένη ζήτηση όμως του προορισμού τής δημιουργεί προβλήματα και χάνει μερίδια αγοράς προς άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους. Το καλοκαίρι, φυσικά, θα αναλάβει τις πτήσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας